10 maart 2021
Ben benieuwd
10 maart 2021
Anja, excuses voor het late antwoord. Het spoordek wordt een onderdeel van het middelste deksel dat we over de verdiepte zuidelijke ringweg gaan leggen. Het spoordek plaatsen we straks tussen de damwanden en rust dan op stalen buispalen, die al zijn aangebracht in de spoorbaan.
10 maart 2021
Marco, leuk dat je onze webcam volgt! Het antwoord van Saljem klopt. Dit bouwverkeer neemt vanaf het Julianaplein de afrit bij de Hereweg en kan dan rechtdoor het bouwterrein bij de Kempkensberg oprijden. De wagens worden daar inderdaad gewogen op de weegbrug en keren vervolgens weer om.
10 maart 2021
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde eigenlijk de camera inzoomen op de Hereweg richting Julianaplein, daar is de bouwkuip ook al redelijk op diepte.
10 maart 2021
Dat verklaard een hoop en nu zie ik het ook. Hartelijk dank voor je antwoord Saljem!
9 maart 2021
Wat is eigenlijk de reden dat er zakken zand op het nieuwe viaduct worden geplaatst?
9 maart 2021
Marco, ik ben dan wel niet van ARZ, maar ik denk het wel te weten: Deze wagens met zand komen van de andere kant van de Hereweg, waar ze geladen worden. Dan gaan ze naar deze kant van de Hereweg om op de weegbrug gewogen te worden, voordat of nadat ze aan deze kant van de Hereweg zijn gekeerd.
9 maart 2021
Corner, vanwege privacy kunnen we de webcam tijdelijk niet laten draaien. De mensen die aan het werk zijn, zijn dan te zichtbaar in beeld. We houden het beeld goed in de gaten en draaien de webcam weer bij zodra het kan!
9 maart 2021
Sander, de werkzaamheden voor het te maken half deksel kun je volgen via de webcam Frontier. Dit deksel bouwen we op de dwarsliggende buizen (stempels) die je ziet liggen aan de overkant van het spoor.
9 maart 2021
Vraagje; hoe worden de verticale ankers van de bouwkuip verbonden met de bodem vd tunnel? Zie dat er werkvloeren worden gestort maar geen verbinding met de verticale ankers. Worden die later alsnog gemaakt?