20 januari 2021
Laurens, je ziet inderdaad verschillende lagen die nu bij De Frontier worden opgebouwd. Allereerst hebben we een tijdelijke werkvloer van beton gestort. Hierop hebben we een stempelvloer aangelegd. Deze zorgt voor voldoende draagkracht en stabiliteit. Vervolgens hebben we een ondersteuningsconstructie opgebouwd waarop de bekisting is aangebracht. Momenteel zijn we bezig met het aanbrengen van de wapening en in te storten onderdelen zoals mantelbuizen voor de toekomstige kabels. Medio februari staat de betonstort van het spoordek gepland.
10 november 2020
Sander, de damwandplanken voor De Frontier en onder het spoor zijn al ingetrild. Er ontbreekt nog een deel onder de Verlengde Lodewijkstraat en (aan de andere kant van het spoor) onder de Verlengde Willemstraat/Helperzoom. Naar verwachting vervolgen we het intrillen van de damwandplanken hier in het voorjaar van 2021, in een periode waarin er geen treinen rijden.
24 september 2020
Bert, dat klopt. Zodra er een gedeelte van de grond is afgegraven worden de tussenwanden op de hoogte van de bouwkuip afgesneden. Dit doen we zodat er we vervolgens met de vrachtwagens en ander materieel weer langs kunnen en tussen de ‘compartimenten’ kunnen bewegen. De komende weken plaatsen we stempelramen die de druk van de tussenwanden overnemen.
14 augustus 2020
Bart, we realiseren ons dat deze werkzaamheden veel hinder geven en dat dit voor de omwonenden erg vervelend is. We doen ons best om de omwonenden zo goed mogelijk te informeren. Zodra we meer informatie hebben over de voortgang of het vervolg van de werkzaamheden, actualiseren we de informatie op deze website. Om de juiste informatie te kunnen verstrekken, is dit inderdaad soms kort dag.
14 augustus 2020
Bert, hier zijn we zeker aan het werk. In het begin van deze week was hier inderdaad nog weinig te zien. Inmiddels rijdt het verkeer over één rijbaan. Vannacht zetten we de laatste puntjes op de ‘i’ en ronden we de werkzaamheden af.
14 augustus 2020
Marjo, de jongens hebben hard doorgewerkt en het intrillen en inheien van de buispalen en damwandplanken aan de noordkant is inderdaad afgerond. Omdat er aan de noordkant langere buispalen nodig waren dan verwacht, hebben we de palen die voor de zuidkant bestemd waren gebruikt om de palen voor de noordkant te verlengen. De werkzaamheden voor de zuidkant moeten we even uitstellen tot we nieuwe buispalen hebben ontvangen. Verkeer heeft hier trouwens geen hinder van. De Brailleweg gaat dan ook vanmiddag weer open. We wachten nu op de levering van de extra buispalen. Zodra de werkzaamheden worden hervat, plaatsen we een update op de website. We kijken dan ook of we de werkzaamheden goed op de webcam kunnen laten zien.
14 augustus 2020
Sammie, bedankt voor de melding. Er was een technisch probleem. Inmiddels is dit verholpen en zijn de werkzaamheden weer live te volgen.
14 augustus 2020
Diederik, deze bypass is nog steeds gesloten vanwege veiligheidsredenen. De ophangsystemen (portalen) waaraan de bebording hangt zijn nog niet gereed. Op dit moment weten wij nog niet wanneer de portalen gereed zijn. Via de website melden wij wanneer de bypass open kan.
14 augustus 2020
Leo, deze bypass is nog steeds gesloten vanwege veiligheidsredenen. De ophangsystemen (portalen) waaraan de bebording hangt zijn nog niet gereed. Op dit moment weten wij nog niet wanneer de portalen gereed zijn. Via de website melden wij wanneer de bypass open kan.
1 augustus 2020
Henk, we snappen dat dit erg vervelend is. Gelukkig heb ik goed nieuws. De werkzaamheden bij de Papiermolentunnel liggen voor op schema en afgelopen vrijdagmiddag is de tunnel weer voor opengesteld voor fietsers en voetgangers.