23 december 2022
Embo, we hebben de exploitant van het reuzenrad inmiddels gevraagd de muziek zachter te zetten. We vinden het heel vervelend dat sommige buren nu extra overlast ervaren, juist omdat het reuzenrad er staat om onze buren na al die overlast wat terug te geven.
21 december 2022
Mathijs, het groen wordt later nog geplant. Ik heb aan het artikel een impressie toegevoegd die een indruk geeft van hoe het uiteindelijk gaat worden. Voor de auto's zijn er parkeerplaatsen zowel langs de straat als haaks op de straat. Op de foto lijken de auto's op de stoep te staan, maar ze staan op parkeervakken. In het ontwerp zijn geen fietsenrekken opgenomen.
20 december 2022
Daniël, helaas is er nu een storing in het verwerken van de codes. We werken aan het oplossen van het probleem. Excuus voor het ongemak.
20 december 2022
Annet, helaas is er nu een storing in het verwerken van de codes. We werken aan het oplossen van het probleem. Excuus voor het ongemak.
19 december 2022
DJ, uiteraard kwamen er over de A28-afrit veel minder auto´s dan over de Brailleweg zelf. Dus inderdaad moeten de fietsers straks een veel drukkere weg oversteken dan in het verleden. Wat we ermee wilden zeggen, is dat in de oude situatie fietsers ook een weg moesten oversteken, ondanks de Amaliatunnel. Fietsers die vanuit de tunnel kwamen hadden hier weinig zicht op. De oude situatie was dus ook niet ideaal. In de nieuwe situatie staan er bij de oversteek verkeerslichten, dat was in de oude situatie niet zo. Daarmee is dit een veilige oversteek. Een tunnel is voor fietsers wel gemakkelijker er sneller. Maar dat is een financiële afweging. In het ontwerp van 2014 was ook geen tunnel voorzien. Aanpak Ring Zuid heeft daar dus geen budget voor. We hebben de gemeente voorgesteld een tunnel toe te voegen, maar de gemeente heeft hiervoor geen budget beschikbaar gesteld.
19 december 2022
Pieter, nee, het gewijzigde ontwerp past niet binnen de uitmeet- en flexibiliteitbepaling uit artikel 13 van het Tracébesluit. De gemeente neemt het Tracébesluit over in een bestemmingsplan. Voor het aangepaste ontwerp is dus een aanpassing van het bestemmingsplan nodig. Hiervoor vragen we een vergunning aan bij de gemeente. Het gaat immers om een wijziging van het gemeentelijk wegennet.
16 december 2022
Kees, de beantwoording van de vragen heeft inderdaad lang op zich laten wachten. Intussen hebben we alle vragen beantwoord. Het reuzenrad is gesponsord door onderaannemers en relaties van Combinatie Herepoort en Aanpak Ring Zuid. Combinatie Herepoort stelt de bouwplaats ter beschikking en zorgt ervoor dat het reuzenrad er komt te staan. Gastvrij Groningen en Groningen Bereikbaar maken het initiatief mogelijk door middel van de aankleding, medewerkers, en facilitaire zaken.
16 december 2022
Marc, dit is geen uitrit, maar gewoon een openbare weg (Bergenweg). Voor de eenduidigheid is de voorrang op deze rotonde overal gelijk, dus ook aan de noordzijde van de N7.
15 december 2022
Peter, het idee voor het Parkway-concept is zo’n tien jaar geleden ontstaan. Toen speelde het thema biodiversiteit veel minder. Destijds is de afweging gemaakt dat langs de ringweg de beeldkwaliteit belangrijker was. De zuiliepen zorgen voor een uniforme, herkenbare uitstraling. In de taluds is juist wel gekozen voor meerdere bomensoorten. Daar is de variatie gezocht, met ook inheemse soorten. Op deze manier levert het project ook een bijdrage aan het verbeteren van de biodiversiteit. Verder worden er veel knelpunten in de ecologische structuren opgelost met de aanleg van faunapassages.
15 december 2022
Dion, bedankt, we hebben hier ook al over nagedacht. We gaan dit doen, maar weten nog niet precies hoe.