31 oktober 2019
Helaas is er intern iets fout gegaan met het maken van de planning. De planning die bij dit artikel is geplaatst en in de Monitoringsrapportage staat is niet juist. Dat is vervelend en we bieden onze excuses hiervoor aan. Combinatie Herepoort werkt op dit moment aan een nieuwe versie waarop de planning juist is weergegeven. Deze planning verwachten wij volgende week te kunnen publiceren.
31 oktober 2019
@John; de Hereweg is ook (juist) voor fietsers cruciaal maar kennelijk is daar wel toestemming voor een omleiding en voor autos niet? Dat is precies mijn punt toch? Dat het op diverse plekken ook nog eens veel onveiliger wordt voor fietsers is daarmee geaccepteerd en een probleem voor de fietser die toch echt de fysiek kwetsbare is in dit verhaal. Probeer bv eens de Waterloolaan over te fietsen met wachtende autos op de fietsstrook of te hard rijden, en daarna voorrang nemende autos op de spoorwegovergang. Vreemd want fietsers houden de stad bereikbaar voor autos en niet andersom. Denk dat ik ook maar met de auto ga in het vervolg.............
30 oktober 2019
De allereerste berichtgevingen en aankondigingen waren dat het intrillen van de damwandplanken van juli tot en met eind 2019 zou duren. Hierna kregen we te horen dat de laatste planken in het voorjaar 2020 zou zijn. En nu zien we 2021 in de planning staan. De planning wordt gewoon niet serieus genomen, sterker nog, de omwonenden die elke dag gek worden van het teringgeluid worden niet serieus genomen. Nog langer moeten ze in deze herrie zitten! Zijn die pompproeven gepland? Zo ja waar hadden we dit kunnen teruglezen?
30 oktober 2019
Stikstof en PFAS gedoe. Moet heel wat kuub aan grond afgegraven worden...
30 oktober 2019
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. De nieuwste planning is behoorlijk anders dan de planning van 3 weken geleden. Zijn er tegenvallers?
30 oktober 2019
Met de hoeveelheid bussen die hier passeert zijn er ook andere mogelijkheden zonder een aparte busstrook om de bussen soepel doorgang te verlenen. Door de bus iets eerder 'groen' te geven dan de auto's kan de bus over de dan nog vrije strook voor de rechtdoorgaande auto's onder het viaduct door. De huidige busstrook kan je dan veranderen in een fietsstrook. Het is absurd dat de vele fietsers die over deze route fietsen maar een kilometer/4 minuten om moeten fietsen over een sociaal onveilige route omdat die paar bussen in het uur zo nodig over hun eigen baan direct door moeten kunnen rijden. Vele fietsers 4 minuten vertraging <> een bus misschien een paar seconden. Ga voortaan maar met de auto ipv de fiets over de hereweg.
30 oktober 2019
Henk, je noemt verschillende voorbeelden waarin de fietser in jouw ogen wordt benadeeld ten opzichte van de automobilist. In het algemeen proberen we de ombouw van de ringweg zo uit te voeren dat de overlast voor iedereen zo veel mogelijk wordt beperkt. Overlast is bij dit grote project helaas onvermijdelijk, voor automobilisten en inderdaad ook voor fietsers. De Hereweg is een cruciale route voor auto- en busverkeer. We krijgen geen toestemming om het autoverkeer of het busverkeer hier voor langere tijd te stremmen. We zoeken een oplossing voor de tijdelijke omleiding voor de fietsers vanuit het centrum.
30 oktober 2019
Leon, dat stukje moet inderdaad nog. Dit staat in de planning voor december 2019. Zie ook ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/stand-van-zaken-intrillen-damwandplanken (recente artikel over de stand van zaken van de damwandplanken).
30 oktober 2019
Intussen zijn we weer bij. Zie ook ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/stand-van-zaken-intrillen-damwandplanken (recente artikel).
30 oktober 2019
volgens mij werkt de webcam weer niet ?