12 augustus 2022
Peter, de betonnen muur is de afscherming van de deksel in verband met de veiligheid. De andere kant is de muur van het techniekgebouw. Deze metselen we omdat dit goedkoper is.
12 augustus 2022
J. Doornbos en Jos, in het verleden is onder de A7 tussen knooppunten Euvelgunne en Westerbroek (het 'Euvelgunnetracé) een fietstunnel aangelegd, te bereiken vanaf de Kieler Bocht. Het was de bedoeling dat er aan de andere zijde een fietspad kwam richting de Middelberterplas. Dat fietspad is er tot nu toe niet gekomen. Daarom is de tunnel nog niet in gebruik geweest. Omdat we de weg op dit punt verbreden, hebben we ook de fietstunnel langer gemaakt. De fietstunnel kan dus in de toekomst gebruikt gaan worden, als er een fietspad vanaf de oostzijde wordt aangelegd. De aanleg van een fietspad hoort niet bij Aanpak Ring Zuid, maar bij de ontwikkeling van Meerstad. In het wensbeeld voor Meerstad, dat Bureau Meerstad onlangs heeft opgesteld, is nu het voorstel opgenomen om hier inderdaad een fietsverbinding te maken. Het wensbeeld is hier te vinden: https://toekomstmeerstad.eu/
10 augustus 2022
Hein, we hebben ons best gedaan om een stukje ringweg te vinden met een verse asfaltlaag, waarop niet wordt gewerkt. Vergeet ook niet dat de afgesloten weg een bouwplaats is. Daar gelden strenge veiligheidsregels. Ook om die reden mogen we hier maar een beperkt aantal mensen toelaten.
28 juli 2022
Koos, we kunnen tot op zekere hoogte van tevoren bepalen hoe de grond zich gaat gedragen. Soms komen we zaken in de grond tegen die we niet verwachtten, zoals grote keien. En soms lijkt de dichtheid van de grond net op een kantelpunt te zitten. We kiezen dan in eerste instantie voor lichter materiaal (dus een kleiner heiblok). Dit doen we omdat een groter heiblok, als die niet nodig bleek te zijn, juist schade kan toebrengen. Als het vervolgens toch net niet lukt met het lichtere materiaal, dan schakelen we op. Zo hebben we het bij de Paterswoldseweg ook gedaan.
28 juli 2022
Saljem, ja, ze zijn graffiti-bestendig.
28 juli 2022
John, dat is zo, maar die afsluiting had te maken met andere werkzaamheden. Hier gaat het om een afsluiting vanwege het aanbrengen van markering. Voor de andere zijde van de A28 had de afsluiting in de avond te maken met het heien van palen voor een portaal. Deze werkzaamheden staan los van elkaar. In ons artikel over deze laatstgenoemde werkzaamheden zijn beide afsluitingen wel benoemd: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/nieuwsberichten/2022/07/woensdagavond-palen-heien-nieuw-portaal-a28/
28 juli 2022
Buurtje, deze afbeelding en die aan de andere zijde van het viaduct over de Brailleweg zijn voor voetgangers en fietsers helaas niet goed zichtbaar. Dat komt doordat zij via de naastgelegen fietsvallei onder de A28 door gaan. De andere afbeeldingen die we onder viaducten gaan plaatsen, zijn beter zichtbaar voor fietsers en voetgangers. Dus bij de Concourslaan, Paterswoldseweg, het Noord-Willemskanaal (Julianabrug) en de Europaweg.
26 juli 2022
Hans, je hebt gelijk. Het zwaardere heiblok heeft zijn werk goed gedaan. Alle grote buispalen zijn nu al geplaatst. Met de kleinere buispalen zijn we naar verwachting nog tot vrijdag bezig, zoals gepland.
26 juli 2022
Dirkjan, de werkzaamheden bestaan hier uit twee delen: het plaatsen van grote buispalen en het plaatsen van kleine buispalen. Het bericht hierboven gaat over de grote buispalen. Dat onderdeel duurt langer, namelijk niet tot maandag maar tot woensdag. Zoals hierboven duidelijk staat, duurt het plaatsen van de kleine buispalen nog tot vrijdag, zoals ook de planning was. De onderdoorgang bij de Paterswoldseweg is dus ook gewoon tot vrijdag dicht. Afgezien daarvan is er nooit een goede reden voor weggebruikers om een wegafsluiting weg te halen. Sommige mensen zouden dat in je bijdrage kunnen lezen. Het zelf weghalen van wegafsluitingen levert levensgevaarlijke situaties op. Doe dat nooit, ook niet als je denkt dat de werkzaamheden voorbij zijn.
25 juli 2022
Dolf, het kabelkanaal is 3,25m hoog en 2,50m breed. We bouwen het kanaal op uit elementen met een lengte van 2m, 2,25m en 2,5m lang. De wanden zijn 25 cm dik. De kabels van de tunnel komen door mantelbuizen met een doorsnede van 63 mm.