27 juli 2020
Robert, bedankt voor je vraag. Ik ga het voor je uitzoeken en ik kom erop terug.
24 juli 2020
Berendina, Het intrillen van de damwanden bij de Papiermolentunnel ging door harde grond moeizamer dan verwacht. Hierdoor liepen de werkzaamheden uit. Wanneer de grond harder is dan normaal, is de geluidsoverlast ook groter. Inmiddels zijn de werkzaamheden afgerond. Excuses voor de overlast.
24 juli 2020
Vandaag (24 juli) veel overlast van het intrillen van de damwanden bij de Papiermolentunnel. Deze overlast is ons, volgens het schema, niet beloofd. In het vervolg graag beter communiceren. Op de Fongersplaats lijkt het wel oorlog! Succes met de werkzaamheden.
24 juli 2020
Wat ik niet begrijp is dat er op sommige plaatsen,zoals bv. bij de Helperzoom, damwanden in de breedte zijn geplaatst op de plaats waar de tunnel gegraven moet worden. Worden die platen later verwijderd ?
23 juli 2020
Hans, fietsers en voetgangers kunnen altijd aan één zijde van Oude Winschoterdiep onder de ringweg passeren. Zo blijven alle verbindingen voor fietsers en voetgangers tijdens de werkzaamheden beschikbaar. In de video 'Vraag het aan Bert #3: Wat gaat er precies gebeuren bij het Oude Winschoterdiep?' leggen we het verder uit. De video kun je hier bekijken: www.youtube.com/watch?v=Brt4mkc6y7Q
23 juli 2020
Als alle damplanken zijn geplaatst bij het Oude Winschoterdiep dan lijkt die route afgesloten voor fietsers en wandelaars. Wordt daar een alternatief voor geboden?
22 juli 2020
Ik ben vaak kritisch, maar petje af voor dit overzicht. Alles op een rijtje en duidelijk dat er toch wel genoeg gebeurt. Het zou mooi zijn als dit soort samenvattingen in de toekomst vaker worden gegeven. Mijn complimenten.
22 juli 2020
Lex, de werkzaamheden bij het Oude Winschoterdiep verlopen volgens planning. De precieze planning kun je hier vinden: aanpakringzuid.nl/damwand Deze planning is uiteraard onder voorbehoud van de voortgang.
22 juli 2020
Is die herrie bij het Winschoterdiep nu echt 28 juli klaar? Zit er onderhand volledig doorheen hier.
22 juli 2020
Leo, de voorbouwlocatie ligt naast de Jan Evert Scholtenlaan. Het autoverkeer kan hier door blijven rijden en het Stadspark en de Gasunie blijven dus bereikbaar. Ook tijdens de bouw van het viaduct kan het verkeer de rotondes gefaseerd blijven passeren. De rotondes zijn namelijk geasfalteerd waardoor we de rijbanen kunnen opschuiven om meer ruimte te creëren.