1 oktober 2014
<span>@Jannie en @Peter: Het is in ieders belang dat de verdiepte ligging in de zuidelijke ringweg veilig wordt. Dat geldt ook voor Rijkswaterstaat, de beheerder van de weg. Het verbeteren van de veiligheid is een van de redenen om de zuidelijke ringweg aan te pakken. In het ontwerp is daarom veel aandacht voor verkeersveiligheid en het beperken van de gevolgen van ongevallen. In het <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/files/2214/1165/1663/Milieueffectrapport.pdf" target="_blank">Milieueffectrapport</a> (hoofdstuk 3 en 4) is het ontwerp van de weg ook op deze onderdelen getoetst. </span>
30 september 2014
Mijn hartelijke gelukwensen, dat het Tracébesluit nu is getekenden veel succes gewenst met de uitvoering. Ik hoop, dat u mij als tot nu toe, op de hoogte zult houden. Voor Uw informatie heb ik grote waardering.
25 september 2014
@Yorick, waarschijnlijk omdat er geen geld is om een fatsoenlijke aansluiting te maken
25 september 2014
Waarom is er niet gekozen om de weg waarop de nieuwe op- en afritten aansluiten onder de ringweg door te trekken? Dit scheelt weer omrijden (via de Driebond) indien je vanaf Eemspoort richting het Julianaplein wilt.
25 september 2014
N.a.v mijn mail: ik wilde zeggen: de oostelijk ringweg naar het Julianaplein sneller dan de WESTELIJKE.
25 september 2014
Geachte heer, mevrouw, Afgelopen dag reed ik van Baflo naar Wageningen. Bij Noorderehoogebrug zag ik een electronisch bord dat aangaf via de oostelijke ringweg sneller was dan de oostelijke. Dat viel tegen: weg afgesloten. Via een rondje industrieterrein geprobeert links af door de stad. Slecht idee, gekeerd en brug over recht door. Dat ging goed, een smalle oprit op. Eerst goed gekeken of ik daar mocht rijden. Dat lukte. Ik kwam vlot de stad uit. Verzoek:kijk de tijdelijke bewegwijzering eens goed na uit de richting van Winsum naar Assen e.v. Ik heb het een en ander gemist?.
24 september 2014
@ T. Visser: Het mengen van verschillende soorten verkeer kan in sommige situaties, bijvoorbeeld in woonwijken, de veiligheid ten goede komen omdat de verkeersdeelnemers dan beter opletten. Dat is de achterliggende gedachte van het verkeersconcept ‘shared space’. Dit is al op veel plaatsen in Nederland toegepast, onder andere op de Rijkstraatweg in het centrum van Haren. Daar nam het aantal verkeersongevallen af, zo blijkt uit <a href="http://www.fietsberaad.nl/library/repository/bestanden/Notitie%20Shared%20Space%20221008.pdf" target="_blank">onderzoek</a>. Voor de duidelijkheid: dit verkeersconcept is van toepassing op situaties zoals in Helpman, en niet op de situatie in de verdiepte ligging.
24 september 2014
@Marc: Zoals gezegd is 3,10m een breedte die past bij een weg waar de snelheid 80 km/uur is. Overigens is die 3,10m gemeten tussen de markeringen. Op autosnelwegen wordt de rijstrookbreedte doorgaans gemeten inclusief de markering (dat scheelt ongeveer 15 cm). De rijstroken van de zuidelijke ringweg zijn dus net zo breed als een rijstrook op een autosnelweg van 3,25m. Volgens de deskundigen van Rijkswaterstaat is dit een veilige breedte.
11 september 2014
Och laten we maar hopen dat de leugentjes om bestwil zijn hé? Maar de vraag blijft of de leugentjes wel om de bestwil van de automobilisten en vooral de bewoners van Groningen zijn...
11 september 2014
Ik denk dat de tekstschrijver eerder voor de Russische staatsmedia heeft gewerkt.... Knap stukje propaganda. Wie trapt er in? Koste wat kost dat ding zal er komen denken ze daar. Gevaarlijk, milieubelastend, overlast etc.