24 maart 2017
@Alternatieve route. Ik heb nog geen idee, maar dit zijn iig de 3 opties waarbij ik in alle gevallen 2x zoveel tijd/afstand af moet leggen om op de snelweg te komen. Begrijp ook niet zo goed waarom de afslagen bij Hereweg verdwijnen. Ik Barcelona hebben ze ook zo'n ingegraven 'snelweg' waar om de paar honderd meter een korte invoegstrook is. Daar werkt het prima volgens mij.
24 maart 2017
@John. Ik weet niet hoe druk het op de Griffenweg is, wat ik echter wel weet is dat ik dan langs 4 stoplichten moet... + het feit dat er voor als nog geen volledige aansluiting van de Europaweg is...
24 maart 2017
@Matthijs: De handigste route voor jou in de nieuwe situatie is via de Griffeweg naar de Europaweg. Je rijdt dan via de ‘oude A7’ (langs het stadion van FC Groningen) naar de aansluiting Westerbroek, waar je de A7 op kunt. Een van de extra wensen in het plan is een volledige aansluiting van de Europaweg op de zuidelijke ringweg. Als dat doorgaat, kun je vanaf de Europaweg de zuidelijke ringweg op richting Hoogezand.
24 maart 2017
Voor jou wordt het inderdaad veel slechter. Je vraag over de Helperzoomtunnel is intrigerend: De Helperzoomtunnel is uitdrukkelijk niet bedoeld voor forensen zoals jij, maar alleen om de wijken oost en west van het spoor te verbinden,.... tenminste dat is wat de buurtbewoners is beloofd. Zo te lezen zal jij wel van de Helperzoomtunnel gebruik gaan maken, en zullen de beloftes van ARZ waarschijnlijk boterzacht blijken.
24 maart 2017
Ik ben er ook niet zo blij mee dat beide afslagen bij de Hereweg verdwijnen. Woon zelf bij de Herebrug en moet dagelijks richting Hoogezand, als ik het goed begrijp moet ik dan nu eerst de gehele (nu al drukke) Parkweg af rijden om vervolgens om de snelweg te komen (volgens de route kaart). Dit rijd dagelijks bijna 3km om en kost ons ook veel extra tijd (afhankelijk van hoe druk het wordt op de parkweg, stoplicht(en?) etc.). Zijn er eventueel ook nog alternatieven? (Helperzoombrug, 'oude A7'?)
23 maart 2017
Kees, je hebt gelijk. Wordt even verderop een overzichtelijke kruising voor een kapitaal van een tunnel voorzien, komen er 100 meter verderop onoverzichtelijke oversteken voor in de plaats. Niet echt een beleid te noemen, integendeel: volkomen onlogisch.
22 maart 2017
Ik heb het idee dat de veiligheid bij de p+r Hoogkerk voor de fietser over het hoofd wordt gezien.. Ten eerste de oversteek bij de nieuwe ontsluitingsweg van de woonwijk Terborg. De oversteek voor de fietsers ligt veel te dicht op de rotonde waardoor gevaarlijke situaties ontstaan. Daarnaast als de bus straks een oprit krijgt is er weer een gevaarlijk punt bij.. Staat mijn inziens haaks op het veilig fietsen naar de stad.
17 maart 2017
De werkzaamheden aan de Laan van de Vrede oostzijde zijn afgerond en u kunt hier weer tijdelijk parkeren. We gaan nu verder met het gedeelte van de Laan van de Vrede vanaf de Paterswoldseweg tot de 16 Aprillaan. Dit neemt ongeveer drie weken in beslag. Daarna kan hier weer geparkeerd worden. Vervolgens wordt het laatste gedeelte vanaf de 16 Aprillaan tot het Vrijheidsplein aangepakt. Tot slot wordt in de meivakantie de hele Laan van de Vrede geasfalteerd. Dit wordt nog aangekondigd via borden, brieven en de website.
17 maart 2017
De werkzaamheden zouden eerst tot 20 februari duren, zonder bericht moet ik hier op de site lezen dat het tot 15 maart duurt, dit vind ik niet zo netjes. Daarbij gooien jullie de andere kant van de Laan van de Vrede er ook deze week uit zodat de parkeergelegenheden nog meer beperkt zijn. Nu lees ik dat we pas vanaf mei weer geasfalteerde wegen hebben, waarbij ik nog steeds niet duidelijk op kan maken per wanneer ik nou weer mag parkeren in de Laan van de Vrede, want de werkzaamheden zouden volgens deze site vandaag afgerond moeten zijn... ter compensatie: mogen wij tot het er weer netjes uitziet parkeren aan de betaald parkeren kant na het viaduct? (Zonder te betalen)
14 maart 2017
Dankjewel, het parkeren is nu al een drama..