12 januari 2022
Wat u vermoedelijk heeft gehoord waren andere werkzaamheden daar vlakbij, namelijk het intrillen van damwandplanken en het heien van palen aan de noordzijde van het Europaplein. Dit was nodig voor de bouw van het nieuwe viaduct over de Europaweg. Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd in de nacht van 10/11 januari en in de reservenacht van 11/12 januari. Deze werkzaamheden zijn nog niet klaar, maar we werken hier nu voornamelijk overdag. Dat gebeurt op werkdagen tot en met 11 februari. We moeten nog één keer in de nacht palen heien, dit doen we in de nacht van 7 op 8 februari (reservenacht 8 op 9 februari).
12 januari 2022
Bij werkzaamheden die overlast kunnen opleveren voor de omgeving, sturen we de directe omwonenden altijd tijdig een brief. In dit geval is er iets misgegaan door een probleem bij de verspreider van de brieven. Excuses daarvoor. De bewoners van de Barkmolenstraat hebben maandag een brief gekregen. De meeste bedrijven hebben de brief vorige week digitaal ontvangen.
3 januari 2022
Benjamin, onze clustermanager geeft aan dat gewapend beton ongeveer 2.500 kg per m3 weegt. Als je het aantal m3 uitrekent (ongeveer 2.109) en dit vermenigvuldigt met 2.500, kom je op ruim 5 miljoen kg uit.
23 december 2021
We hebben meer vragen gekregen over hoe de Rivierenbuurt nog per auto te bereiken is. Daarom hebben we er een artikel over geschreven: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-kom-auto-rivierenbuurt
23 december 2021
We hebben meer vragen gekregen over hoe de Rivierenbuurt nog per auto te bereiken is. Daarom hebben we er een artikel over geschreven: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-kom-auto-rivierenbuurt
23 december 2021
@Aron: we hebben hier meer vragen over gekregen. We hebben dit doorgegeven aan de gemeente. De gemeente beslist of er extra borden nodig zijn.
23 december 2021
@Anja: de Oosterpoortbuurt is straks aan de zuidzijde op twee manieren ontsloten voor autoverkeer. De eerste optie is via de Esperantostraat naar de Verlengde Lodewijkstraat. Dit is de route die op de website is te zien. Het lijkt daar alsof het bolletje bij de voormalige Esperantokruising over het spoor gaat, maar dat is niet zo. De route gaat via de Verlengde Lodewijkstraat en de Boumaboulevard naar de Helperzoomtunnel, om daar onder het spoor door te gaan richting Helpman. De Verlengde Lodewijkstraat is in de eindsituatie weer normaal te gebruiken in twee richtingen, zonder verkeerslicht. De tweede route gaat over de brug die over het Winschoterdiep ligt. Deze brug blijft bestaan. Kom je vanaf het Winschoterdiep (de straat), dan kun je linksaf deze brug over en dan rechtsaf via het Europapark richting de Boumaboulevard en de Europaweg. Voor de duidelijkheid: de Meeuwerderbaan blijft eenrichtingsverkeer.
23 december 2021
@Arend: in de eindsituatie gaan de fietsers vanuit het Stadspark inderdaad via de oostzijde van de rotonde. Via een fietsoversteekplaats net ten zuiden van de zuidelijke rotonde kunnen ze dan naar de westzijde van de Laan Corpus den Hoorn komen.
23 december 2021
Alyda, we hebben hier meerdere vragen over gekregen. We hebben dit doorgegeven aan de gemeente, zij zullen beoordelen of er extra borden nodig zijn.
23 december 2021
Dion, ik heb het nagevraagd. Op dit moment hebben we zulke liggers niet op een andere plek in Groningen nodig. In het project waar dit artikel gaat over gaat, wordt dan bekeken of ze elders in het land kunnen worden hergebruikt.