14 augustus 2020
Leo, deze bypass is nog steeds gesloten vanwege veiligheidsredenen. De ophangsystemen (portalen) waaraan de bebording hangt zijn nog niet gereed. Op dit moment weten wij nog niet wanneer de portalen gereed zijn. Via de website melden wij wanneer de bypass open kan.
14 augustus 2020
Ik snap werkelijk waar niet waar het nu zo misgaat in de communicatie. Afgelopen week is het bericht (te laat) aangepast met de mededeling dat het intrillen en las werkzaamheden ter hoogte van de Frontier/H.L. Wichersstraat tot 14 augustus duurt. Tot is niet 14 augustus zelf. Tot mijn verbazing is men vandaag, 14 augustus, nog steeds bezig met het intrillen ter hoogte van de Frontier. Ook hierover is wederom niet gecommuniceerd. Verder zou ik hier ook wel een reactie verwachten, maar helaas blijft dat ook achterwege.
14 augustus 2020
Camera doet het niet.
13 augustus 2020
Goedendag, Ik reed vanmorgen over het Vrijheidsplein en zag dat de situatie veranderd was. Komende vanuit noordelijke richting was de bewegwijzering zeer onduidelijk, beter gezegd: Totaal afwezig. Ik was bijna in Drachten in plaat van Winschoten door de onduidelijke situatie. Ik hoop dat er vannacht eraan wordt gewerkt om de situatie en bewegwijzering te verbeteren. Tevens vraag ik me af of deze situatie de verkeersstromen wel aan kan na de vakantie. In het verleden bleek het verkeer geregeld vast te lopen op het de westelijke ringweg. Groet, Bert
13 augustus 2020
Hoelang duurt het nog voordat de bypass open gaat?
13 augustus 2020
De mannen van Sterk hebben lekker doorgewerkt, de noordkant lijkt klaar. Kan de webcam weer wat naar te zuidwesten gedraaid worden?
12 augustus 2020
Hallo, Gebeurt hier wel iets? Ik rij hier 2x per dag langs, maar ik zie geen verandering. Of is de ombouw in de komende 2 nachten? Kan hier meer duidelijkheid over gegeven worden? Groet, Bert
12 augustus 2020
Ik zag dat er een 'einde bebouwde kom'-bord geplaatst was bij de oprit. Dat zal wel het foutje zijn, want dan kom je de Ring op die binnen Groningen ligt, maar bij deze ene oprit niet. Dan kunnen heel wat snelheidsboetes aangevochten gaan worden. :)
12 augustus 2020
H, een ongelijkvloerse kruising lijkt misschien wel de meest (verkeers)veilige oplossing. Maar het is altijd voor iedere situatie de beste oplossing. Zo is een fietstunnel op een bedrijventerrein moeilijk sociaal veilig te krijgen. Een fietsbrug kan natuurlijk ook, maar een brug neem veel ruimte in beslag vanwege de lange hellingbanen. Ook vinden de meeste fietsers fietsbruggen niet comfortabel. Daarnaast zijn ongelijkvloerse kruisingen erg kostbaar. Voor deze specifieke oversteek is een gelijkvloerse kruising met fietsers in de voorrang als beste optie naar voren gekomen. Dit heeft te maken met de volgende aspecten: - Ruimte: de fysieke ruimte op deze locatie vraagt om een compact oplossing. Een rotonde, maar ook een ongelijkvloerse kruising past hier niet goed. - Intensiteit van het verkeer: zowel de intensiteit van het fiets- als autoverkeer is niet hoog. De verkeersafwikkeling is voldoende en er ontstaan dan ook geen lange wachttijden voor autoverkeer. - Snelheid van het verkeer: de snelheid van het auto- en vrachtverkeer is relatief laag. Dit komt door de haakse bochten richting de toe- en afrit en naar de Kieler Bocht. - Zichtbaarheid: de zichtbaarheid op het kruisende fietsverkeer is zeer groot. Hierdoor is een gelijkvloerse oversteek een prima oplossing.
12 augustus 2020
Joyce, bedankt voor je melding.. Ik begrijp dat je daar zorgen over hebt. Ik heb het doorgegeven aan het verkeersteam en zij gaan hiernaar kijken.