21 mei 2015
@Michiel, terechte opmerking. We hebben het aangepast.
21 mei 2015
In het laatste stukje staat: "Wat dit betreft, zou Groningen zich kunnen spiegelen aan Friesland, zij hebben dertien aquaducten. Een viaduct zou Groningen een economische boost kunnen geven!" Een klein schoonheidsfoutje zit hier in. Er wordt over een viaduct gesproken. Hoe dan ook, ik ben zelf een fries en ik snap ook niet waarom er niet een aquaduct in het originele plan zat. Gelukkig zijn er mensen die zelf het initiatief nemen!
20 mei 2015
@Edwin Klopstra: Op dit moment kunnen we je vragen alleen nog op hoofdlijnen beantwoorden.In jouw straat krijg je eerst te maken met de afbraak van de woningen aan de noordzijde. Dat gebeurt vermoedelijk eind 2016. Op zijn vroegst in 2017, maar dat kan ook 2018 zijn, begint het werk aan de ringweg zelf. Die wordt hier verdiept aangelegd, op de plek waar nu de woningen aan de noordkant van de HJ.L. Wichersstraat staan. Dat doet de aannemer die de werkzaamheden aan de ringweg gaat uitvoeren. De aannemer gaat een voorstel maken voor de planning en de werkwijze. Dat zal hij (samen met de projectorganisatie) voorleggen aan de omwonenden. Maar dat gaat nog wel even duren: Pas begin 2016 is bekend wie de aannemer wordt. We zijn nu bezig met de aanbesteding. Via deze website zullen we informatie geven over de voorgang ervan.Bewoners van de H.L. Wichersstraat zullen we later dit jaar nader informeren over de sloop van de woningen aan de noordkant: zodra daar meer over bekend is.
18 mei 2015
Ik woon aan de zuidelijke kant van de H.L.Wichersstraat en ik wil graag weten hoelang het project van sloop tot realisatie van de tunnel in mijn straat duurt? Daarnaast wil ik graag weten hoe laat de werknemers aanwezig zijn op dit gedeelte van de bouwplaats, op welk tijd stip er daad werkelijk wordt gewerkt met machines en tot welk tijdstip s'avonds?. En hoeveel dagen in de week? Wordt er gebruikmaakt van damwanden en wordt er geheit?
29 april 2015
Dank voor je aanbod Dirk, maar we komen hier ook zonder jouw hulp prima uit.
23 april 2015
Beste Luuk, Ik las gisteren in het DvhN dat je over de recente berichtgeving hebt gezegd: "Ik ken het percentage niet". Beetje raar want het zijn jullie eigen cijfers. Als jullie hulp nodig hebben bij de analyse van jullie eigen cijfers, dan hoor ik het graag. Groet, Dirk
15 april 2015
@Menno Mulder: Dank voor je correctie en aanvullingen! We hebben het in de tekst inmiddels aangepast.
10 april 2015
Zelf was ik betrokken bij de eerste ombouw van het J.plein begin jaren 90. De toe- en afritten naar/van het J.plein zijn evenals die van/naar de Paterswoldseweg in het kader van deze ombouw toen pas weggehaald ! Op de A28 zijn bij de van Ketwich Verschuurlaan daarom als compensatie de noordeljke toe- en afrit aangelegd De exploitant van het Century benzinestation aan de Paterswoldseweg heeft er destijds nog een riante schadevergoeding aan over gehouden omdat er minder aanbod van klandizie zou komen.
20 maart 2015
@ St. Leefomgeving: De Waterloolaan wordt wel anders ingericht, maar niet breder. De bolfoto (een impressie, niet bindend) geeft op dit punt niet de goede indruk. De breedte van de Waterloollaan is vastgelegd in het Tracébesluit. En wat de verkeersaantallen betreft: de projectorganisatie beweert niets, maar geeft aan wat de uitkomst van verkeersprognoses zijn. Die zijn gebaseerd op het hiervoor gebruikelijke verkeersmodel. De prognoses hebben betrekking op het voorspelde aantal motorvoertuigen in 2030.
18 maart 2015
in de inrichtingsplannen staat over de Waterloolaan: "Daarom is een beperkte herinrichting van deze straat nodig, nadrukkelijk binnen het bestaande wegprofiel." Nu de aanbesteding begonnen is blijkt ineens dat de Waterloolaan 2x zo breed wordt, en dat een waardevolle ecologische groenverbinding verdwijnt. Het kleine Sterrebos wordt gehalveerd. Dit is kenmerkend voor de werkwijze van Rijk en gemeente. Ook bij de verkeersaantallen op de Waterloolaan voorspellen onze verkeerskundigen het dubbele van wat de projectorganisatie beweert. meer informatie: info@zuidelijkeringweg.nl