22 april 2021
Kim, de Helperzoom ter hoogte van de zuidelijke ringweg/Waterloolaan gaat op zondag 23 mei om 23.00 uur weer open voor al het verkeer.
22 april 2021
Lourens, leuk om te horen dat je de werkzaamheden via de webcam volgt. Ik heb dit voor je nagevraagd. Het lichtje dat je ziet is een reflectie van onze verlichting in een plasje water op het spoordek.
14 april 2021
Anja, bedankt voor je correctie. Scherp gezien! Het klopt dat het 'deksel' dat eind mei gereed is, maar een deel is van het totale deksel bij het Sterrebos en de Kempkensberg. Voor een volledige indruk van de deksels van de verdiepte ligging, kun je de interactieve impressies bovenaan deze pagina bekijken: www.aanpakringzuid.nl/zuiderplantsoen
13 april 2021
Patrick, dat klopt. Waar de Helperzoom straks overheen gaat, is onderdeel van het spoordek. Het spoordek wordt tussen de damwanden ingereden. De damwanden worden vervolgens iets ingekort, zodat we de nieuwe Helperzoom kunnen bouwen.
31 maart 2021
Patrick, het tussenscherm ten westen van de Helperzoom blijft zitten totdat de spoordek op zijn plek ligt. Het deksel dat nu bij de Helperzoom bouwen, vormt dan samen met het spoordek het volledige deksel.
30 maart 2021
Corner en Sander, wat Sander schrijft klopt voor een deel. Het halve 'deksel' in de tekst hierboven verwijst naar het gedeelte bij DUO/Belastingdienst, direct ten westen van de Helperzoom. Nadat de vloer en de wanden van de verdiepte ligging hier zijn gestort, brengen we begin april het beton aan voor dit halve deksel (een soort overkappingen). Tussen de deksels blijft de verdiepte bak een open constructie. De andere helft van dit deksel wordt gevormd door het spoordek dat we in mei op zijn plek rijden.
22 maart 2021
Gerhard, excuses voor mijn late antwoord. Je suggestie klopt. Later in het bouwproces bouwen we de constructievloer over de nu al aangelegde werkvloer. De verbinding met de verticale gewi-ankers vindt plaats met een schotel die we op de gewi-staaf draaien. Deze worden ingestort in de constructievloer.
10 maart 2021
Anja, excuses voor het late antwoord. Het spoordek wordt een onderdeel van het middelste deksel dat we over de verdiepte zuidelijke ringweg gaan leggen. Het spoordek plaatsen we straks tussen de damwanden en rust dan op stalen buispalen, die al zijn aangebracht in de spoorbaan.
10 maart 2021
Marco, leuk dat je onze webcam volgt! Het antwoord van Saljem klopt. Dit bouwverkeer neemt vanaf het Julianaplein de afrit bij de Hereweg en kan dan rechtdoor het bouwterrein bij de Kempkensberg oprijden. De wagens worden daar inderdaad gewogen op de weegbrug en keren vervolgens weer om.
20 januari 2021
Excuses René, ik had je vraag over het hoofd gezien. Het klopt dat deze vloer er ook weer uit moet. Deze tijdelijke werkvloer zit ongeveer halverwege de diepte van de uiteindelijke verdiepte ligging. Het is niet mogelijk om eerst de bouwkuip op de plek helemaal uit te graven en dan in de diepe bouwkuip te werken aan het spoordek. Dit is een te diepe afstand om straks veilig en beheerst het spoordek rond het maaiveldniveau in te kunnen rijden met SPMT’s (een soort platte voertuigen waar het dek straks op ligt).