28 februari 2020
Ja goed idee, of middels luchtkastelen?
28 februari 2020
waarom wordt het zand niet via transportbanden verplaatst? dit scheelt er veel verkeersbewegingen hetgeen beter is voor de veiligheid van andere weggebruikers en voorkomt veel uitstoot van roet door de dieselvoertuigen waarmee het zand nu wordt verplaatst.
27 februari 2020
Hoi Lau, het zand aanvoeren via het water hebben wij bij deze locatie inderdaad wel overwogen. Maar binnen het hele project willen wij zo veel mogelijk zand hergebruiken. Zo komt het zand voor de Brailleweg grotendeels bij de verdiepte ligging vandaan. Dat kunnen we niet per schip verplaatsen. Daarnaast moet je voor het aanvoeren van zand via het water aparte kades aanleggen voor het laden en lossen. Omdat het zand vanaf verschillende locaties komt en alleen bij de Brailleweg gelost kan worden, is dit logistiek niet efficiënt in te passen.
27 februari 2020
Dennis, het klopt dat er bij het Winschoterdiep (rijbaan) ook damwandplanken ingetrild moeten worden voor de verdiepte ligging. Voor het fietsverkeer heeft de aanleg van de bouwkuip op deze plek weinig gevolgen. Het Oude Winschoterdiep wordt op deze plek tijdelijk gedempt. Over deze grond bouwen we tijdelijke fietspaden. Fietsers kunnen dan gewoon van De Linie richting Enexis (en terug) en van het zuiden naar het noorden onder de ringweg door (en terug). Autoverkeer kan hier niet langs. Zij kunnen nog wel gebruikmaken van de Europaweg/Meeuwerderbaan ten noorden van de ringweg (oost-westverbinding). Verder kan het wel voorkomen dat er kortdurende afsluitingen zijn om deze tijdelijke fietspaden te realiseren, zoals een avond- of weekendstremming.
27 februari 2020
Is hier geen schip voor te gebruiken? Is hier over nagedacht? Het deelproject ligt prachtig aan het kanaal, zeker vanuit Assen! Zou een boel vrachtwagens schelen!
26 februari 2020
Beste John/Nancy, De situatie met de omleiding begint echt belachelijk te worden. Fietsers gaan massaal tegen het verkeer in (want het is wel degelijk sneller om 3 keer over te steken, ik ben ervaringsdeskundige). Het is gevaarlijk, en jullie zitten te wachten tot iemand een verkeerslicht kan programmeren. DOE IETS!!!! Maar dan schrik ik pas echt van jullie reactie op twitter: "De omleiding voldoet aan de afspraken die gemaakt zijn met de gemeente." Wat raar: de gemeente is een onderdeel van ARZ. Maken jullie afspraken met jezelf? Dat is makkelijk, dan kom je er altijd uit. Het klinkt ook niet alsof jullie ook maar iets van plan zijn te veranderen aan de situatie en dat de hele discussie over het gebruik van de busbaan en het gebrek aan programmeurs een zoethoudertje is voor degenen die hier een reactie plaatsen. Dit geeft geen vertrouwen.
25 februari 2020
@Roelf, de huidige afrit van de zuidelijke ringweg (voor verkeer vanaf Julianaplein) naar de Europaweg kan de hoeveelheid verkeer nu al niet goed aan. Voor de verkeerslichten staan regelmatig lange rijen wachtende auto’s, waardoor files ontstaan tot op de ringweg. Dit is een onveilige situatie. In de toekomst komt er alleen maar meer verkeer, is de verwachting. Daarom wordt de afrit aangepast. In de nieuwe situatie is de afrit veel langer. Ook de Europaweg wordt steeds drukker. In de nieuwe situatie wordt dit verkeer gesplitst. Het verkeer richting Sontweg en Sontplein (zoals klanten van Ikea en Bauhaus) kunnen dan direct naar de Bornholmstraat. De positie en vormgeving van de nieuwe afrit hangt ook samen met de verdiepte ligging. Het is onveilig om kort na een deksel het verkeer te laten splitsen. Dor dit nieuwe ontwerp ligt de splitsing pas enkele honderden meters na het uitrijden van de verdiepte ligging.
25 februari 2020
Chris, de damwandplanken onder het spoor zijn al in mei 2018 ingetrild. Het klopt dat er komende mei weer een treinvrije periode aankomt. Helaas is het voor het project Aanpak Ring Zuid niet mogelijk in deze periode aan of bij het spoor te werken. Onze werkzaamheden zijn niet te combineren met de werkzaamheden die ProRail laat uitvoeren. In een volgende treinvrije periode moeten vlak bij het spoor nog een aantal damwandplanken worden ingetrild, waarna we een voorgebouwd ‘deksel’ over de damwanden op zijn plek schuiven. Hier wordt vervolgens het spoor overheen teruggebouwd. Hierna kunnen we onder dit ‘deksel’ verder werken aan de bouwkuip voor de verdiepte ligging. Wanneer deze treinvrije periode precies is, wordt momenteel overlegd met ProRail.
25 februari 2020
Jos, een deel van het zand is afkomstig uit de bouwput van de verdiepte ligging. Het uitgangspunt is om het zand dat vrijkomt bij dit project, zo veel mogelijk elders in het project te gebruiken.
24 februari 2020
Dat vind ik een goed idee! De tunnel naar de stationperrons heeft namelijk een hele onprettige scherpe bocht waardoor fietsers en bromsnorfietsen cq scooters tegen de muur kunnen fietsen, vooral mensen op ebikes. Met alle calamiteiten die dat met zich mee brengt.