12 mei 2020
K. Steen, ik ben er aardig bekend mee. Ook tot aan de Euroborg was het water iets troebeler.
11 mei 2020
Martin, we hebben het voor je nagevraagd. Het zand is afkomstig uit deelgebied West. Dit zand gaan we elders in het project hergebruiken. We hebben het tijdelijk bij de Lübeckweg opgeslagen.
6 mei 2020
Henk, de planning is nog steeds dat de ombouw van de zuidelijke ringweg in 2024 is voltooid. Daarna zijn er nog werkzaamheden rondom de ringweg, zoals het inrichten van het Zuiderplantsoen en het bouwen van de fiets- en voetgangerstunnel bij de Esperantostraat.
6 mei 2020
Wat is nu eigenlijk de planning?? Ik begrijp dat de planning "2024 open" (initieel zelfs 2021!!) niet gehaald gaat worden maar wanneer dan wel?
6 mei 2020
Ik ben het volledig eens met Karl, de huidige opzet geeft juist aanleiding om door meer straten te rijden/rijmeters te maken en dus een hogere algehele verkeersdruk per straat. Daarnaast wordt er vrij veel tegen het verkeer in gereden door de Anna Paulownastraat (vaak op hogere snelheid omdat ze weten dat het tegen het verkeer in is). Mvg, Erik
5 mei 2020
Bedankt voor de snelle reactie. Ik was me er niet van bewust dat wij als buurt hiervoor gekozen hadden. Fijn dat de buurtbewoners hun wensen mogen aangeven ("Wij willen dat de buurt niet meer als sluiproute gebruikt wordt"), maar ik neem aan dat de te nemen maatregelen worden bepaald door de verkeerskundigen. Misschien dat het goed zou zijn indien we de kans krijgen om onze keuzes te herzien nu we weten wat de consequenties hiervan zijn. En ook zou het goed zijn indien de verkeerskundige zich buigt over een veilige, evenwichtige verdeling van de verkeersdruk in onze buurt. Wellicht dat ook hij de volgende voordelen ziet indien wederom voor de Tweede Willemstraat wordt gekozen als aanvoerroute vanuit de Hereweg: 1. Veiligheid. De Tweede Willemstraat is veiliger. Hier wordt niet buiten gespeeld, en het soort wegdek heeft een natuurlijke remmende werking op autoverkeer. Veel buurtkinderen (en volwassenen!) spelen op het pleintje in de Sterrebosstraat. In de huidige situatie is er nu veel verkeer op precies de plek waar het niet zou moeten: het pleintje. 2. Een evenwichtiger verdeling van het verkeer. Wie vanaf de Hereweg de Tweede Willemstraat inrijdt komt op de kruising met de Sterrebosstraat bij een natuurlijk verdeelpunt aan. Je kunt (a) rechtdoor verder de Tweede Willemstraat in en daarna naar de Verlengde Oosterweg en het achterste deel van de Anna Paulownastraat, (b) linksaf naar de Willemstraat of (c) rechtsaf richting de Waterloolaan en het voorste deel van de Anna Paulownastraat. Welke percentages bij de verdeling horen weet ik niet, maar daar bestaat vast een model voor. In de huidige situatie komen de auto's in de Anna Paulownastraat bij de kruising met de Sterrebosstraat aan en vervolgens gaat ruim 99% van de auto's linksaf. Daar heb ik geen model voor nodig, het zijn echt maar een paar die rechtsaf gaan en rechtdoor mag niet. Dit is dus geen evenwichtige verdeling van het verkeer en leidt tot een duidelijk waarneembare overbelasting van het middelste deel van de Sterrebosstraat.
5 mei 2020
Willie, je moet bij de Euroborg gaan vissen. Wat een karpers!!!
5 mei 2020
Het oude winschoterdiep is nu gedempt. Logisch gevolg is dat het water troebel is geworden door het vele zand. Op dit moment ook even geen vis meer te vangen. Ik als visser, ben erg benieuwd hoe lang de kanaalonderbreking blijft liggen. Kunt u mij van een antwoord voorzien?
4 mei 2020
De te verwachten gevolgen van deze maatregel zijn nu al zichtbaar: ik zie de hele dag auto's in de verkeerde rijrichting door mijn Anna Paulownastraat rijden. Bedankt Aanpakringzuid. Mij is niets gevraagd.
4 mei 2020
Karl, ik heb je suggestie voorgelegd aan onze verkeerskundige. Zijn antwoord: het omkeren van de rijrichting van de Twee Willemstraat en ook het afsluiten van de Sterrebosstraat is op verzoek van de bewoners gebeurd om doorgaand verkeer in de wijk tegen te gaan. De routes door de wijk zijn nu bewust kronkelig, lang en onlogisch gemaakt, zodat alleen nog maar bestemmingsverkeer door de Herewegbuurt gaat rijden. De (Verlengde) J.A. Feithstraat en de Anna Paulownastraat zijn de ingangen van de wijk komende vanaf de Hereweg. De Verlengde Willemstraat is nu de ingang van de wijk aan de Helperzoomzijde. De Willemstraat en Tweede Willemstraat zijn de uitgangen van de wijk aan de Herewegzijde; de Verlengde Oosterweg is de uitgang aan de Helperzoomzijde.