26 februari 2016
@Leon: De dubbele rijstrook zorgt ervoor dat in de korte tijd dat het verkeerslicht op groen staat, meer auto’s kunnen passeren. Daarna hebben de auto’s op de linkerstrook voldoende tijd en ruimte om in te voegen, zonder het verkeer op de rechterstrook te blokkeren. Als automobilist ben ik bekend met het verkeersgedrag dat je beschrijft. Als dit leidt tot gevaarlijke situaties, is het aan de politie om hiertegen op te treden.
23 februari 2016
@Ineke Brouwer: Het plan voorziet in een nieuwe verbindingsweg tussen de Hereweg en het Brailleplein. Via deze route kunt u vanaf de Hereweg de ringweg op, en ook weer terug. We kunnen begrijpen dat het plan moeilijk te overzien is. We nodigen u daarom uit om naar een van de inloopbijeenkomsten te komen. Daar staat een maquette die de nieuwe situatie inzichtelijker maakt. Onze medewerkers zijn aanwezig om met plezier al uw vragen te beantwoorden. De bijeenkomsten zijn op donderdag 25 februari en woensdag 9 maart in de Puddingfabriek (Viaductstraat 3). U bent hier welkom tussen 16.00 en 21.00 uur.
19 februari 2016
Ik heb uw folder en ook de site geprobeerd te ontraadselen want het hele nieuwe plan lijkt -op het eerste gezicht- één groot sluipdoor-kruiipdoor doolhof van wegen, terwijl ik dit gebied toch regelmatig doorkruis met mijn auto of fiets en er blijft mij een grote vraag hangen: kan ik straks nog vanaf de hereweg op de ringweg komen?- ik zie het niet! de ringweg is toch een weg die ook de verschillende wijken met elkaar verbindt?- buiten de binnenstad om! kunt u mij uit de droom helpen? Er wordt in onze mooie stad Groningen door zijn bestuurders toch hopelijk niet alleen aan de economie gedacht? maar eerst aan de bewoners? Ik wens u veel wijsheid bij dit grote avontuur! met vr. groet, T.F.Brouwer
18 februari 2016
@Janpieter Janse, het besluit van de minister inclusief alle bijlagen is te vinden in de bibliotheek van onze website. U vindt deze via het hoofdmenu: Achtergronden > Bibliotheek > Plandocumenten
17 februari 2016
Het besluit van de minister.. van afgelopen vrijdag 12 februari volgens persverklaring heden 17 2 2016 te 1300 uur locatie Provinciehuis Groningen staat niet vermeld op uw website. Wellicht geeft u een andere locatie of link aan voor de bezoeker van uw site? Of dient men .. te zoeken op overheid.nl Hoogachtend. J.P.Janse.
11 februari 2016
Beste Bart, gezien de dubbele rijstrook enkele meters ná het verkeerslicht weer samenvoegt tot één rijstrook, zorgt dit niet voor een betere doorstroom. Want voor elke auto op de linkerrijstrook die het stoplicht passeert, kan er één auto van de rechterrijstrook de stoplichten niet passeren. Dit door het direct samenvoegen vlak na het stoplicht. Het lijkt mij een simpel sommetje, welke toepasbaar is bij druk, langzaam rijdend verkeer. Betreft het 'asociaal' rijgedrag, ik zou je willen uitnodigen om op een druk tijdstip vanaf kruispunt Sontweg/Europaweg de rechterrijbaan te pakken richting de zuidelijke ringweg. Blijf rustig en stapvoets rijden op de rechterrijbaan, zoals veel andere weggebruikers doen. Aanschouw vervolgens wat er zich afspeelt vlak voor de stoplichten op de linkerrijbaan. Doet men dit om de doorstroom te verbeteren, of voor eigen gewin?
10 februari 2016
Komt er ook een opvangplek voor gefrustreerde Nimby's ? :)
8 februari 2016
@Leon, deze situatie verandert niet. De toerit van de Europaweg is dubbelstrooks, zodat de weg meer verkeer kan verwerken. Op de Europaweg heeft het verkeer uit de richting van de stad twee rijstroken om rechtsaf de zuidelijke ringweg op te gaan. De dubbele rijstrook zorgt voor een betere doorstroming: meer auto's kunnen in korte tijd de verkeerslichten passeren. Verderop voegt het verkeer via één rijstrook in op de zuidelijke ringweg. Op de toerit moeten de auto's op de linkerrijstrook dus invoegen op de rechterrijstrook. Het gebruik maken van de linkerrijstrook is dus niet per se 'asociaal'. Wel kan het irritant en gevaarlijk zijn als automobilisten de linkerrijstrook gebruiken om het overige verkeer op hoge snelheid in te halen.
2 februari 2016
Wordt de route van europaweg naar zuidelijke ringweg ook hufterproof gemaakt? Op dit moment zijn de laatste 50 meter dubbelbaans. Hier wordt bewust gebruik van gemaakt door asocialen, wat dagelijks tot zeer veer veel irritatie en gevaarlijke situaties leidt.
22 januari 2016
@Arjen Akker, De woningen in de Muntinglaan zijn tijdens de werkzaamheden steeds bereikbaar. Voor verdere details wat betreft de bereikbaarheid van de parkeerplaatsen en de planning kun je het best contact opnemen met de aannemer die het werk uitvoert, Hak. Contactpersoon is Jeroen Uil en hij is te bereiken op (06) 224 869 01.