12 januari 2021
Pieter C.J.M., woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast).
12 januari 2021
Hans, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').
12 januari 2021
Frannie, woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast).
11 januari 2021
Leon, excuus voor onze late reactie. Aan het einde van ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/jaaroverzicht-2020 (Jaaroverzicht 2020) hebben we een vooruitblik naar 2021 opgenomen: Wat verwachten we in 2021 onder andere te gaan doen? We gaan vanaf januari de noordzijde van het oude viaduct over de Paterswoldseweg slopen. Later in het jaar beginnen we met de bouw van het nieuwe viaduct. In maart slopen we de zuidzijde van het viaduct over de Europaweg. In het najaar volgt de noordzijde. In maart gaan we zijkanten van het viaduct over het Vrijheidsplein slopen. In het voorjaar zijn we klaar aan de westzijde van de Hereweg met de bouwkuip voor de verdiepte ligging en gaan we door aan de oostzijde. In het voorjaar trillen we de ontbrekende damwandplanken voor de verdiepte ligging in bij de Helperzoom en de Verlengde Lodewijkstraat. Rond Hemelvaart gaan we het spoordek van de verdiepte ligging inrollen. Bij de Laan Corpus den Hoorn gaan we in het najaar twee nieuwe viaducten, die nu in de berm bij het Stadspark worden gebouwd, op hun plek inrijden. De planningen kunnen veranderen, bijvoorbeeld door weersomstandigheden of door wijzigingen in de planning van werkzaamheden elders in het project. Ook coronamaatregelen kunnen hierop van invloed zijn.
11 januari 2021
JW, excuus voor onze late reactie, de kerstvakantie zat ertussen. Het is inmiddels zeker dat er een fietstunnel komt onder het spoor bij de Esperantostraat. Deze gaat haaks onder het spoor door, vanaf de Esperantostraat naar de Waterloolaan. Aan de zijde van de Waterloolaan kunnen fietsers via een bocht naar de Helperzoom. Er is niet gekozen voor een bocht in de tunnel. Daar zou de tunnel veel duurder van worden en de tunnel zou dan als sociaal onveilig kunnen worden ervaren. Bovendien zijn er alternatieven om per fiets vanuit Helpman op de Verlengde Lodewijkstraat te komen, namelijk de fietstunnel bij station Europapark en de Helperzoomtunnel.
11 januari 2021
Erwin, ik had je nog geen terugkoppeling gegeven. We hebben je klacht doorgezet en ik heb begrepen dat dit inmiddels is opgelost. Klopt dat?
11 januari 2021
Maria, excuus, deze vraag is er tussendoor geglipt. Vervelend voor je dat je moet omrijden op de fiets. Er is wel een fietstunnel onder de A7 door (onder het 'Euvelgunnetracé) die aansluit op de Kieler Bocht, maar of die voor jou handig is, hangt af van je vertrek- en eindpunt. Vanaf de Rijksweg kun je deze fietstunnel bereiken via de Middelberterweg en de Olgerweg. Ik kan niet beoordelen of deze route voor jou korter is.
16 december 2020
Karin, de komende dagen treft Combinatie Herepoort maatregelen om de geluidsoverlast van het tijdelijke viaduct over de Paterswoldseweg te beperken. Aan de kant van de Laan van de Vrede wordt een dubbele rij bigbags en een wand geplaatst die het geluid moeten dempen.
15 december 2020
Martin, het diepste deel van het verdiepte gedeelte komt ter hoogte van de H.L. Wichersstraat. Bij het DUO-gebouw is de benodigde diepte al bereikt.
9 december 2020
Bert, dank voor je melding. Onze verkeerskundigen hebben hetzelfde geconstateerd. We gaan onderzoeken of het mogelijk is om het verkeer op het Vrijheidsplein weer terug te laten slingeren naar de binnenste rijstrook, zodat het verkeer vanaf het Julianaplein makkelijker de westelijke ringweg op kan rijden.