18 juli 2023
Peter, de laag asfalt die is aangebracht is een onderlaag. We kunnen nu vervolgwerkzaamheden uitvoeren, zoals het aanbrengen van detectielussen. Volgende zomer vóór de opening van de verdiepte ligging brengen we de deklaag aan.
13 juli 2023
Piet, we hebben je vorige bijdrage weggehaald omdat deze niet aan de spelregels voldeed. We gaan graag met je in discussie, maar wel op een respectvolle manier. Dat er vooral deze week veel verkeersoverlast is, weten we. Er zijn meerdere afsluitingen en rijstrookonttrekkingen, terwijl de vakantie nog niet is begonnen. Vanwege de planning van de werkzaamheden hebben we ervoor gekozen dit te accepteren. We hebben de laatste tijd veel buiten het verkeer om kunnen werken, zoals bij de bouw van de nieuwe verbindingsboog op het Vrijheidsplein, maar wanneer we nieuwe wegen moeten aansluiten op de bestaande wegen is een afsluiting onvermijdelijk. Waar het kan, houden we op de weg een rijstrook open, zoals bij de herinrichting van de A7 en de A28. De rest van deze zomer en ook een groot deel van 2024 hebben we nog veel met afsluitingen en omleidingen te maken. Groningen Bereikbaar en Aanpak Ring Zuid geven inderdaad beide informatie over de bereikbaarheid. Aanpak Ring Zuid en Combinatie Herepoort hebben tot taak de omwonenden te informeren over de werkzaamheden en de overlast. Groningen Bereikbaar geeft actuele informatie over de bereikbaarheid van de stad. In de praktijk lopen deze taken in elkaar over. We halen onze informatie uit dezelfde systemen en stemmen de communicatie voortdurend op elkaar af. Waar mogelijk nemen we communicatie van elkaar over, zoals de kaart ‘Wat is dicht?’. Als je tegenstrijdige informatie ziet, dan horen we dat graag, dan kunnen we dat aanpassen.
11 juli 2023
Tom, de planning is dat de nieuwe verbindingsboog vanaf Hoogkerk/Drachten (A7/N7) naar Ring West in november 2023 open gaat. Vanaf september 2023 tot dat moment maakt het verkeer nog gebruik van een tijdelijke weg.
11 juli 2023
Mevrouw Van der Velde, u heeft gelijk. Deze afsluiting ontbreekt nog op de kaart. We hebben Groningen Bereikbaar gevraagd deze afsluiting toe te voegen. Dank voor uw oplettendheid.
7 juli 2023
Niels, binnen het project Aanpak Ring Zuid is de afspraak dat we bij de Brailleweg een gelijkvloerse fietsoversteek maken op de Brailleweg, aan de noordzijde van de ovonde. De gemeente gaat nog onderzoeken of hier een of meerdere ongelijkvloerse kruising(en) kunnen komen, en zo ja waar. Dit valt buiten ons project.
7 juli 2023
Robert, ja, onze jongens zijn goed bezig. Het is niet altijd een pretje om buiten te werken, in de storm, de regen of de hitte, maar het schiet al flink op. Petje af. Als het klaar is, laten we nieuwe foto's zien.
7 juli 2023
Koos, kom je vanaf de A7 uit de richting Drachten/Leek en wil je naar de westelijke ringweg van Groningen? Neem dan afrit 35 Hoogkerk en ga via het Hoendiep naar de westelijke ringweg. Meer informatie lees je in ons artikel https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/nieuwsberichten/2023/07/westelijke-ringweg-tijdelijk-minder-goed-bereiken/
5 juli 2023
Feder, het antwoord van Thomas klopt. Het doorgaande verkeer kan bij de afrit Europaweg om de skivijver rijden en daarna linksaf de Europaweg (oude A7) op gaan. Bij de aansluiting Westerbroek kun je dan weer de A7 nemen.
30 juni 2023
Feder, de verbinding vanaf Drachten naar Ring West is dicht in verband met de werkzaamheden aan de afrit naar Groningen West (richting Laan Corpus den Hoorn). Hiervoor is de zuidbaan van de ringweg nodig. Een doorsteekje maken naar de verbindingsweg die vanaf Laan Corpus den Hoorn naar Ring West gaat, is niet mogelijk vanwege de veiligheid. Er is te weinig ruimte om uit te voegen en op dit stuk is ook invoegend verkeer. Wat de aanbevolen route is voor het doorgaande verkeer vanuit Drachten richting Hoogezand vraag ik voor je na.
29 juni 2023
Alexander, nee, hier komt geen stoep bij. De gemeente heeft dit destijds besloten. Deze route werd niet als een belangrijke looproute gezien. De route voor langzaam verkeer langs het Noord-Willemskanaal heeft bijvoorbeeld ook geen voetpad. Ook had deze keuze te maken met de kosten. De fietsroute was al een plus, met ook een voetpad erbij werd het nog duurder. Bedenk hierbij dat voetgangers over het fietspad mogen lopen als er geen voetpad is.