1 april 2022
Rob, we kennen het probleem. Voorafgaand aan Operatie Julianaplein hebben wij in samenwerking met Groningen Bereikbaar alle faseringen en tekeningen al gedeeld met de verschillende kaartleveranciers en serviceproviders. Ook nu, tijdens Operatie Julianaplein, is er veelvuldig contact met de verschillende kaartleveranciers en serviceproviders om fouten te herstellen en de maatregelen goed door te voeren. Niet elke partij is daar even snel mee. Waze (dat van Google is) is vrijwel altijd actueel, TomTom klopt meestal vrij aardig, maar bij Google duurt het vaak een week of langer voordat onze meldingen correct worden verwerkt.
1 april 2022
Embo, ik begrijp je ongeduld, maar ik kan nu nog niet veel concreets melden. Zoals gezegd wordt het er voor de fietsers komend jaar niet beter op. Er zijn meerdere afsluitingen van fietsverbindingen, en die vinden tegelijk plaats of volgen elkaar snel op. We zijn met name bezig om te onderzoeken welke verbeteringen we kunnen aanbrengen in de omleidingsroutes. Bijvoorbeeld de Parkweg, die niet gestremd wordt en bij verschillende afsluitingen een goed alternatief is. Hiervoor stelt Aanpak Ring Zuid samen met Combinatie Herepoort een plan op. Dat plan moet dan vervolgens worden besproken met verschillende organisaties die hierbij betrokken zijn, zoals de gemeente, en worden goedgekeurd. Het plan beperkt zich dus tot omleidingen/omleidingsmogelijkheden. Het klopt dat dit aan de late kant is. Zodra we meer kunnen melden, lees je dat op onze website.
31 maart 2022
Wim, je bent van harte welkom om aan te schuiven. Ik heb je verzoek uitgezet in de organisatie, je krijgt binnenkort een uitnodiging via de bekende contacten.
28 maart 2022
Ger, ja, komende vanaf het Julianaplein kun je de afslag naar Ring West nemen.
28 maart 2022
René, vervelend om te horen dat je vanuit Julianadorp de weg bent kwijtgeraakt op het Julianaplein. We hebben vrijdag de route die je beschrijft, laten testen. Onze proefrijder kon vanaf Assen de borden met de 8 volgen tot aan Hoogkerk, vanaf daar kwam Drachten weer op de borden. Dus wat daar is misgegaan, kunnen we niet nagaan. Inmiddels zijn we naar fase 5 van Operatie Julianaplein gegaan en is de verkeerssituatie weer veranderd. Moet je de komende tijd weer naar of door Groningen, dan adviseer ik je om per WhatsApp je routevraag voor te leggen aan Ask&GO. In de app noem je je startpunt, je bestemming en de dag waarop je reist. Zij sturen dan een app terug met een routeadvies. Het nummer van Ask&GO is 085 065 9091.
24 maart 2022
Pieter, ja, tijdens Operatie Julianaplein is er een verkeersteam actief dat continu de verkeerssituatie in en om de stad in de gaten houdt. Als er aanleiding voor is en het is mogelijk, dan kunnen ze gaan bijsturen.
24 maart 2022
Aron, ik heb je melding doorgegeven aan het verkeersteam dat de verkeerssituatie in Groningen tijdens Operatie Julianaplein in de gaten houdt. Zij hebben deze situatie besproken en bekeken of hier iets aan te doen valt. Dat blijkt niet het geval. Het is niet mogelijk het verkeer op de Peizerweg langer groen licht te geven zonder dat dit op andere locaties knelpunten oplevert. Het doseerpunt is hier heel bewust gekozen. Verder is het natuurlijk erg onverstandig stil te gaan staan op een spoorwegovergang. Dit is ook niet toegestaan. Automobilisten die in een file staan en een spoorwegovergang kruisen, mogen de overgang pas oversteken als ze zeker weten dat er aan de andere zijde voldoende ruimte is.
24 maart 2022
Daniel, het filmpje is gemaakt met een gewone mobiele telefoon. We zijn ons ervan bewust dat de kwaliteit niet hoogstaand is, zeker niet als je het op groot scherm bekijkt. We hadden het toegevoegd omdat het een goede indruk geeft van de huidige situatie.
23 maart 2022
Dörte, we hebben in mei vorig jaar gezegd dat de weg een half jaar tot een jaar versmald zou blijven. Dat jaar is in mei 2022 dus voorbij. Op dit moment kan ik helaas nog geen nieuwe planning geven.
23 maart 2022
Maarten, wat Jasper zegt, klopt. Ook de oprit op de oostelijke ring vanaf Driebond/Meerstad is dicht. Dat heeft te maken met de verkeersveiligheid. Het verkeer op die oprit zou te weinig ruimte overhouden om veilig in te voegen in de richting van Hoogezand. Ik heb Groningen Bereikbaar gevraagd om het kaartje aan te passen, zodat ook de afsluiting van deze oprit zichtbaar is. Dat aangepaste kaartje heb ik hierboven ingevoegd.