27 november 2019
John, de damwandplankenafteller werken we niet meer wekelijks bij. We doen dit steeds na het intrillen van een deel van de damwandplanken, zoals nu de twee tussenwanden bij de Kempkensberg. Volgende week zullen we de afteller weer bijwerken. Dan actualiseren we ook het voortgangsartikel waar je nu op reageert.
27 november 2019
Afgezien van dat nogal onhandige kaartje, waar meerdere rode stroken op staan terwijl er in de tekst slechts één wordt genoemd, lijkt het probleem voor fietsers vanaf het Sterrebos richting spoorovergang niet aangepakt. De Waterloolaan is zó smal dat automobilisten richting Helperzoom de neiging hebben om dicht tegen de stoeprand aan te rijden, waardoor er voor fietsers geen ruimte meer is. Bij gesloten spoorovergang staat het autoverkeer vast, en daardoor ook de fietsers. Volgens mij moet (het laatste stuk van) de Waterloolaan zo ver verbreed worden, dat er aan beide kanten plaats is voor een brede rode strook, terwijl er ook plaats is voor autoverkeer in twee richtingen. De vorm van de weg moet de functie volgen, en niet andersom!
26 november 2019
https://www.dvhn.nl/groningen/De-horrorkruising-van-Groningen-hoe-steek-je-de-Esperantokruising-zonder-kleerscheuren-over-25062649.html Kijk en huiver #aanpakringzuid #groningenbereikbaar
24 november 2019
@John, ik hoop dat je nog gaat reageren. Benieuwd hoe Aanpak Ring Zuid kijkt naar veiligheid (sociale én verkeersveiligheid). Bij de afsluiting van het fietspad naast het Sterrebos speelde sociale veiligheid namelijk wel een rol. Hoe zit dat nu?
23 november 2019
Wat een onwerkelijk beeld....Het is nu zaterdagmorgen en het enige wat beweegt op de webcam is een trein die over de tunnel rijdt...Waarom wordt er niet doorgewerkt aan de tunnel in het weekend?....is er tenminste ook wat te zien op de cam! Het blijft intussen zeer onveilig bij de spoorwegovergang....Ik zou zeggen: Steek een paar keer de spoorbomen over komende maandagmorgen bijvoorbeeld, ik wens je veel succes!
22 november 2019
The story continues! Je hoopt toch een keer te horen dat de werkzaamheden een week korter duren dan gepland...... gaan we dat nog een keer mee maken? De grond bij de Esperantokruising is ook knetterhard, dat worden nog geweldige weken voor de omwonenden. Het begint zolangzamerhand wel een gedrocht van een project te worden hé. Overlast, lawaai, verkeersveiligheid op meerdere plekken in het geding en zeer on-ruimhartige compensatie voor bewoners; tel uit je winst en draagvlak
22 november 2019
Ik snap dat jullie niet wilden wachten, maar er was natuurlijk een reden waarom de oprit niet afgesloten mocht worden. En als ik zo alle files en chaos rondom de toch al zo onveilige Esperanto-overgang zie, heb ik het vermoeden dat dat misschien wel de reden was. Door wie is er dan toestemming verleend om indirect de verkeersveiligheid daar verder in het nauw te drijven? Met vriendelijke groet, Arjan de Groot
22 november 2019
Goedemorgen, Wanneer wordt de 'damwand teller' weer eens bijgewerkt? De teller staat nog steeds op 71% , en dat was op 29 oktober. Vandaag is het inmiddels al 22 november...
18 november 2019
Monique, ik heb je vraag voorgelegd aan het Team Monitoring en de betreffende uitvoerder. Excuses als mijn antwoord op zich liet wachten. Zij geven aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de rioollucht door onze werkzaamheden wordt veroorzaakt. Het trillen heeft namelijk een minimaal effect (gehad) op de riolering ter plekke. Mocht je de rioollucht weer ervaren, dan kun je dit het beste melden bij de gemeente Groningen.
17 november 2019
@John. Ik snap niet wat je probeert te zeggen: Dat de verkeerlichteninstallatie aangepast zou moeten worden als fietsers over de busbaan gestuurd worden hadden jullie toch ook kunnen bedenken VOORDAT jullie de boel stremden? Is er (wederom) iets faliekant misgegaan in de planning, en hebben jullie gewoon vergeten om aan de fietsers te denken? Of is dit een zoethoudertje, en zal uiteindelijk blijken dat jullie toch niet willen dat fietsers over de busbaan mogen rijden?