14 september 2016
Nu dat de straat Helper Oostsingel -> Wagnersingel afgesloten voor auto verkeer is, rijd alle auto's de Groenesteinlaan door. Het is de enige door route van de Hereweg tot Haydenlaan/Helperzoom geworden en is veel te klein voor. Ook met alle een-richtings wegen, rijd veel auto's de verkeerde richting (van Coendersweg en de Brinklaan links op de Helper Brink (auto's en vrachtwagens).
14 september 2016
Door de verkeersmaatregelen is er veel veranderd aan de verkeerssituatie in de wijk. Onze algemene indruk is dat de verkeersmaatregelen werken zoals verwacht en dat de wijk veiliger is geworden. Voor de verkeersgebruikers is de nieuwe situatie eerst een kwestie van gewenning. Maar het kan ook zijn dat bepaalde maatregelen niet goed uit de verf komen. Daarom is het goed gebruik om enige tijd na het invoeren van verkeersmaatregelen de effecten te bekijken. Ook luisteren we goed naar eventuele klachten uit de buurt.
13 september 2016
Combinatie Herepoort maakt nu een ontwerp voor de ombouw van de zuidelijke ringweg. Het uitvoeren van een milieuhygiënisch onderzoek is hierbij wettelijk verplicht. Voor de manier waarop het onderzoek wordt uitgevoerd, zijn Europese normen opgesteld waaraan voldaan moet worden. Daarin staat ook wat de onderlinge afstand tussen de boringen moet zijn. Om het verkeer niet te veel te hinderen, worden de onderzoeken op aangeven van de wegbeheerder alleen 's nachts gedaan. Daarom duurt het wat langer.
12 september 2016
Sjonge jonge, als het al zo moeilijk is om voor zo'n relatief eenvoudige situatie in één keer tot de juiste oplossing te komen en er direct een evaluatie dient plaats te vinden, hoe moet dat straks dan met de hoofdweg N7 gaan? We blijven evalueren tot er wat minder doden te verwachten zijn? @John: hoe zien jullie dat?
9 september 2016
U schrijft niet vanuit welke richting uw vrouw komt. We gaan ervan uit dat uw vrouw vanaf het zuiden van de Helperzoom richting de Van Iddekingeweg moet. Dat kan op verschillende manieren. De makkelijkste route is over de Goeman Borgesiuslaan naar de Verlengde Hereweg. Ze kan ook door De Savornin Lohmanlaan naar de Verlengde Hereweg. Op de Verlengde Hereweg kan ze bij de verkeerslichten linksaf slaan naar de Van Iddekingeweg. Beide routes kan ze ook op de terugweg nemen. Op het plattegrondje hierboven staan ook de rijrichtingen aangegeven. Overigens geldt het eenrichtingsverkeer niet voor fietsers en bromfietsers. Scooters met een motorinhoud van minder dan 50 cc worden gezien als een bromfiets. Heeft uw vrouw zo’n scooter, dan kan ze haar gebruikelijke route blijven rijden.
9 september 2016
Dank voor je aanvulling! Ook dit betrekken we bij de evaluatie!
9 september 2016
Dat is mooi om te lezen! Ik heb dan nog even een aanvullende opmerking. Na de groenfase voor fietsers (uit alle richtingen dus) duurt het in de (fiets) spits lang voordat alle fietsers van het kruispunt zijn verdwenen terwijl de auto's dan alweer groen hebben gekregen. Ook dit zorgt voor vervelende situaties. Dus een langere wachttijd tussen rood voor fietsers en de volgende groenfase moet ook meer rekening houden met de vele fietsers.
9 september 2016
@Rene en @Anton: We hebben inmiddels meer reacties over deze kruising ontvangen. Op basis van de binnengekomen reacties gaan we bekijken waar aanpassingen nodig zijn.
9 september 2016
Wat is dit voor onzin: - 2 weken lang elke nacht - om de 50 tot 100 meter - boor 10 gaten en je weet toch wat het voor asfalt is! - en dan nog: wat maakt het uit voor het frezen ( gaat toch in 1 bak) en afvoeren( gaan we asfalt scheiden of zo?) - nutteloze en kostbare zaak waar wij als belastingbetaler weer voor opdraaien en de aannemers hun zakken kunnen vullen! Schandalig dus!
7 september 2016
Wij wonen buiten de stad en mijn vrouw werkt in groningen zuid. Vanwege de parkeer situatie(s) en milieu gaat zij met de scooter naar haar werk. (Fietsen is voor haar te ver) De doorgaande route die zij normaal nam via helperzoom, helperbrink en van idekinge weg zijn door het invoeren van het een richting verkeer veranderd, waarbij het erg onduidelijk is waar zij nu op de scooter nog wel en niet langs kan. Kan hier door middel van een kaartje ook duidelijkheid in gebracht worden?