20 december 2016
Zoals ik elders ook net heb beantwoord: de paaltjes zijn inmiddels dichter bij elkaar geplaatst. Als het goed is, kan het verkeer nu niet meer via de stoep rijden.
20 december 2016
@Henny: Aan de westkant start Combinatie Herepoort vanaf het najaar van 2017 met het aanleggen van de extra rijstroken op de N7 tussen Hoogkerk en de aansluiting Laan Corpus den Hoorn. Op dit traject rijdt het verkeer tot ongeveer de zomer van 2018 in beide richtingen over twee versmalde rijstroken. Deze werkzaamheden staan vooraan in de planning, zodat de extra capaciteit snel beschikbaar is. Vanaf het voorjaar van 2018 wordt `het verkeer van de westelijke ringweg richting het Julianaplein omgeleid via een tijdelijke lus nabij de aansluiting Corpus den Hoorn (zie hierboven). De routes om in de wijk Ter Borch te komen veranderen niet. We werken momenteel hard aan het in beeld brengen van de effecten van de werkzaamheden op het verkeer in de verschillende fases. Komend voorjaar verwachten wij hier meer over te weten. We hebben hierover afstemming met de gemeente Tynaarlo. De gemeente houdt nu al de verkeersdrukte goed in de gaten. Zij meet onder andere de verkeersintensiteiten op de Borchsingel. Daardoor kan er gericht worden gezocht naar een oplossing als er verkeersoverlast dreigt te ontstaan.
20 december 2016
De paaltjes zijn inmiddels dichter bij elkaar geplaatst. Als het goed is, kan het verkeer nu niet meer via de stoep rijden.
16 december 2016
Beste meneer Mulder . "U zegt: "Maar er komt groen voor terug en dat is wel positief." U bent volstrekt niet op de hoogte. In de Rivierenbuurt komt nergens groen terug. Hebt u plannen wel goed gelezen? Alle prachtige bomen , inclusief aan de Maaslaan en langs het fietspad, verdwijnen en er komt alleen maar asfalt . Bij de Rivierenbuurt 13 banen breed ( inclusief stadsweg en op- en afritten). De herplanting geschiedt op kilometers van uw huis richting de Oosterpoort en dan moeten we nog maar afwachten of dit zal groeien op de deksels. U bent weer één van de mensen die zich zand ( + asfalt) in de ogen laat strooien. Kom eens langs in de Lekstraat dan zal ik u vertellen hoe het werkelijk zit, ook met de tunnel.
16 december 2016
We hebben je vragen aan Remco voorgelegd. Dit zijn de antwoorden. 1. De uitkomsten van de sonderingen zijn voor derden niet raadpleegbaar. 2. Voorafgaand aan de werkzaamheden maken we een schatting van de zettingen (het samendrukken van grond). De verwachte zettingen zijn afhankelijk van de uitvoeringsmethode. Tijdens de werkzaamheden worden de zettingen regelmatig gemeten, vaak met behulp van speciaal aangebrachte meetboutjes. Als het nodig is, gaan we maatregelen nemen. 3. Voor trillingen geldt in grote lijnen hetzelfde. Vooraf maken we een schatting van de verwachte trillingen. Op basis daarvan wordt bepaald of het nodig is de trillingen te monitoren en hoe dit gebeurt. De gegevens uit de monitoring worden bewaakt en indien nodig nemen we maatregelen.
15 december 2016
Zijn de sonderingsrapporten openbaar en online raadpleegbaar? Is er in het onderzoek gekeken naar zettingsgevaar van de bouwputten? Valt er op basis van de sonderingsonderzoek iets te zeggen over trillingsoverlast tijdens en na de ombouw?
15 december 2016
@Maarten, in de tijdelijke situatie blijven de op- en afritten van en naar de Hereweg aan de noordkant bestaan. Dus de afrit aan de kant van de Waterloolaan en de oprit bij de Zuiderbegraafplaats blijven in gebruik. De afrit van de ringweg naar de Hereweg aan de kant van De Papiermolen blijft voorlopig open, tot juli 2018. De oprit naar de ringweg bij de DUO gaat al eerder dicht, namelijk half februari 2018. Dan wordt ook de weg Kempkensberg langs de DUO, tussen Hereweg en Helperzoom, afgesloten. De DUO blijft bereikbaar via de Helperzoom.
14 december 2016
Goed bedacht. Wat zijn de ideeën aan de westelijke kant? Ter Borch is bezorgd over sluipverkeer door de wijk. Hoe is toegankelijkheid geregeld?
14 december 2016
@Maarten, we vragen het voor je na bij Combinatie Herepoort en komen er op terug.
13 december 2016
Wat gebeurt er met de opritten/afritten van/naar de Hereweg in de tijdelijke situatie? En de weg van Hereweg naar Helperzoom, langs het gebouw van de DUO? Die laatste ligt volgens mij recht op de plek waar het verdiepte deel straks wordt aangelegd.