16 januari 2017
De gemeente neemt contact met je op.
13 januari 2017
Ik heb je vraag voorgelegd aan de gemeente, die de bijeenkomst heeft georganiseerd. Wordt vervolgd!
23 december 2016
@E.E. Spijk: Bij de gemeente zijn inmiddels meerdere meldingen binnengekomen over de sluiproute die u signaleert. Om deze sluiproute tegen te gaan, gaat de gemeente eenrichtingsverkeer invoeren in de Groenesteinlaan (vanaf de Haydnlaan naar de Coendersweg). Hiervoor wordt nu het verkeersbesluit voorbereid. Daarna wordt deze maatregel zo snel mogelijk ingevoerd.
23 december 2016
U heeft helemaal gelijk. Ik heb het direct aangepast, bedankt!
22 december 2016
@S boer: Heel vervelend dat je zo wakker bent geworden. Dit is inderdaad niet zoals het hoort. Een van onze medewerkers is even wezen kijken. De aannemer is hier niet bezig voor Aanpak Ring Zuid, maar voor de gemeente. We hebben je klacht daarom naar de gemeente doorgestuurd. Die gaat hierover met de aannemer in gesprek. Klachten over werkzaamheden kun je in het vervolg het beste melden bij het https://www.aanpakringzuid.nl/over-ons/loket-verkeer-werkzaamheden (Loket Verkeer en Werkzaamheden).
21 december 2016
@Ria: voor de ombouw van de zuidelijke ringweg moeten inderdaad bomen langs de weg verdwijnen. De bomen aan de noordkant van het fietspad bij de Zuiderbegraafplaats blijven staan. De bomen aan de zuidkant van het fietspad moeten inderdaad weg. Voor elke boom die door dit project verdwijnt, komt er een nieuwe terug. Er komen ook bomen terug bij de Rivierenbuurt. Tussen de Maaslaan en de toekomstige verbindingsweg komt een groenstrook waarin bomen worden aangeplant. Deze groenstrook met bomen loopt door tot aan de Rivierenhof, voor het Hoornsediep langs. Tussen de Lekstraat en het Hoornsediep is de groenstrook straks wel smaller dan nu. Op loopafstand van de Rivierenbuurt komt het Zuiderplantsoen, met veel groen en bomen. De constructie van de drie deksels over de ringweg is stevig genoeg voor een grondlaag van omstreeks 1,5 meter. Dat is voldoende om alle soorten bomen tot volle wasdom te laten komen, zoals eiken, beuken en lindes.
20 december 2016
Zoals ik elders ook net heb beantwoord: de paaltjes zijn inmiddels dichter bij elkaar geplaatst. Als het goed is, kan het verkeer nu niet meer via de stoep rijden.
20 december 2016
@Henny: Aan de westkant start Combinatie Herepoort vanaf het najaar van 2017 met het aanleggen van de extra rijstroken op de N7 tussen Hoogkerk en de aansluiting Laan Corpus den Hoorn. Op dit traject rijdt het verkeer tot ongeveer de zomer van 2018 in beide richtingen over twee versmalde rijstroken. Deze werkzaamheden staan vooraan in de planning, zodat de extra capaciteit snel beschikbaar is. Vanaf het voorjaar van 2018 wordt `het verkeer van de westelijke ringweg richting het Julianaplein omgeleid via een tijdelijke lus nabij de aansluiting Corpus den Hoorn (zie hierboven). De routes om in de wijk Ter Borch te komen veranderen niet. We werken momenteel hard aan het in beeld brengen van de effecten van de werkzaamheden op het verkeer in de verschillende fases. Komend voorjaar verwachten wij hier meer over te weten. We hebben hierover afstemming met de gemeente Tynaarlo. De gemeente houdt nu al de verkeersdrukte goed in de gaten. Zij meet onder andere de verkeersintensiteiten op de Borchsingel. Daardoor kan er gericht worden gezocht naar een oplossing als er verkeersoverlast dreigt te ontstaan.
20 december 2016
De paaltjes zijn inmiddels dichter bij elkaar geplaatst. Als het goed is, kan het verkeer nu niet meer via de stoep rijden.
16 december 2016
We hebben je vragen aan Remco voorgelegd. Dit zijn de antwoorden. 1. De uitkomsten van de sonderingen zijn voor derden niet raadpleegbaar. 2. Voorafgaand aan de werkzaamheden maken we een schatting van de zettingen (het samendrukken van grond). De verwachte zettingen zijn afhankelijk van de uitvoeringsmethode. Tijdens de werkzaamheden worden de zettingen regelmatig gemeten, vaak met behulp van speciaal aangebrachte meetboutjes. Als het nodig is, gaan we maatregelen nemen. 3. Voor trillingen geldt in grote lijnen hetzelfde. Vooraf maken we een schatting van de verwachte trillingen. Op basis daarvan wordt bepaald of het nodig is de trillingen te monitoren en hoe dit gebeurt. De gegevens uit de monitoring worden bewaakt en indien nodig nemen we maatregelen.