5 april 2023
Dirk, de dichtstbijzijnde mogelijkheid om onder de A7 door te gaan, is de fietstunnel bij de Piccardthof. Dat is te ver om te lopen. Je kunt daarom beter een bus nemen die onder de onderdoorgang gaat en dan uitstappen bij de eerste halte. Dat is bushalte Eemsgolaan. Onder andere Qlink-lijnen 3 en 4 richting het Hoofdstation gaan hier langs.
5 april 2023
Otto, dat staat gepland voor september dit jaar. Dan verleggen we dus de bocht bij Gasunie, zodat Ring West direct aansluit op de A7 richting Drachten.
3 april 2023
Daniël, de planning is dat de verbindingsboog vanuit Drachten richting Ring West eind dit jaar in gebruik wordt genomen. De boog vanuit Drachten naar de Leonard Springerlaan (MartiniPlaza) volgt in april 2024. Tegelijk zou dan de boog vanuit Ring West naar Julianaplein klaar moeten zijn [antwoord is gecorrigeerd, ik had voor de boog naar L. Springerlaan eerst een verkeerde datum gemeld].
31 maart 2023
Jan, in het oorspronkelijke ontwerp zouden de verkeerslichten aan elkaar worden geschakeld, zodat het verkeer via een 'groene golf' door zou kunnen rijden. De fietsoversteek bij de Brailleweg richting Hoornsediep is in de nieuwe situatie geen onderdeel meer van de noord-zuidverbinding voor fietsers, wat de Amaliatunnel wel was. Het fietspad langs het kanaal wordt immers een fietspad voor verkeer in twee richtingen tussen de Parkbrug en de Vondellaan. Fietsers richting het centrum maken de oversteek straks bij de Parkbrug. De oversteek bij het Hoornsediep zal voornamelijk worden gebruikt door mensen die vanaf het westen van de Rivierenbuurt richting het oosten gaan, en andersom. Daarom verwachten we hier minder fietsverkeer dan in het verleden. De belangrijkste oost-westverbinding voor fietsers is de Parkweg. Dat het autoverkeer op de Brailleweg soms moet stoppen voor de fietsers die bij het verkeerslicht oversteken, leidt naar onze verwachting niet tot grote opstoppingen.
31 maart 2023
@Anja, het gaat om afwateringsbuizen die niet helemaal goed liggen. Daarvoor verwijderen we een stukje van het al gestorte beton.
23 maart 2023
Oscar, mijn antwoord was onjuist, met dank aan Anja-1. Ik was in de war met een andere locatie. Bij DUO maken we de wanden af zodra de vloeren gestort zijn. Ook gaan we daar het trappenhuis voor de vluchtwegen bouwen.
20 maart 2023
Henk B., alle drie deksels krijgen een groene inrichting. Later dit jaar hopen we het definitieve ontwerp van de deksels te kunnen laten zien.
20 maart 2023
Oscar, we plaatsen hier nog een doorzichtig geluidsscherm boven op. Zo blijft dit zicht op de verdiepte ligging van de ringweg behouden.
13 maart 2023
Harold, ja, bij de ingebruikname in 2024 moet het tijdelijke Julianaplein een tijdje worden afgesloten. We zijn nu druk bezig met de voorbereiding hiervan.
8 maart 2023
Maarten, in je reactie op je voorstel van 2 maart. De Amaliatunnel kan niet blijven liggen, niet tijdens de werkzaamheden en niet in de eindsituatie. Daar is te weinig ruimte voor. In het Tracébesluit (2014) is al aangegeven dat deze tunnel gaat verdwijnen. Dit was dus al voordat de plannen voor de ovonde in beeld waren. Ook toen de plannen voor de ovonde werden opgesteld, is weer naar een optie met een tunnel voor fietsers gekeken. Dit zou mogelijk zijn als de tunnel opschuift naar het noorden. Hier is echter in het project geen geld voor. Met het oog op de verdere planning van ovonde en Julianaplein wordt op 20 maart een start gemaakt met het afbreken van de Amaliatunnel. De sloopvergunning hiervoor is inmiddels afgegeven.