2 november 2019
Inderdaad! met camera’s wordt dat stuk er echt niet veiliger erop. Ik fiets dus, vooral in het donker, tegen het verkeer in, wat overigens (bijna) iedereen doet. Het zou beter zijn als dat stuk fietspad voor de duur van deze omleiding twee richtingen wordt.
1 november 2019
Helemaal eens!
1 november 2019
De nieuwe gedwongen rijrichting in de Sterrebosstraat naar rechts richting Waterloolaan/Hereweg wordt door automobilisten massaal genegeerd. Handhaving?
1 november 2019
Kan het zijn dat door de nu stilgelegde heiwerkzaamheden iets veranderd is aan de riolering? Ik heb sinds een paar dagen plotseling last van een rioollucht in mijn toilet. Ik woon aan de Hereweg bij de Waterloolaa.
31 oktober 2019
Judith, dank voor je antwoord
31 oktober 2019
Marco, we realiseren ons dat het intrillen van de damwandplanken veel hinder veroorzaakt. Dat kunnen we helaas niet voorkomen. Er blijkt echter dat er intern iets fout is gegaan met het maken van de planning. De planning die bij dit artikel en in de Monitoringsrapportage staat is niet juist. Dat is vervelend en daarvoor bieden we onze excuses aan. Combinatie Herepoort werkt op dit moment aan een nieuwe versie waarop de planning juist is weergegeven. Deze planning verwachten wij volgende week te kunnen publiceren. In juli hebben we een https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/veilige-en-beheerste-bouwwijze-bouwkuip-verdiepte-ligging (artikel geplaatst op onze website waarin we een toelichting hebben gegeven op de aanleg van de bouwkuip van de verdiepte ligging). Daarin is ook gemeld dat er bemalingsproeven gedaan zullen worden.
31 oktober 2019
Kess, PAS heeft geen effect op de uitvoering van het project. Het Tracébesluit ARZ is in 2014 genomen. Uit het Milieueffectonderzoek (MER) dat is uitgevoerd blijkt dat het project niet leidt tot stikstofeffecten in Natura2000-gebieden. Voor PFAS geldt dat het project hier ook mee te maken zal krijgen. In welke mate en wat de consequenties hiervan zijn is op dit moment nog niet exact aan te geven. Rijkswaterstaat inventariseert op dit moment bij alle projecten (ook de zuidelijke ringweg) wat eventuele knelpunten zijn. Het is op dit moment nog niet mogelijk om een concrete inschatting te maken van de gevolgen.
31 oktober 2019
Pim, helaas is er intern iets fout gegaan met het maken van de planning. De planning die bij dit artikel is geplaatst en in de Monitoringsrapportage staat is niet juist. Dat is vervelend en we bieden onze excuses hiervoor aan. Combinatie Herepoort werkt op dit moment aan een nieuwe versie waarop de planning juist is weergegeven. Deze planning verwachten wij volgende week te kunnen publiceren.
31 oktober 2019
Helaas is er intern iets fout gegaan met het maken van de planning. De planning die bij dit artikel is geplaatst en in de Monitoringsrapportage staat is niet juist. Dat is vervelend en we bieden onze excuses hiervoor aan. Combinatie Herepoort werkt op dit moment aan een nieuwe versie waarop de planning juist is weergegeven. Deze planning verwachten wij volgende week te kunnen publiceren.
31 oktober 2019
@John; de Hereweg is ook (juist) voor fietsers cruciaal maar kennelijk is daar wel toestemming voor een omleiding en voor autos niet? Dat is precies mijn punt toch? Dat het op diverse plekken ook nog eens veel onveiliger wordt voor fietsers is daarmee geaccepteerd en een probleem voor de fietser die toch echt de fysiek kwetsbare is in dit verhaal. Probeer bv eens de Waterloolaan over te fietsen met wachtende autos op de fietsstrook of te hard rijden, en daarna voorrang nemende autos op de spoorwegovergang. Vreemd want fietsers houden de stad bereikbaar voor autos en niet andersom. Denk dat ik ook maar met de auto ga in het vervolg.............