4 november 2016
De aanpassingen op basis van het Wijzigingsbesluit zijn inderdaad nog niet op deze impressies verwerkt. Combinatie Herepoort is momenteel bezig met het opstellen van een definitief ontwerp. Daarbij horen ook nieuwe impressies. Zodra die beschikbaar zijn, plaatsen we ze op deze website. Dit zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2017 gebeuren. Een 'groen' Julianaplein is een van de https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/julianaplein/extra-wensen (drie extra wensen) in het plan. Het gaat om maatregelen om het nieuwe Julianaplein een zo groen mogelijk aanzien te geven, gezien vanuit een aantal belangrijke zichthoeken in de omgeving. Combinatie Herepoort heeft deze wensen in zijn aanbieding opgenomen. In het contract is de mogelijkheid opgenomen om een of meer van deze wensen niet uit te voeren als een jaar na gunning sprake is van onevenredig grote tegenvallers. De tweede voorwaarde is dat de planologische procedures tijdig zijn doorlopen. De nieuwe impressie van het Julianaplein geeft een goed beeld van hoe groen de situatie uiteindelijk gaat worden, enkele jaren na oplevering, als de extra wens wordt gerealiseerd.
4 november 2016
Hallo, hoe lang moet het duren om een reactie te formuleren?
3 november 2016
Dat klopt!
3 november 2016
U heeft straks verschillende mogelijkheden om vanaf de Euroborg (we moeten tegenwoordig Noordlease Stadion zeggen) naar het noorden te gaan. Bijvoorbeeld via de Sontbrug naar de oostelijke ringweg. De Sontbrug is te bereiken vanaf de Bornholmstraat of via de Europaweg en de Sontweg. U kunt inderdaad ook via de ‘oude’ A7 naar de aansluiting Westerbroek, maar die route is langer. In het plan is als extra wens een volledige aansluiting van de Europaweg op de zuidelijke ringweg opgenomen, namelijk ook in oostelijke richting. De aannemer heeft deze wens is zijn aanbieding meegenomen. In 2017 wordt definitief beslist of deze wens wordt uitgevoerd. Als dat het geval is, krijgt u een extra optie, namelijk rechtstreeks vanaf de Europaweg via de zuidelijke ringweg naar het noorden.
29 oktober 2016
Het is mooi dat het Winschoterdiep open blijft. Op de impressie van de verdiepte ligging vanaf Europaplein naar winschoterdiep zoal in het bericht getoond staan veel bomen getekend ook aan de rand van de helling naar beneden. Dit is nieuw. Op eerdere impressies zag ik die niet. Gaat dit ook werkelijk zo gebeuren? Of is het maar een ( te mooi) ) getekend plaatje?
29 oktober 2016
Hierdoor hoeft het sifon onder de ringwegbak door niet meer worden aangelegd?
28 oktober 2016
We realiseren ons dat verkeersdeelnemers een periode van gewenning nodig hebben om zich aan de nieuwe situatie aan te passen. Dat geldt ook voor de De Savornin Lohmanlaan. Er is op dit moment voor ons geen reden om aanvullende maatregelen te treffen. We houden de situatie echter wel goed in de gaten. De gemeente heeft de politie (motordienst) inmiddels gevraagd extra toezicht uit te voeren op de handhaving van de verkeersregels in Helpman. We hopen dat het verkeer zich hierdoor snel aan de nieuwe regels gaat houden.
28 oktober 2016
We blijven op dit punt helaas van mening verschillen Wat u slechter noemt, is dat in onze ogen niet altijd. Zoals eerder gezegd erkennen we dat het plan ook keerzijden heeft. Daarom hebben we ons best gedaan om de nadelen zo goed mogelijk te ondervangen. Dat betekent dat bepaalde situaties veranderen. Dit proberen we zo objectief mogelijk te omschrijven. Want wat voor bepaalde groepen een verslechtering is, is dat voor andere mensen misschien niet.
28 oktober 2016
Aanpak Ring Zuid is niet alleen plan een voor de auto. In het plan zijn ook tal van verbeteringen voor fietsers opgenomen. Kijk https://www.aanpakringzuid.nl/achtergronden/effecten/fietsverkeer (hier) voor een volledig overzicht van wat er voor de fietser verandert. Er verdwijnen enkele fietsverbindingen, maar er komen ook nieuwe verbindingen voor terug. Op verschillende plekken wordt het voor de fietser veiliger en sociaal veiliger.
28 oktober 2016
De verandering in het plan betekent dat de situatie bij het Oude Winschoterdiep ongeveer gelijk blijft. Ook nu is het kanaal afgesloten voor scheepvaart. De vaste brug in het verlengde van de Meeuwerderbaan blijft liggen. Het plan was om het Oude Winschoterdiep ter plekke van de zuidelijke ringweg te dempen. Dat is nu niet meer nodig. Voor de Griffebrug verandert er nu dus niets.