23 maart 2020
Dick, de grijze kunststofstroken zijn verticale drains. Verticale drainage passen we toe op plekken waar we voorbelastingen (extra zand of grond) aanbrengen. Door voorbelasting aan te brengen, laten we de ondergrond inklinken, zodat dit niet meer gebeurt wanneer de nieuwe wegen zijn gebouwd. Maar door het gewicht van de voorbelasting neemt ook de druk op het grondwater toe. En dat zorgt er dan weer voor dat de grond minder snel inklinkt. Dankzij de verticale drainage kan het grondwater wegstromen. Hierdoor kan de ondergrond sneller inklinken. Hoe sneller de ondergrond inklinkt tot het juiste niveau, hoe sneller we verder kunnen met het aanleggen van de nieuwe wegen.
23 maart 2020
De grijze kunststofstroken zijn verticale drains. Verticale drainage passen we toe op plekken waar we voorbelastingen (extra zand of grond) aanbrengen. Door voorbelasting aan te brengen, laten we de ondergrond inklinken, zodat dit niet meer gebeurt wanneer de nieuwe wegen zijn gebouwd. Maar door het gewicht van de voorbelasting neemt ook de druk op het grondwater toe. En dat zorgt er dan weer voor dat de grond minder snel inklinkt. Dankzij de verticale drainage kan het grondwater wegstromen. Hierdoor kan de ondergrond sneller inklinken. Hoe sneller de ondergrond inklinkt tot het juiste niveau, hoe sneller we verder kunnen met het aanleggen van de nieuwe wegen.
18 maart 2020
Raymond, na het sluiten van de spoorwegovergang ontstaat aan de oostkant (Verlengde Lodewijkstraat/Esperantostraat) inderdaad een T-splitsing. Direct na het sluiten van de Esperantokruising worden de verkeerslichten uitgezet en de markering verwijderd om de voorrangssituatie te wijzigen. Dit wordt een gelijkwaardige kruising (rechts gaat voor). Dat is gebruikelijk in een 30 km/uurzone. De gemeente gaat op een later moment het verkeerslicht verwijderen. Combinatie Herepoort gaat daarna het kruispunt verkleinen door alle opstelvakken te verwijderen. Er worden vooralsnog geen rijrichtingen gewijzigd.
18 maart 2020
Corner, het is een creatieve oplossing, maar door de grote afstanden tussen de bouwplaatsen is het helaas niet haalbaar.
12 maart 2020
Ard, de bypass bij het knooppunt Westerbroek voor het verkeer richting Hoogezand is inderdaad nog afgesloten. Deze situatie heeft inderdaad te maken met de bebording. Voor de nieuwe situatie zijn nieuwe borden en portalen nodig. Zonder bebording kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Denk daarbij aan landbouwverkeer dat gebruik zou kunnen maken van de rijstrook en vervolgens op de ringweg/snelweg terechtkomt. We verwachten dat het nog wel enkele maanden duurt voordat de bypass open gaat. Dat vinden we zelf ook een vervelende situatie. Het verkeer ondervindt er gelukkig weinig hinder van.
11 maart 2020
Embo [rechtstreeks onder je reactie reageren is technisch niet mogelijk], we hebben je uitgenodigd voor een gesprek met een van onze verkeerskundigen voor al je verdere vragen. Stuur een mail met je gegevens naar info@aanpakringzuid.nl, dan maken we een afspraak.
10 maart 2020
Leon, vanaf maandag 9 maart legt Combinatie Herepoort een duiker aan bij het Helperdiep en onder de Helperzoom. Het aanleggen van deze afwatering is nodig voor de werkzaamheden bij het Julianaplein. Tijdens de verbouwing van het plein rijdt het verkeer over een tijdelijke T-splitsing. Deze bouwt Combinatie Herepoort op de plek van de Julianavijver bij De Papiermolen. De vijver moet hiervoor gedempt worden en dit kan pas als er een goede afwatering is bij het Helperdiep, door middel van een duiker onder de Helperzoom.
10 maart 2020
DJ, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
10 maart 2020
Henk, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
10 maart 2020
Embo, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.