16 juli 2020
Het intrillen en heien van de eerste buispalen ging veel sneller dan verwacht. Nu blijkt uit de aanvullende onderzoeken dat de bodem hier lokaal heel anders reageert dan een paar meter verderop. Voordat we op deze plek verder gaan met het aanbrengen van de buispalen, willen we eerst onderzoeken of de huidige buispalen hier nog geschikt voor zijn. In de tussentijd gaan we verder met het aanbrengen van buispalen en damwandplanken op de locaties waar de bodem wel naar verwachting reageert.
10 juli 2020
Dion, we doen ons best om de omgeving zo goed mogelijk en tijdig te informeren. Om allerlei redenen kan op het laatste moment de planning afwijken. In het artikel hebben we uitgelegd waarom deze werkzaamheden later beginnen: "Dit is later dan in eerste instantie gepland. Dit had te maken met de beschikbaarheid van de heistellingen. De gereserveerde heistellingen waren pas later beschikbaar door uitloop van werkzaamheden op een project elders. Hierdoor is de planning enkele dagen opgeschoven."
9 juli 2020
Dank voor je melding. De stroom is uitgevallen! Waarschijnlijk is er iets mis met de kabel. Er wordt aan gewerkt.
9 juli 2020
Jos, de eerste palen zitten in de grond en we voeren tussendoor bodemonderzoek uit om te kijken hoe de bodem hierop reageert.
9 juli 2020
Hallo Jan, de eerste palen zitten in de grond en we voeren tussendoor bodemonderzoek uit om te kijken hoe de bodem hierop reageert.
6 juli 2020
Bert, de werkzaamheden zijn deels ondergronds. Het is daarom niet zo zinvol om de camerapositie aan te passen. Bovendien gaan de werkzaamheden die nu in beeld zijn, gewoon door.
3 juli 2020
Bert, dat klopt helemaal. We waren het hierboven vergeten te melden. Inmiddels hebben we het toegevoegd. Dank voor je oplettendheid.
3 juli 2020
Marco, er is inderdaad rekening gehouden met extreem weer als gevolg van de klimaatverandering. De capaciteit van de pompkelder is gebaseerd op de meest recente ontwerprichtlijn voor extreme buien (2006). Deze richtlijn geeft een verwachting voor regenbuien in de 21e eeuw.
3 juli 2020
Het nieuwe pad langs de drafbaan aan de westkant van de ringweg is een tijdelijk fietspad. Het is niet aangelegd voor wandelaars, hoewel zij er wel gebruik van kunnen maken. Het tijdelijke fietspad is geopend begin mei, toen de fietsonderdoorgang tussen MartiniPlaza en de Gasunie werd gesloten. Het loopt vanaf de Gasunie tot aan de Concourslaan in het Stadspark, waar de fietsers onder de ringweg door kunnen rijden. Fietsers die in het verleden de fietstunnel gebruikten, kunnen de tijdelijke route gebruiken om vanaf de Gasunie aan de overzijde van de ringweg te komen, en andersom. Als alle werkzaamheden klaar zijn, ligt de westelijke ringweg bij MartiniPlaza hoger dan nu. Fietsers en wandelaars kunnen dan vanaf de Leonard Springerlaan rechtdoor onder de ringweg door naar het Stadspark. Hier komen wel verkeerslichten bij, om veilig de op- en afrit over te steken. Het tijdelijke pad langs de drafbaan is dan niet meer nodig voor fietsers en gaat dan weer dicht.
3 juli 2020
Hallo Jolanda, langs de Laan van de Vrede bouwen we een tijdelijke weg met een tijdelijk viaduct over de Paterswoldseweg. Daarom is de Laan van de Vrede tijdelijk afgesloten voor autoverkeer. Zie ook ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/start-vervanging-viaduct-over-de-paterswoldseweg-laan-van-de-vrede-half-jaar-dicht-voor-autoverkeer (artikel Start vervanging viaduct over Paterswoldseweg; Laan van de Vrede half jaar dicht voor autoverkeer). De hulpdiensten zijn ingelicht over deze afsluiting. Pakketbezorging kan via de omliggende straten. Laat je iets groots bezorgen zoals een bank of ga je verhuizen? Neem dan even contact met ons op (info@aanpakringzuid.nl), dan kunnen we samen op zoek naar een passende oplossing.