17 november 2015
Natuurlijk begrijp ik dat niet, natuurlijk heb ik er niet voor geleerd, maar is er iemand die mij kan uitleggen waarom die tunnel, onder het spoor bij het station europapark, niet groot genoeg gemaakt is voor al het verkeer? Volgens mij was dat goedkoper dan 2 afzonderlijke tunnels die precies hetzelfde doen en beide klauwen vol geld kosten. Er is bovendien al een totaal overbodige tunnel gemaakt tegenover de Meeuwerderweg, de Karin Dekker tunnel. Bedacht omdat de mensen van en naar de H.L. Wicherstraat anders 250 mtr. moesten om rijden. Zotheid van de bovenste plank!
17 november 2015
@J.P.Janse, de bestanden zijn alleen te openen in het programma AutoCAD. Dit is een gespecialiseerd programma voor het maken van technische tekeningen. Zoals in de voorgaande reactie ook is aangegeven: Voor iedereen die een goede indruk wil krijgen van het plan, bieden we op deze website onder andere interactieve bolfoto's, impressies, 3d-animaties en plankaarten aan. Kijk hiervoor in het hoofdmenu onder '<a href="http://aanpakringzuid.nl/index.php/beeld/bolfoto-s/">Beeld</a>'. Het beschikbaar stellen van deze technische bestanden is meer een extraatje.
6 november 2015
Vraag: Het is me niet mogelijk de evaluatie versie van winzip te gebruiken om de ontwerptekeningen te kunnen downloaden , op te slaan en daarna te lezen. Graag een andere oplossing. Dat moet zeker met de u ter beschikking staande technieken heel goed voor de lezers , burgers, omwonenden, belangstellenden en bedrijven en instellingen,mogelijk zijn. Ik zie uw gegevens dan ook graag tegemoet. J.P.Janse HelperMolenstraat 16 9721 BV Groningen
6 november 2015
@Ger: In een deel van de Waterloolaan - het deel tussen de Sterrebosstraat en de Hereweg - wordt het door de ombouw van de zuidelijke ringweg inderdaad drukker. Dat komt vooral doordat de gehele straat tweerichtingsverkeer krijgt (nu is er deels eenrichtingsverkeer). Het woon-werkverkeer tussen Drachten/Assen en de kantoren aan de Kempkensberg gaat straks inderdaad via de Waterloolaan. De huidige verbinding Kempkensberg verdwijnt. Zoals te zien is op de <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/effecten/verkeerskaart/" target="_blank">Verkeerskaart</a> neemt het voorspelde aantal auto’s per dag in het westelijk deel met 1000 toe, van 2500 (zonder project) naar 3500 (met project). Maar aan de oostkant van de Waterloolaan wordt het juist minder druk. Dat komt door de sluiting van de spoorwegovergang. Daardoor wordt de noordkant van de Helperzoom veel rustiger, en dat zal ook in de Waterloolaan te merken zijn. Ook na het project blijft de Waterloolaan dus een rustige straat. Met de huidige inrichting kan de westkant van de Waterloolaan de toename goed aan. Het kruispunt van de Hereweg met de Waterloolaan krijgt een andere inrichting, met verkeerslichten. Daardoor wordt het invoegen voor verkeer uit de Waterloolaan gemakkelijker en veiliger. Voor meer informatie verwijzen we je naar ons artikel in de rubriek <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/actueel/actueel/bij-u-de-straat-5-waterloolaan" target="_blank">Bij u in de straat over de Waterloolaan</a>.
28 oktober 2015
Ik heb het idee dat het in de Waterloolaan erg druk wordt met woon-werkverkeer van de Kempkensberg naar Drachten/Assen. Het is bovendien lastig invoegen vanaf de Waterloolaan naar de Hereweg i.v.m. stilstaand verkeer bij de stoplichten. Hoe wordt dat opgelost?
19 september 2015
Ik was reeds bij het vorige OTB (Langmanmatregelen) betrokken en heb me er toen al over verbaasd dat de gemmente bij de verkoop van de bandmeesterswoning voor her geldelijk gewin is gegaan en niet veder dan har neus heeft gekeken. de locatie was toen eigenlijk al niet geschikt voor woondoeleinden
29 juni 2015
Scherp gezien! We hebben voor deze bocht gekozen om ruimte te besparen. Als deze weg in een vloeiende boog naar de rotonde zou lopen, dan zou dat ruimte afsnoepen van de voetbalvelden van Velocitas 1897. Met deze krappe bocht is dat niet nodig. Voorwaarde is wel dat het verkeer hier een lage snelheid heeft. Daarom eindigt de afrit in een soort kruisingsvlak (hoewel er geen verkeer van links kan komen) met haaientanden. Ook komen er verkeersborden die duidelijk maken dat de autoweg ophoudt en de bebouwde kom begint. Verder wordt er een aarden wal aangelegd met beplanting, om het einde van de afrit te benadrukken. Dit alles dwingt het verkeer af te remmen. Daarna kan het verkeer veilig rechtsaf naar de rotonde.
18 juni 2015
Wat me opvalt aan het ontwerp hoe het in deze situatie er ligt is dat wanneer men van de stad in de richting naar Friesland rijdt, en ervoor kiest om de afslag te nemen om op de rotondes uit te komen, dan zit hier op de afrit ipv een meegaande ronde bocht, een bocht met een hoek erin. Dit lijkt heel vreemd, maar wat vreemde ris is dat op de afrit ook haaientanden zijn geplaatst, terwijl op dit stuk van de afrit geen ander verkeer kan rijden uit een andere richting waar bijvoorbeeld voor gestopt moet worden. Waarvoor is de bocht in die afrit op deze manier vorm gegeven? Het lijkt in mijn ogen een beetje een gekke situatie in het ontwerp.
4 juni 2015
Wat een geweldig leuke manier om kinderen kennis te laten maken met archeologie! Echte pijlpunten vinden, wie zou dat niet willen? Ik ben er trots op dat de gemeente Groningen dit organiseert voor archeoloogjes-in-de-dop.
29 mei 2015
Leuk om al wat oosterpoorters te leren kennen die straks " echt" bij de buurt horen. Ik woon aan Winschoterdiep en besef nu dat we er een straat (hl wicherstraat ) bij krijgen. Die zuidelijke ringweg is altijd een barrière geweest en heeft de Oosterpoort verdeeld. Ik wil ook wel mee doen aan die buurttuintjes. (Alhoewel ik me wel afvraag hoe schoon dat is om groenten te verbouwen die altijd in de uitlaatgassen staan ook al is er een deksel). Jullie raken dan misschien je eigen sociale buurtje kwijjt maar krijgen er wel nieuwe overburen bij. Tot in de toekomst.