19 maart 2019
We ondervinden momenteel wat technische problemen, waardoor de werkzaamheden soms uit de lijst verdwijnen. Ik heb ze nu weer toegevoegd. Ook gaan we kijken wat er met de webcam aan de hand is. Dank voor het melden!
18 maart 2019
Dat klopt Gertjaap, op de plek van de huidige spoorwegovergang komt een tunnel voor fietsers en voetgangers.
14 maart 2019
Dank voor je oplettendheid, Onno! Het probleem is bekend, we gaan dit op korte termijn herstellen.
12 maart 2019
Niels, de impressie klopt. Ik heb het kaartje vervangen.
8 maart 2019
Je hebt helemaal gelijk, Ronald. Dank voor je oplettendheid! We zullen er in het vervolg beter op letten.
7 maart 2019
Bert en Rolf, het bord 'einde alle verboden' gaat hier niet over de snelheid. In ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/extra-borden-maken-einde-aan-verwarring-snelheid-zuidelijke-ringw (recente artikel over de extra snelheidsborden) leggen we dat uit: 'Extra verwarring ontstaat aan het eind van de tijdelijke weg waar een ‘herhalingsbord’ staat, waarmee de maximumsnelheid van 70 km/uur wordt bevestigd. Daarbij hangt ook een bord dat het einde van alle verboden aangeeft. In dit geval markeert dit bord niet het einde van een lagere snelheid, maar het einde van de breedtebeperking. De breedtebeperking is namelijk ook een verbod: deze rijstrook is verboden voor voertuigen die breder zijn dan 2,0 meter (voornamelijk vrachtverkeer).'
4 maart 2019
Alex, de oprit Groningen-Zuid (dus vanaf de Van Ketwich Verschuurlaan) gaat vrijdag 8 maart om 19.30 uur dicht. Hij gaat op maandag 11 maart om 6.00 uur weer open. Lijn 5 rijdt inderdaad om. De halte Ketwich Verschuurbrug vervalt tijdens de werkzaamheden. Lijn 5 rijdt dus vanaf P+R Haren rechtstreeks naar het Hoofstation in Groningen. De bus rijdt vanaf vrijdag 19:30 de aangepaste route, volgens Qbuzz. Voor meer informatie over busomleidingen verwijzen we je naar https://www.qbuzz.nl/gd/reis-plannen/omleidingen-en-verstoringen (de website van Qbuzz). Hier staat specifieke informatie over welke buslijnen er anders rijden, welke haltes er vervallen en welke in- en uitstaphalte Qbuzz adviseert.
25 februari 2019
Ja, de film komt op onze website.
25 februari 2019
Ton, de steunpalen 1 en 5 zitten in het beton van het talud verwerkt. Deze knippen we inderdaad niet in. Het beton wordt doorgezaagd en vervolgens klappen we het landhoofd om. Hierna worden de grote stukken in kleinere brokstukken opgeknipt en afgevoerd.
18 februari 2019
Hans, de meeste liggers worden gewoon stukje voor stukje gesloopt, want dat maakt het afvoeren een stuk gemakkelijker. Het slopen kan inderdaad stof geven. Als dat gebeurt, houden we het materiaal nat om de stofvorming te beperken. Sommige liggers zijn er in hun geheel uit gehesen. Dat zijn ten eerste de liggers boven het spoor. Deze moesten van bovenaf worden verwijderd in verband met de bovenleiding voor het treinverkeer. Twee van deze liggers gaan naar de TU Delft voor onderzoek. Enkele randliggers zijn er in hun geheel uit gehesen omdat er asbest in voorkomt. Deze worden elders gesloopt.