23 oktober 2013
@PN: In de bovenstaande reacties heb ik al uitgelegd dat er niet meer verkeer op het onderliggend wegennet komt, maar dat de verkeersstromen wel veranderen en dat we daarom verkeersmaatregelen nemen in Helpman en Coendersborg.De expert opinion van dhr. Blom is opgesteld in opdracht van de gemeenteraad. De gemeenteraad heeft het rapport betrokken bij de bespreking van de plannen op 8 oktober jl. De moties die door de raad zijn ingediend en het rapport van de expert opinion zijn terug te vinden via <a href="http://groningen.notudoc.nl/cgi-bin/agenda.cgi/action=view/id=29066" target="_blank">deze link</a>.
23 oktober 2013
@Ben Koorevaar Helemaal met je eens. Dit hele plan is waardeloos en moet van tafel. Er wordt veel geld uitgegeven aan iets waarvan nu al vaststaat dat het veel meer verkeersoverlast oplevert dan oplost!
23 oktober 2013
@Victor Geen idee wie de berekeningen MER gedaan heeft, maar iedereen kan inzien dat daar geen bal van klopt. Je geeft aan dat 80% van het verkeer op de ring in de stad moet zijn en vervolgens worden de meeste op- en afritten gesloten! Dat verkeer moet nu door de wijken om in de stad te komen. De Esperanto overgang vervangen door de Helperzoomtunnel betekent veel meer verkeer door Helpman. Niet alleen de bewoners van Helpman, de werknemers van de bedrijven daar, maar ook de mensen uit De Meeuwen/Oosterpoort moeten nu door deze tunnenl naar Helpman... Of deze laatsten moeten via de Herestraat, maar dat kan niet want volgens jullie berekeningen komt daar nu minder vekeer langs.
23 oktober 2013
Volgens mij zijn alle bericht van de Aanpakringzuid misleidend. Een hele mooi voorstelling van zaken die totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Van de huidige ring zuid worden belangrijke op- en afritten gesloten en dat heeft helemaal geen effect op het verkeer in de betreffende wijken? Kom op zeg!
21 oktober 2013
@Ben Koorevaar: U geeft in uw reactie aan dat de luchtkwaliteit in het Zuiderplantsoen volgens de cijfers van de projectorganisatie slechter is dan in de huidige situatie. Dat is niet juist: de luchtkwaliteit op de deksels van de verdiepte ligging wordt na realisatie van het plan juist beter dan de huidige situatie. Uit het MER blijkt dat de luchtkwaliteit na realisatie van het plan zowel in 2021 (na oplevering) als in 2030 beter is dan in de huidige situatie. U kunt dat op een overzichtelijke manier zien op de kaartjes in bijlage 1 en 2 van het deelrapport luchtkwaliteit bij de MER (op deze website te raadplegen via Bibliotheek > Milieueffectenrapport > Bijlage 4.1: deelrapport luchtkwaliteit).
21 oktober 2013
<span style="font-size: small;"><span style="font-family: Calibri;">@Alex </span></span> <span style="font-size: small;"><span style="font-family: Calibri;"><span style="font-family: Verdana;">Als het plan gerealiseerd is, kunt u op drie manieren richting Assen/Drachten komen: </span></span></span> <span style="font-size: small;"><span style="font-family: Calibri;"><span style="font-family: Verdana;">1. U rijdt via de Meeuwerderweg de wijk uit. Via de Griffeweg gaat u naar de Europaweg. Vanaf daar neemt u de oprit naar de zuidelijke ringweg. </span></span></span> <span style="font-size: small;"><span style="font-family: Calibri;"><span style="font-family: Verdana;">2. U gaat via de parallelweg langs de Europaweg (die ook Europaweg heet) en de Barkmolenstraat naar de Griffeweg. Vanaf daar weer via de Europaweg naar de zuidelijke ringweg. </span></span></span> <span style="font-size: small;"><span style="font-family: Calibri;"><span style="font-family: Verdana;">3. U rijdt via de route langs de kantoren van Essent/Menzis naar de Boumaboulevard (bij de Euroborg) en de Europaweg, en neemt daar de oprit naar de zuidelijke ringweg. Nadat u op de zuidelijke ringweg door de verdiepte ligging bent gereden, houdt u voor het Julianaplein rechts aan om in de richting van Assen te gaan, of u gaat rechtdoor richting Drachten. Deze en andere routes vindt u ook met behulp van de routekaart op deze website (zie Plan > Routekaart).</span></span></span>
19 oktober 2013
Helemaal met de vorige inzender eens. Daar komt nog bij dat er verschuivingen zijn van straten zonder huizen naar straten waar wel veel huizen staan. Spijtig te moeten concluderen dat de berichtgeving toch wel erg eenzijdig is.
19 oktober 2013
Dit bericht is uitermate misleidend. Er zit een foutenmarge van 30% op de verkeersramingen. Dus als de berekeningen een daling van 1% aangeven is dit NIET significant. Je kunt hooguit zeggen dat er binnen de kaders van de modelberekeningen geen significante verandering in de verkeersintensiteit plaatsvindt. Met dit soort pertinente onjuistheden in de informatieverstrekking voeden jullie het wantouwen jegens de plannen en de organisatie. Ik stel voor dat jullie het bericht rectificeren.
16 oktober 2013
<span style="color: black;">@Remko Varkevisser: Natuurlijk tellen alle tijdig ingediende zienswijzen mee, ongeacht of ze bij de gemeente of het CPP zijn ingediend. We zorgen ervoor dat elke zienswijze op het juiste adres terecht komt: die over het OTB/MER bij het Centrum voor Publieksparticipatie en die over de ontwerp inrichtingsplannen bij de gemeente. We hebben nog niet alle zienswijzen kunnen bekijken, maar hebben al wel gemerkt dat sommige verkeerd zijn geadresseerd. En het komt ook voor dat een deel van de zienswijze over het OTB/MER gaat en een deel over de ontwerp inrichtingsplannen, waardoor we de zienswijze moeten opsplitsen. Hierdoor kunnen de aantallen van 312 (OTB/MER) en 73 (ontwerp inrichtingsplannen) zienswijzen nog veranderen. </span> Uit jouw reactie blijkt dat we dit in bovenstaand artikel niet duidelijk genoeg hebben omschreven. Daarom hebben we inmiddels de tekst aangepast.
16 oktober 2013
Ik woon in de ooterpoort aan het Winschoterdiep. Hoe kom ik richting Assen en/ of Drachten nu woon ik bijna bij de afslag oosterpoort. Als alles doorgaat wanneer is dit plan gerealiseerd?