9 december 2020
Lars, dank voor het meedenken, ik geef het door.
7 december 2020
Heleen, we gaan dit voor je uitzoeken. Daarvoor hebben we het adres nodig waar je dit geluid hoort. Kun je ons een mailto:info@aanpakringzuid.nl (mail) sturen met je gegevens?
3 december 2020
Karin, wat vervelend dat je geluidshinder ondervindt van het tijdelijke viaduct. We gaan dit intern bespreken en komen erop terug.
3 december 2020
Tim en Dion, daar heeft het allemaal niets mee te maken. Het portaal en de bebording hadden achteraf gezien eerder besteld moeten worden. Deze worden op maat gemaakt en dat duurt enige tijd, langer dan was voorzien.
30 november 2020
Jan-Geert, de ontbrekende borden geven aan dat het verkeer via deze bypass op de A7 richting Hoogezand gaat. Deze borden komen boven de weg en worden bevestigd aan een portaal. De wegbeheerder vindt de bestaande aanduiding niet voldoende.
30 november 2020
Manuela, dit fietspad is het komende jaar verlegd naar de oostkant van de rotondes. Hierdoor is er voldoende werkruimte om in januari te starten met de voorbereidingen voor de verbreding van de zuidelijke ringweg. Tot wanneer precies, is afhankelijk van de voortgang van de werkzaamheden. Kun je ons laten weten wat je zo gevaarlijk vindt aan de omleiding voor fietsers?
25 november 2020
Hans, we hopen met jou dat je het nieuwe Julianaplein nog te zien krijgt! Bedrijven die het project Aanpak Ring Zuid wilden uitvoeren, moesten daarvoor een plan indienen. De plannen zijn beoordeeld op prijs en kwaliteit. Daarnaast konden de bedrijven extra scoren op het voorkomen van verkeershinder, meer duurzaamheid en maatregelen om de risico's van het project te beperken. Combinatie Herepoort bestaat uit twee Duitse en vier noordelijke ondernemingen. De vier noordelijke bedrijven brengen specifieke kennis van de lokale situatie in. Herepoort geeft aan dat ongeveer 70% van de omzet neerslaat in de regio, via de inzet van lokale bedrijven en leveranciers.
25 november 2020
Leo, het spoordek is voor de gehele breedte van de verdiepte ligging. Het komt onder het spoor te liggen, haaks op de ringweg. De treinen van en naar het Hoofdstation gaan straks over het spoordek heen. Dat geldt ook voor het verkeer van de Helperzoom naar Verlengde Willemstraat, en het verkeer op de Verlengde Lodewijkstraat . De zuidelijke ringweg gaat er onderdoor.
18 november 2020
René, volgens de verkeersberekeningen die we hebben uitgevoerd, zou deze oplossing moeten voldoen in de eindsituatie. Nu zitten we nog in de tijdelijke situatie. Zo is de nieuwe aansluiting bij de Europaweg nog niet gereed. Daarom kan het hier nu drukker worden dan in de situatie dat alles klaar is. We houden deze afrit daarom de komende tijd goed in de gaten (monitoren). We zien nu dat de afrit nog niet door iedereen wordt gevonden en we verwachten dus dat het hier de komende weken drukker wordt.
18 november 2020
Ard en S., het duurt inderdaad allemaal erg lang, dat ben ik met jullie eens. Voordat de bypass open kan, moet eerst het portaal zijn geplaatst (dat is de constructie boven de weg waaraan de borden worden gemonteerd) en natuurlijk de blauwe borden die de richtingen aangeven. De bypass mag nu nog niet open omdat er een gevaar is dat zonder de juiste bebording langzaam verkeer, zoals trekkers, de A7 op gaat rijden. Dat zou tot gevaarlijke situaties leiden. De planning is nu dat in de laatste week van het jaar het portaal wordt geplaatst en begin januari de bebording. Daarna kan de bypass worden opengesteld.