14 oktober 2018
John, dank voor je uitleg. Om even bij je laatste antwoord aan te haken, kan het UV doek niet in een groene variant worden uitgevoerd? Lijkt mij persoonlijk minder ontsierend dan wit. En op de artists impressions op jullie website ziet het er nog weer heel anders uit.. wat voor een houvast bieden die eigenlijk? Wordt de uiteindelijke weg ook heel anders?
12 oktober 2018
Jan, een UV-doek is een wit, stevig doek. Het doek beschermt de tijdelijke weg tegen UV-straling. Daarnaast helpt het mee om vandalisme te voorkomen.
12 oktober 2018
Vraagje; wat zijn UV-doeken en waarom worden deze geplaatst?
12 oktober 2018
Jaap, onze afdeling veiligheid heeft geconstateerd dat bij het oorspronkelijke ontwerp, waarbij het scherm bevestigd werd aan de tijdelijke weg, de constructieve veiligheid van de tijdelijke weg in het geding was. Het ontwerp is aangepast om de veiligheid van het verkeer op de tijdelijke weg en de gebruikers van het fietspad te borgen.
11 oktober 2018
Zeker, Jaap, er wordt aan gewerkt.
11 oktober 2018
Hallo Ferdau, Staat het geven van een reactie op mijn vraag nog op de agenda? Alvast bedankt. Jaap
10 oktober 2018
Marcel, de snelheidsbeperking is nodig vanwege het stroeve asfalt op het stuk tussen Europaplein en Julianaplein. Als het bord 50 pas bij het Europaplein zou staan, dan moeten automobilisten abrupt afremmen, juist op het punt waar de remweg langer is. Voor de veiligheid gaat de snelheidsbeperking daarom al eerder in, tussen Euvelgunne en Europaplein. Zo hebben de automobilisten voldoende tijd hun snelheid aan te passen. Wanneer de snelheidsbeperking wordt opgeheven, weten we nog niet. We gaan hier zelf niet over, dit wordt door onafhankelijke deskundigen bepaald op basis van proeven.
10 oktober 2018
We zijn intussen al goed een maand verder...hoe stroef is de weg ondertussen? De snelheidsbeperking is nog steeds vanaf euvelgunne. De borden 50 staan nog steeds langs de weg, alleen boven de weg op de matrixborden wordt geen 50 meer getoond. In het bovenstaande bericht van 20 juli zou de snelheidsbeperking alleen nog gelden voor de tijdelijke weg. Wellicht kunnen de borden ook worden verplaatst naar vlak voor de tijdelijke weg als de weg nog niet voldoende stroef is?
9 oktober 2018
Beste John, Wat misschien nog wel ergerlijker is: Jullie doen alsof ARZ het aanspreekpunt is voor alle zaken gerelateerd aan de ombouw van de ringweg aan te kaarten ("super communicatie", want jullie vertegenwoordigen de GEMEENTE, PROVINCIE en het RIJK). De problemen voor de fietsers bij de stoplichten zijn overduidelijk aan de ombouw te wijten; fietsers kunnen immers niet de gebruikelijke route met slechts 1 stoplicht gebruiken. Toch sturen jullie de burgers weg bij jullie aanspreekpunt (van de ene gemeentelijke instelling (ARZ) naar de andere (loket)). Veel onvriendelijker en burocratischer kun je het niet maken. Het zou wel zo netjes zijn, als jullie ZELF (als organisatie waarin de gemeente Groningen vertegenwoordigd is) de probelemen aankaarten bij diezelfde gemeete Groningen. Bovendien heeft het waarschijnlijk veel sneller effect als jullie dit doen, maar misschien interessert jullie dat niet. Ergerlijk. Dirk
9 oktober 2018
Yvonne, dat is inderdaad ergerlijk. Als Aanpak Ring Zuid gaan wij niet over het afstellen van de verkeerslichten. We hebben je klacht daarom doorgegeven aan https://www.aanpakringzuid.nl/contact/loket-verkeer-werkzaamheden (Loket Verkeer en Werkzaamheden). Het loket zorgt ervoor dat je klacht op de juiste plek terecht komt en dat je een reactie krijgt.