21 april 2025
Kunnen de letselschade adviseurs deze website even goed gaan uitpluizen. Helaas maar waar: we told you so ARZ… Onbegrijpelijk gevaarlijke situatie! Waar is dhr Kramer wanneer hij nodig is?
21 april 2025
Tja, het is op deze website al vaak aangegeven, door erg veel mensen, maar ARZ blijft maar volhouden dat het een veilige oversteekplaats is.... Nog steeds onbegrijpelijk dat een voor fietsers veilige tunnel wordt verwijdert om auto's meer ruimte te geven.
21 april 2025
Dit weekend dus twee keer fietsers aangereden op de oversteek Brailleweg. Ongelukken met letsel dus. Ben er zelf vrijdag overgestoken met de fiets. Ik had groen licht maar er reed een auto op volle snelheid door. Het is levensgevaarlijk! Werken de verkeerslichten wel goed????
20 april 2025
Beste John, Je schreef enige tijd geleden “ We hebben hierover klachten gekregen dat de oversteek voor automobilisten niet goed zichtbaar is. Daar hebben we nog geen oplossing voor gevonden.”. Na het ernstige ongeluk van afgelopen vrijdag lijkt het me dat jullie wat harder moeten gaan zoeken naar een oplossing. Denk aan het gezegde over kalf en put.
18 april 2025
Je kan nu, na wat regen, zelfs op de webcam goed zien dat er op sommige plekken water blijft staan. Bijvoorbeeld naast de Europaweg en links naast de opening tussen DUO en Verlengde Hereweg (gezien vanaf DUO). Dat heeft alles in zich om een 'probleemspot' te worden. Dus, behalve als het de bedoeling is en er wat modderpoelen moeten komen, zou ik daar nu, voordat het gras is ingezaaid, wat aan doen!
16 april 2025
Henk, de gemeente heeft me laten weten dat deze situatie ook bij hen bekend is. Het is momenteel een fietspad en dus niet bedoeld voor voetgangers. Daarom is er geen verkeerslicht voor voetgangers aangelegd. De gemeente denkt er wel over na om hier een voetpad toe te voegen. Als dat gebeurt, komt er ook een verkeerslicht voor voetgangers bij.
14 april 2025
Klilnkt als een heel duur project. De ring heeft heel veel op- en afritten die je dan allemaal met camera's moet gaan monitoren wat ook nog eens grote gevolgen voor de privacy van alle gebruikers heeft. En een trajectcontrole is niet heel zichtbaar dus dat heeft geen direct afschrikwekkend effect. Denk dat het beter is om, zoals nu, bij de bron aan te pakken en de weg zodanig in te richten dat hard rijden ontmoedigd wordt. Je houdt uiteraard altijd een paar idioten over die te hard blijven rijden maar die vliegen vanzelf een keer uit de bocht van Mario en lopen dan blikschade op.
14 april 2025
Was het niet verstandig om trajectcontrole over de gehele ringweg zuid toe te passen? Daar zitten ook een aantal haken en ogen aan vast, maar daarmee kun je weggebruikers op een meer natuurlijke manier niet harder dan de maximaal toegestane snelheid laten rijden.
14 april 2025
Sandra, het Zuiderplantsoen is goed toegankelijk voor mensen in een rolstoel of scootmobiel, en voor mensen met een kinderwagen. Het brede fiets- en wandelpad in oost-westrichting door het park, met de tunnel onder het spoor, is geasfalteerd. Het voetpad dat de contouren van het oorspronkelijke Sterrebos volgt, is uitgevoerd met halfverharding en een speciale Sterrebostegel. De trappen bij het spoor zijn een extra manier om vanaf het fietspad dat onder het spoor doorgaat, naar de Waterloolaan of de Kempkensberg te gaan, of omgekeerd. Wie geen gebruik kan maken van de trappen kan op verschillende andere plekken vanuit het park de omliggende wijken bereiken. Vanaf het fiets- en wandelpad kun je bijvoorbeeld naar de Waterloolaan via een pad ter hoogte van de Verlengde Oosterstraat (bij de Waterloobar) of ter hoogte van de Sterrebosstraat. Op onze pagina Ontwerp Zuiderplantsoen vind je impressies van het park en ook een plattegrond.
14 april 2025
Henk de Jong, de situatie is ons bekend. In het ontwerp was een fietspad ingetekend en daarbij is geen rekening gehouden met voetgangers op het fietspad. Vanuit ons project passen we dat niet meer aan. Ik geef je opmerking door aan de gemeente.