3 november 2016
Dat klopt!
3 november 2016
U heeft straks verschillende mogelijkheden om vanaf de Euroborg (we moeten tegenwoordig Noordlease Stadion zeggen) naar het noorden te gaan. Bijvoorbeeld via de Sontbrug naar de oostelijke ringweg. De Sontbrug is te bereiken vanaf de Bornholmstraat of via de Europaweg en de Sontweg. U kunt inderdaad ook via de ‘oude’ A7 naar de aansluiting Westerbroek, maar die route is langer. In het plan is als extra wens een volledige aansluiting van de Europaweg op de zuidelijke ringweg opgenomen, namelijk ook in oostelijke richting. De aannemer heeft deze wens is zijn aanbieding meegenomen. In 2017 wordt definitief beslist of deze wens wordt uitgevoerd. Als dat het geval is, krijgt u een extra optie, namelijk rechtstreeks vanaf de Europaweg via de zuidelijke ringweg naar het noorden.
29 oktober 2016
Het is mooi dat het Winschoterdiep open blijft. Op de impressie van de verdiepte ligging vanaf Europaplein naar winschoterdiep zoal in het bericht getoond staan veel bomen getekend ook aan de rand van de helling naar beneden. Dit is nieuw. Op eerdere impressies zag ik die niet. Gaat dit ook werkelijk zo gebeuren? Of is het maar een ( te mooi) ) getekend plaatje?
29 oktober 2016
Hierdoor hoeft het sifon onder de ringwegbak door niet meer worden aangelegd?
28 oktober 2016
We realiseren ons dat verkeersdeelnemers een periode van gewenning nodig hebben om zich aan de nieuwe situatie aan te passen. Dat geldt ook voor de De Savornin Lohmanlaan. Er is op dit moment voor ons geen reden om aanvullende maatregelen te treffen. We houden de situatie echter wel goed in de gaten. De gemeente heeft de politie (motordienst) inmiddels gevraagd extra toezicht uit te voeren op de handhaving van de verkeersregels in Helpman. We hopen dat het verkeer zich hierdoor snel aan de nieuwe regels gaat houden.
28 oktober 2016
We blijven op dit punt helaas van mening verschillen Wat u slechter noemt, is dat in onze ogen niet altijd. Zoals eerder gezegd erkennen we dat het plan ook keerzijden heeft. Daarom hebben we ons best gedaan om de nadelen zo goed mogelijk te ondervangen. Dat betekent dat bepaalde situaties veranderen. Dit proberen we zo objectief mogelijk te omschrijven. Want wat voor bepaalde groepen een verslechtering is, is dat voor andere mensen misschien niet.
28 oktober 2016
Aanpak Ring Zuid is niet alleen plan een voor de auto. In het plan zijn ook tal van verbeteringen voor fietsers opgenomen. Kijk https://www.aanpakringzuid.nl/achtergronden/effecten/fietsverkeer (hier) voor een volledig overzicht van wat er voor de fietser verandert. Er verdwijnen enkele fietsverbindingen, maar er komen ook nieuwe verbindingen voor terug. Op verschillende plekken wordt het voor de fietser veiliger en sociaal veiliger.
28 oktober 2016
De verandering in het plan betekent dat de situatie bij het Oude Winschoterdiep ongeveer gelijk blijft. Ook nu is het kanaal afgesloten voor scheepvaart. De vaste brug in het verlengde van de Meeuwerderbaan blijft liggen. Het plan was om het Oude Winschoterdiep ter plekke van de zuidelijke ringweg te dempen. Dat is nu niet meer nodig. Voor de Griffebrug verandert er nu dus niets.
28 oktober 2016
Fijn dat er aandacht is voor fietsverbindingen, maar hoe zit het met voetgangersverbindingen? Wordt er gedacht aan een fijnmazig systeem van voetgangersoversteekmogelijkheden???
28 oktober 2016
Betoogd wordt in nu de Groninger Internet krant met betaalde en gestuurde informatie dat in de toekomst minder woningen dan nu, referentie is dan... 29 september 2014, het trecebesluit, te maken krijgen met verminderde geluidsbelasting en overlast. Lijkt mooi maar is minder mooi dan beweerd: Er is geen schijn van bewijs voor deze informatie. De informatie bestaat uit berekeningen, die al uitgevoerd werden en moesten worden ten behoeve van de Mer en het trracebesluit van de minister op 29 september 2014 en de noodzakelijk geworden herziening van december 2015. Daarnaast, als je woningen zoals bij de HL Wicherstraat sloopt en alle woningen sloopt die in en naast het huidige trace liggen en in de invloedsfeer komen te liggen van het nieuwe trace en kunstwerken hebben beduidend minder woningen en inwoners daarvan last van geluidsbelasting en geluidhinder. Als je ook zoals de Raad van state verplicht geluidsreductie moet toepassen bij een wijziging van het tracebesluit en dat ""oplossen mag en kan met nog geluidsarmer asfalt dan u al in sommige straten of lanen toegepast wordt en ongetwijfeld ook op de Vondellaan en andere straten die te maken krijgen met veel meer verkeer gaat toepassen, neemt geluidsoverlast.. af maar sluit dat ook niet uit voor de toekomst. Zie ook de recente gehele, weer opnieuw toegepaste nieuwe deklaag met "'superasfalt"' voor rekening van gemeente en of projectaanpak kosten RingZuid op de Hereweg vanaf Herewegbrug en viaduct tot en met huidige ringweg. De rest zal wel volgen, weer minder geluidsbelasting zal dat kunnen opleveren mits aantoonbaar en bewezen. Fijnstof emissies, toename en (on)veiligheid lost je er niet mee op. De reductie van de aantallen geluidbelaste woonruimten zullen bij de volgens ARZ toename van verkeer(en vooral ook vrachtverkeer en verkeer in wijken en onderliggende wegen slechts toenemen. Het gaat in het gehele plan niet om beperking van verkeer doch doorstroming is de centrale doelstelling op zowel de Rijksweg en het onderliggende wegennet. Sneller en slimmer van A naar B en omgekeerd. Het kan beter en slimmer.