1 mei 2024
Wanneer verwachten we dat de systemen wel goed op elkaar afgestemd zijn? Het verkeer van de Haydenlaan en Helper Brink zorgt voor ronduit gevaarlijke situaties. Heb al meerdere bijna ongelukken gezien met fietsers en auto's. verder staat de leefbaarheid in de wijk zo flink onder druk. Het is notabene meivakantie op het moment. Kan er niet aan het begin van de Haydnlaan een verkeersregelaar neergezet worden die in ieder geval 90% van het verkeer over de Kempkensberg kan sturen?
30 april 2024
Als je s'avonds vanaf die fijne ovonde op de brailleweg richting Assen rijd, kom je voor de oprit naar Assen een megagroot matrixbord tegen met twee pijlen naar rechts , want naar links is afgesloten. Kan dat ding niet wat minder fel afgesteld worden? Je word gewoon werkelijk verblind als je dat ding tegemoet rijd! Je ziet het zelfs op de webcam. Niet normaal meer zo fel !!! Over veiligheid gesproken....
30 april 2024
Jeroen: Inderdaad is de situatie in de komende maanden echt verschrikkelijk. Ook hier heeft de politiek ons enorm in de steek gelaten. Er zijn 10 jaar geleden harde afspraken gemaakt dat 1.) Op de ringweg tijdens de gehele ombouw in beide richtingen 2 (smalle) rijstroken beschikbaar zouden blijven en 2.) Dat de Helperzoomtunnel nooit als omleidingsroute gebruikt zou worden. Nou, die harde afspraken blijken niets waard. De ringweg gaat maandenlang geheel dicht (waar zijn die politici nu die triomfantelijk onze zorgen afwimpelden als gezeur, omdat er altijd 2 rijstroken open zouden blijven?) en waar zijn nu de politici die beloofd hadden dat de Helperzoomtunnel nooit als omleiding gebruikt zou worden?. Dat laatste wordt nu zelfs aangemoedigd met de extra weg op de Kempkensberg. We zijn gewoon voor de gek gehouden.
30 april 2024
Als buurtbewoners van de Helperzoom vinden we de maatregel aan de Helperzoomtunnel ook echt verschrikkelijk vervelend..
30 april 2024
Dick: Niemand heeft zitten slapen, het verdwijnen van de Amaliatunnel is willens en wetens gedaan, het kon de gemeente helemaal niets schelen (en Rijkswaterstaat al helemaal niet) dat fietsers hier de dupe worden. We hebben dit tot de Raad van State aangevochten (10 jaar geleden), maar kregen geen poot aan de grond. Nu zitten we met een miskleun.
30 april 2024
John, dan zou ik zeggen: benoemd dat dan ook zo. En niet dat 'ie "...volledig los staat van..." want dat heeft een bredere betekenis en de weg heeft zeker grote (negatieve) impact op de Riviierenbuurt. Ik weet niet wie dit nieuwbericht heeft uitgezet, ik kom dezelfde tekst in meerdere media tegen, maar er is m.i. niet voldoende over nagedacht en de commissie heeft mij laten weten dat met name het ontbreken van een verkeersverbinding doorslaggevend was bij de naamkeuze.
30 april 2024
Maarten, met de zin 'Met de naam wil de gemeente ook benadrukken dat de weg volledig los staat van de Rivierenbuurt' bedoelen we dat de weg geen toegang geeft tot de Rivierenbuurt. Verkeerskundig staat de weg los van de buurt. Om die reden heeft de commissie geen riviernaam gekozen.
30 april 2024
Ja, de Amaliatunnel... blunder van de grootste categorie... Bijna(?) Eén miljard uitgeven om het autoverkeer te laten doorstromen, en dan met een armzalige onveilige stoplichtovergang de fietsers afschepen... en dan durven te wijzen naar de gemeente als verantwoordelijke... Wie heeft hier zitten slapen....
30 april 2024
Maxima Weg ? Waar is ze naar toe gegaan ? Maxima Tracé was een betere benaming geweest. Nu de Amalia Tunnel nog terug! De oversteekplaats aan het einde van de Emma Viaduct is geen veilige.
30 april 2024
Met verbazing heb ik geconstateerd dat ondanks het deel ring oost al lang klaar is / zou moeten zijn is dit toch weer tot september afgesloten. Waarom is het deel van de Kielerbocht tot de Europaweg nu weer dicht en zorgt dit voor extra verkeersdrukte op het Damsterdiep, de Sontweg en de toegangs wegen daarheen de Sint Petersburgweg en de Bornholmstraat. Zo’n mooie nieuwe afrit die er nu nutteloos bijligt en omwonenden opgezadeld met extra verkeersdrukte en stank wat niet nodig is.