23 december 2016
U heeft helemaal gelijk. Ik heb het direct aangepast, bedankt!
22 december 2016
@S boer: Heel vervelend dat je zo wakker bent geworden. Dit is inderdaad niet zoals het hoort. Een van onze medewerkers is even wezen kijken. De aannemer is hier niet bezig voor Aanpak Ring Zuid, maar voor de gemeente. We hebben je klacht daarom naar de gemeente doorgestuurd. Die gaat hierover met de aannemer in gesprek. Klachten over werkzaamheden kun je in het vervolg het beste melden bij het https://www.aanpakringzuid.nl/over-ons/loket-verkeer-werkzaamheden (Loket Verkeer en Werkzaamheden).
21 december 2016
@Ria: voor de ombouw van de zuidelijke ringweg moeten inderdaad bomen langs de weg verdwijnen. De bomen aan de noordkant van het fietspad bij de Zuiderbegraafplaats blijven staan. De bomen aan de zuidkant van het fietspad moeten inderdaad weg. Voor elke boom die door dit project verdwijnt, komt er een nieuwe terug. Er komen ook bomen terug bij de Rivierenbuurt. Tussen de Maaslaan en de toekomstige verbindingsweg komt een groenstrook waarin bomen worden aangeplant. Deze groenstrook met bomen loopt door tot aan de Rivierenhof, voor het Hoornsediep langs. Tussen de Lekstraat en het Hoornsediep is de groenstrook straks wel smaller dan nu. Op loopafstand van de Rivierenbuurt komt het Zuiderplantsoen, met veel groen en bomen. De constructie van de drie deksels over de ringweg is stevig genoeg voor een grondlaag van omstreeks 1,5 meter. Dat is voldoende om alle soorten bomen tot volle wasdom te laten komen, zoals eiken, beuken en lindes.
20 december 2016
Zoals ik elders ook net heb beantwoord: de paaltjes zijn inmiddels dichter bij elkaar geplaatst. Als het goed is, kan het verkeer nu niet meer via de stoep rijden.
20 december 2016
@Henny: Aan de westkant start Combinatie Herepoort vanaf het najaar van 2017 met het aanleggen van de extra rijstroken op de N7 tussen Hoogkerk en de aansluiting Laan Corpus den Hoorn. Op dit traject rijdt het verkeer tot ongeveer de zomer van 2018 in beide richtingen over twee versmalde rijstroken. Deze werkzaamheden staan vooraan in de planning, zodat de extra capaciteit snel beschikbaar is. Vanaf het voorjaar van 2018 wordt `het verkeer van de westelijke ringweg richting het Julianaplein omgeleid via een tijdelijke lus nabij de aansluiting Corpus den Hoorn (zie hierboven). De routes om in de wijk Ter Borch te komen veranderen niet. We werken momenteel hard aan het in beeld brengen van de effecten van de werkzaamheden op het verkeer in de verschillende fases. Komend voorjaar verwachten wij hier meer over te weten. We hebben hierover afstemming met de gemeente Tynaarlo. De gemeente houdt nu al de verkeersdrukte goed in de gaten. Zij meet onder andere de verkeersintensiteiten op de Borchsingel. Daardoor kan er gericht worden gezocht naar een oplossing als er verkeersoverlast dreigt te ontstaan.
20 december 2016
De paaltjes zijn inmiddels dichter bij elkaar geplaatst. Als het goed is, kan het verkeer nu niet meer via de stoep rijden.
16 december 2016
We hebben je vragen aan Remco voorgelegd. Dit zijn de antwoorden. 1. De uitkomsten van de sonderingen zijn voor derden niet raadpleegbaar. 2. Voorafgaand aan de werkzaamheden maken we een schatting van de zettingen (het samendrukken van grond). De verwachte zettingen zijn afhankelijk van de uitvoeringsmethode. Tijdens de werkzaamheden worden de zettingen regelmatig gemeten, vaak met behulp van speciaal aangebrachte meetboutjes. Als het nodig is, gaan we maatregelen nemen. 3. Voor trillingen geldt in grote lijnen hetzelfde. Vooraf maken we een schatting van de verwachte trillingen. Op basis daarvan wordt bepaald of het nodig is de trillingen te monitoren en hoe dit gebeurt. De gegevens uit de monitoring worden bewaakt en indien nodig nemen we maatregelen.
28 november 2016
@Filip: Wat de geluidseffecten van het project zijn op de woningen aan de Kwintlaan, kunt u nalezen in bijlage D3b van het Tracébesluit 2014, te vinden via onze https://www.aanpakringzuid.nl/achtergronden/bibliotheek/plandocumenten ( bibliotheek). Op pagina 298 en 299 staat een tabel met daarin voor alle adressen in de Kwintlaan de berekende geluidseffecten. In de kolom ’Effect van het project’ kunt u zien dat de geluidsbelasting voor alle woningen in de Kwintlaan lager wordt. Afhankelijk van het adres neemt de geluidsbelasting af van 4 tot 14 decibel. Dit komt onder andere, zoals hierboven staat, door de verdiepte ligging en de toepassing van ‘stiller asfalt’. In de berekeningen is rekening gehouden met de verhoogde maximumsnelheid en met de weerkaatsing van andere geluidsschermen.
6 november 2016
U kunt binnenkort een reactie van ons verwachten.
4 november 2016
De aanpassingen op basis van het Wijzigingsbesluit zijn inderdaad nog niet op deze impressies verwerkt. Combinatie Herepoort is momenteel bezig met het opstellen van een definitief ontwerp. Daarbij horen ook nieuwe impressies. Zodra die beschikbaar zijn, plaatsen we ze op deze website. Dit zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2017 gebeuren. Een 'groen' Julianaplein is een van de https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/julianaplein/extra-wensen (drie extra wensen) in het plan. Het gaat om maatregelen om het nieuwe Julianaplein een zo groen mogelijk aanzien te geven, gezien vanuit een aantal belangrijke zichthoeken in de omgeving. Combinatie Herepoort heeft deze wensen in zijn aanbieding opgenomen. In het contract is de mogelijkheid opgenomen om een of meer van deze wensen niet uit te voeren als een jaar na gunning sprake is van onevenredig grote tegenvallers. De tweede voorwaarde is dat de planologische procedures tijdig zijn doorlopen. De nieuwe impressie van het Julianaplein geeft een goed beeld van hoe groen de situatie uiteindelijk gaat worden, enkele jaren na oplevering, als de extra wens wordt gerealiseerd.