6 oktober 2021
Ronald, ja, dat blijft mogelijk. Je houdt vanuit Hoogezand de richting Drachten aan, en daarna kun je de westelijke ringweg op en de afslag MartiniPlaza (Leonard Springerlaan) nemen.
6 oktober 2021
Hoi Pim, het is natuurlijk de bedoeling dat de kaartjes duidelijk zijn en de tekst ondersteunen. Wat we met het plaatje willen laten zien, is dat je vanaf 15 oktober niet meer vanaf het Emmaviaduct richting Hoogkerk/Drachten kunt en ook niet meer richting Hoogezand. Ook is het dan niet meer mogelijk om vanuit Hoogezand via het Emmaviaduct richting centrum te rijden. De verbinding met de A28 blijft wel bestaan. Dus je kunt nog steeds vanuit de richting Groningen-Zuid/Assen naar het Emmaviaduct en dan richting het station. En ook omgekeerd: je kunt via het Emmaviaduct richting de A28. Ik zal dat aan het bijschrift toevoegen. Als je een concrete tip hebt om het nog duidelijker te maken, hoor ik dat graag.
5 oktober 2021
Lars, bij het ontwerpen van de bewegwijzering is daar wel naar gekeken. Maar als we voor de verkeerslichten de afrit Helpman al op de borden zetten, suggereert dat een vrije doorgang tot aan de afrit. Dit is niet geval, omdat er dus eerst nog een verkeerslicht komt. Volgens de ontwerp-richtlijnen, waaraan we ons moeten houden, is dat niet toegestaan.
29 september 2021
Canadalaan, het rijdek van de brug komt op 7,6m boven NAP, de onderkant van de liggers op +5,82m. Het peil van het Noord-Willemskanaal bedraagt gemiddeld +0,5m. Dat betekent dat de doorvaarhoogte van de brug gemiddeld 5 à 6m is, afhankelijk van de hoogte van het waterpeil (laag, gemiddeld of hoogwater).
27 september 2021
Dank je wel, Chris! Voor een overzicht van alle afsluitingen en omleidingen in de stad verwijs ik je naar de Slimme Kaart van Groningen Bereikbaar: https://www.groningenbereikbaar.nl/actuele-verkeersinformatie
24 september 2021
Gert, dat dit op meerdere plaatsen in het land zo wordt uitgevoerd klopt, want het is conform de ontwerprichtlijnen. Het begint ermee dat de bocht veel krapper is dan bestuurders mogen verwachten op een afrit. Zo’n krappe bocht is niet met borden aan te geven. Het is de bedoeling dat auto’s op het stuk tot de haaientanden afremmen. De automobilist die de eerste keer komt aanrijden, weet dan nog niet dat er geen verkeer aankomt bij de haaientanden en zal afremmen. Dat is precies wat er met het ontwerp beoogd wordt. Mocht een automobilist enkele seconden stilstaan omdat hij de situatie vreemd vindt, is er niets aan de hand. Mocht er een auto te hard door zo’n bocht gaan, dan is het gevaarlijk. Voor de haaientanden komt straks inderdaad het bord bebouwde kom. Tegenover de afrit komt een grondwal, met daarvoor schrikhekken en daarachter struweel.
21 september 2021
Saljem en Dick: daar komt inderdaad een pompkelder voor het verdiept liggende fietspad, dat onder de A28 en de op- en afrit door gaat ('fietsvallei'). De pompkelder wordt op dit moment uitgegraven, daarna komt er onderwaterbeton in.
20 september 2021
Marcel, ik krijg nu de volgende reactie van de gemeente: '- Basketbalveldjes kunnen prima een ondergrond hebben zoals hier van een goed aangelegd plateau van 50 x 50 tegels. Die hebben we ook op andere plekken. Wel moet de afwatering goed geregeld zijn en als een veldje glad is (vaak blad en/of alg) dan moet er even een ‘spuit’ over heen. Bijna altijd zijn bomen in de nabijheid en schaduw daar de oorzaak van. Volgens mij is op deze plek daar geen sprake van. - Voor een Cruijff Court is een breed gedragen initiatief vanuit de wijk nodig. Daarbij is een Cruijff Court een voetbalveld en geen basketbalveld. Wil je hiervoor een initiatief opzetten, dan kun je het beste bij het gebiedsteam Zuid zijn. Overigens is het maar de vraag of dit een ideale plek is voor een Cruijff Court. Het is beter hiervoor een locatie te zoeken die centraler ligt ten opzichte van De Wijert en De Wijert-zuid. Dus voor nu leggen we gewoon het basketbalveld op de afgesproken plek aan. Mocht het al zo ver komen dat er een breed en haalbaar initiatief komt, dan ben je zo maar een jaar of meer verder.' Tot zover de reactie van de gemeente. Je zou dus contact kunnen opnemen met het gebiedsteam van de gemeente in stadsdeel Zuid: https://gemeente.groningen.nl/wijken-dorpen-wijkwethouders-en-gebiedsteams
20 september 2021
@John: vanaf het Emmaviaduct en de Brailleweg kun je nu nog naar Drachten en Hoogezand. Ook kun je nu nog vanuit oostelijke richting (vanuit Hoogezand) rechtsaf de Brailleweg op. Deze verbindingen vervallen vanaf 15 oktober. Dan gaan we bezig met de voorbereidingen voor het tijdelijke Julianaplein. Binnenkort komen we met meer informatie hierover en over de alternatieven.
20 september 2021
Heb je gelijk in Marcel, excuus. Het lastige is dat je vraag eigenlijk niet voor ons is. Combinatie Herepoort heeft van de gemeente de opdracht gekregen de voetbalkooi weer in dezelfde staat op te leveren. Daarom plaatsen we weer stoeptegels als ondergrond. Ik heb de vraag doorgestuurd naar de gemeente, maar daar heb ik nog geen antwoord op. Ga er maar vanuit dat de voetbalkooi eerst in dezelfde staat terugkomt. Misschien dat de gemeente later nog iets met je suggestie doet.