7 februari 2020
Martin, zoals K. Steen hieronder aangeeft is de put onderdeel van het riool van de oude ringweg. Deze lag inderdaad op 'maaiveldniveau'.
7 februari 2020
Bert, het uittrillen en opnieuw plaatsen van damwandplanken bij de Kempkensberg/Sterrebos heeft te maken met een bemalingsproef. Meer lees je in dit artikel: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/enkele-damwandplanken-opnieuw-geplaatst-voor-de-verdiepte-ligging
7 februari 2020
René, het uittrillen en opnieuw plaatsen van damwandplanken bij de Kempkensberg/Sterrebos heeft te maken met een bemalingsproef. Meer lees je in dit artikel: www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/enkele-damwandplanken-opnieuw-geplaatst-voor-de-verdiepte-ligging
7 februari 2020
Margo, het uittrillen en opnieuw plaatsen van damwandplanken bij het 'blauwe deel'/Sterrebos heeft te maken met een bemalingsproef. Voor de proef was het nodig een afgebakend gebied te creëren met een noordwand, zuidwand en tussenwanden. Omdat deze proeven nu gereed zijn kunnen we de tussenwand aanstaande weken herplaatsen op de juiste plek voor de bouw van de verdiepte ligging. Meer lees je in dit artikel: www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/enkele-damwandplanken-opnieuw-geplaatst-voor-de-verdiepte-ligging
7 februari 2020
Eize, het uittrillen en opnieuw plaatsen van damwandplanken bij de Kempkensberg/Sterrebos heeft te maken met een bemalingsproef. Voor de proef was het nodig een afgebakend gebied te creëren met een noordwand, zuidwand en tussenwanden. Omdat deze proeven nu gereed zijn kunnen we de tussenwand aanstaande weken herplaatsen op de juiste plek voor de bouw van de verdiepte ligging. Meer lees je in dit artikel: www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/enkele-damwandplanken-opnieuw-geplaatst-voor-de-verdiepte-ligging
6 februari 2020
Elly en Alex, het uittrillen en opnieuw plaatsen van damwandplanken bij het 'blauwe deel'/Sterrebos heeft te maken met een bemalingsproef. Voor de proef was het nodig een afgebakend gebied te creëren met een noordwand, zuidwand en tussenwanden. Omdat deze proeven nu gereed zijn kunnen we de tussenwand aanstaande weken herplaatsen op de juiste plek voor de bouw van de verdiepte ligging. Meer lees je in dit artikel: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/enkele-damwandplanken-opnieuw-geplaatst-voor-de-verdiepte-ligging
5 februari 2020
Wim, dank voor je reactie. Inmiddels hebben we een afspraak met je ingepland.
29 januari 2020
De Beste, de betreffende langsvoeg bij de viaducten over de Hereweg, Esperantokruising en Winschoterdiep (rijbaan) doet het goed. We houden de voeg regelmatig in de gaten met inspecties. Tot nu toe zijn er geen problemen opgetreden en kan het verkeer gewoon doorrijden.
22 januari 2020
Ard, het klopt dat de klus nog niet af is. Het pas later aanvullen van de berm heeft zoals aangegeven te maken met de PFAS-wetgeving. Het lastige hierin is dat er voor deze werkzaamheden een wegafsluiting nodig is. Momenteel zijn er overleggen om dit in februari uit te voeren. Het klopt dat het zand binnen het project zoveel mogelijk hergebruikt wordt. Met betrekking tot je vraag over de bebording: het plan hiervoor is uiteraard al in een vroeg stadium voorgelegd aan de wegbeheerder. Er zijn echter nog gesprekken gaande over de verkeersveiligheid en de bebording op deze plek. Als project en uitvoerder doen we wat er in onze invloedssfeer ligt. Helaas hebben we ook te maken met processen waar we geen invloed op hebben. We hopen natuurlijk dat de bypass op korte termijn open kan!
3 december 2019
Leon, dit jaar zijn we inderdaad niet meer bezig op de plek van de Brailleweg/Julianaplein. Vanaf januari 2020 voeren we enkele voorbereidende werkzaamheden uit voor de bouw van de nieuwe oprit en het nieuwe viaduct. Hierna kunnen we beginnen met het aanbrengen van de zandlichamen, zoals ik eerder beschreef. Wanneer de Vondellaan heringericht wordt is op dit moment nog niet bekend.