18 mei 2021
Klopt, Anne! Wie ook de film in een lagere snelheid wil bekijken: klik op het icoontje van Instellingen (een tandwieltje) en daarna op afspeelsnelheid. Zet je deze op 0.5, dan gaat het filmpje op halve snelheid.
18 mei 2021
Klopt, Sander. Die data op de titelkaart zijn inderdaad niet juist. De werkzaamheden waren van 7 mei (vrijdagavond laat) tot 17 mei. We laten het aanpassen.
18 mei 2021
Dat is naar verwachting eind juni (2021).
18 mei 2021
Koos, we begrijpen je gevoel. Het is inderdaad vervelend dat je zo lang zo ver moet omrijden. Helaas kan het niet anders. We hebben bekeken of het toch niet mogelijk was de fietsers tijdens de werkzaamheden te laten passeren. We werken hier echter met machines en daarbij moeten we een veiligheidszone in acht nemen. Daarom is de onderdoorgang gestremd voor al het verkeer. Ook het autoverkeer moet omrijden. We kunnen de werkzaamheden pas aankondigen als we definitief weten wat de datum van de afsluiting is. Dat gebeurde hier anderhalve week van tevoren. De afsluiting is aangekondigd via deze website, via onze sociale media en via borden langs de weg.
14 mei 2021
Dirk-Jan, we begrijpen dat de omleidingen voor fietsers vervelend zijn. Helaas kan het niet anders. Het fietspad langs het kanaal blijft dicht blijft tot de werkzaamheden op die locatie zijn afgerond. Volgens ons hebben we niet gezegd dat het fietspad een half jaar geleden weer open zou gaan. Op dit moment vinden hier nog grondwerkzaamheden plaats voor de oprit naar de A28 voor het verkeer vanuit het centrum.
12 mei 2021
J, in principe komen overal de geluidsschermen terug. Als je ons een mail stuurt (info@aanpakringzuid.nl) met je woonadres kunnen we je vraag beter beantwoorden.
12 mei 2021
Peter, het spoordek komt tijdelijk te rusten op 50 'Tubexpalen'. Dit zijn stalen palen gevuld met wapening en beton. De palen staan met de onderzijde stevig in het zeer stijve Peelo-zandpakket. De draagkracht van de palen is voldoende om het gewicht van het dek, de spoorbaan en de treinen te dragen.
12 mei 2021
Brenda, op de Brailleweg geldt voor gemotoriseerd verkeer eenrichtingsverkeer. Voetgangers en fietsers kunnen wel beide kanten op. Je gaat als fietser of voetganger twee keer een onderdoorgang door. De onderdoorgang van het oude viaduct heeft armaturen, dus die zorgen voor verlichting. Het nieuwe viaduct heeft (nog) geen armaturen, maar daar staan twee lantarenpalen die voor de verlichting zorgen.
12 mei 2021
Dank je, Bart! Je kunt het inrijden nu op de webcam volgen, we zijn gestart!
12 mei 2021
Koen, ja, dat klopt! De treinen rijden straks tussen de twee ‘kabelgoten’ (de betonnen muurtjes) die je op het spoordek ziet. De Verlengde Lodewijkstraat loopt dan straks rechts hiervan over het spoordek. Zo kunnen we inderdaad straks de verdiepte ligging verder aanleggen, zonder het verkeer te hinderen. Bedankt!