14 september 2020
Bedankt voor de melding, Patrick, we gaan dit oppakken.
9 september 2020
Tim, de tussenschermen aan de westzijde zijn inderdaad niet meer nodig. Dit was nog gebaseerd op onderwaterbeton en dat gaan we daar niet toepassen. Daarom staan ze er niet meer op. Binnenkort werken we de teller weer bij.
9 september 2020
Hallo Bert, piepschuim (EPS) wordt in de wegenbouw gebruikt als licht opvulmateriaal. Binnenkort hierover meer informatie op onze website. De woningen aan de Laan van de Vrede zijn altijd bereikbaar voor de hulpdiensten. Dit kan via de achterliggende straten en voetpaden, zoals de Rode Kruislaan. Ook is er aan de Laan van de Vrede zelf altijd genoeg ruimte om bijvoorbeeld over de stoep de woningen te bereiken.
1 september 2020
Excuus Bert en Dion, er is nog geen nieuwe planning bekend van de damwandplanken. Momenteel zijn we nog aan het uitzoeken hoe we om moeten gaan met alle obstakels in de bodem bij De Frontier. Zodra we daar weer gaan starten, zullen we de omgeving informeren.
28 augustus 2020
Ard, volgende week is er een overleg met bewoners van de Herewegbuurt om de maatregelen te evalueren en klachten te bespreken. Wat betreft het linksafslaan de Waterloolaan op: dat is nog steeds niet toegestaan. De gemeente heeft het bord met de verplichte rijrichting laten verwijderen, omdat de pijl in het verkeerslicht en de pijl op het wegdek wettelijk gezien voldoende zijn (je mag bij groen licht alleen die richting op rijden die de pijl aangeeft).
26 augustus 2020
Er is nog geen planning voor het aanbrengen van de grond. Er is ook nog geen globale planning voor de tijdelijke T-splitsing Julianaplein. De vleugelwanden van de Papiermolentunnel hebben we nu al gesloopt omdat dit afgerond moest zijn voordat de onderdoorgang Vondellaan dicht ging. We gaan nu eerst verder met het slopen van de onderdoorgang Vondellaan.
26 augustus 2020
Er is nog geen planning voor het aanbrengen van de grond. Er is ook nog geen globale planning voor de tijdelijke T-splitsing Julianaplein. De vleugelwanden van de Papiermolentunnel hebben we nu al gesloopt omdat dit afgerond moest zijn voordat de onderdoorgang Vondellaan dicht ging. We gaan nu eerst verder met het slopen van de onderdoorgang Vondellaan.
25 augustus 2020
Bert, excuus voor mijn late reactie. Inmiddels zijn de werkzaamheden afgerond en is de bebording aangebracht. Dit moet de situatie een stuk duidelijker maken.
17 augustus 2020
Henk en Sofie (en alle andere omwonenden), we begrijpen dat het vervelend is dat we de planning steeds moeten bijstellen. Vanwege een combinatie van factoren zijn deze werkzaamheden nog niet afgerond. Door het hete weer van de afgelopen periode moet het trilblok regelmatig afkoelen om oververhitting te voorkomen. Hierdoor gaat het intrillen in een lager tempo dan gepland. Ook blijkt dat voor een aantal planken bij de Verlengde Lodewijkstraat een zwaarder trilblok nodig is, vanwege de grond hier. Dit betekent dat we nog zeker één week nodig hebben voor deze werkzaamheden. In het begin van de week werken we aan de noordwand bij de H.L. Wichersstraat. Halverwege de week verplaatsen we de stelling naar De Frontier/Verlengde Lodewijkstraat. Op deze plek gaat het om de laatste planken, de sluitstukken in de damwand. Hiervoor zijn ook laswerkzaamheden nodig. We zijn dan dus niet meer continu bezig met het intrillen van damwandplanken.
17 juli 2020
Het duurt inderdaad erg lang. Zoals hierboven ook staat, is alles intussen besteld. We hopen dat de bebording in september geplaatst kan worden.