5 maart 2020
Is daar dan nog wel een fietsoversteek over het kanaal?
4 maart 2020
Geweldig. Ben trots op jullie. Knap stukje vakmanschap. Groningen moet trots zijn op dit.
4 maart 2020
@John: wanneer verwacht je dat de busbaan wel in gebruik genomen kan worden? Eerst zou dat begin dit jaar zijn, later bijgesteld naar "eerste kwartaal" (dat is dus deze maand). Is dat nog steeds zo? De inzet van (schaarse) programmeurs voor dit probleem kun je prioriteren als je het echt belangrijk vindt.
4 maart 2020
Embo, we begrijpen je zorgen over de verkeersveiligheid, maar we vallen in herhalingen. Wij hebben niet de bevoegdheid om fietsers tegen te houden die de omleidingsroute negeren. De reden dat de busbaan onder het viaduct nog niet open is voor fietsers, ligt aan het tekort aan programmeurs die de verkeerslichten opnieuw kunnen inregelen. We vinden het zelf ook vervelend dat het zo lang duurt. Heb je verder nog vragen, opmerkingen of suggesties over deze situatie, dan nodigen we je uit voor een gesprek met een van onze verkeerskundigen. Stuur hiervoor een mail met je gegevens naar info@aanpakringzuid.nl.
4 maart 2020
Uiteraard is de fietser die in overtreding is verantwoordelijk, maar van een overheidsinstantie mag je verwachten dat zij er alles aan doet om onveilige situaties te voorkomen. Als men zich niet bewust is van die onveilige situaties, kan er natuurlijk geen sprake zijn van aansprakelijkheid, maar ik dit geval is er keer op keer op gewezen dat er iets misgaat, en doet deze overheidsinstantie niets, terwijl er wel mogelijkheden zijn: het gebruik van de busbaan. Daar ligt nalatigheid, en verantwoordelijkheid, en dus ook juridische aansprakelijkheid.
4 maart 2020
Dag Embo, Vanwaar zou Aanpak Ring Zuid of een andere partij aansprakelijk zijn bij een ongeval? Er staat toch duidelijk aangegeven dat er een omleidingsroute bestaat? Fietsers overtreden hiermee willens en wetens de aanwijzingen en nemen bewust een (mogelijk) risico. Dat deze 'illegale' route sneller zou zijn doet hier dan ook niks aan af. Dit staat uiteraard los van de hele discussie over de omleidingsroute. De oplossing hiervan laat te lang op zich wachten.
4 maart 2020
Met auto's is het makkelijk af te sluiten zodat ze er niet goed meer langs kunnen. (wat overigens nog steeds gebeurt) Fietsers vinden toch altijd wel een gaatje om erlangs te kunnen, en daarbij zou je in geval van een blokkade ook de fietsers in de juiste richting dwarsbomen. Als je ze echt wil stoppen moet je het fietspad in beide richtingen afsluiten en iedereen via de papiermolentunnel laten fietsen.
4 maart 2020
Vanmorgen heb ik even met de verkeersregelaar gesproken. Hij zei dat hij het probleem al regelmatig heeft aangekaart, maar er door jullie helemaal NIETS wordt gedaan. Dit is wel heel erg: jullie krijgen zelfs uit je eigen organisatie signalen dat er iets flink mis is, maar jullie weigeren er iets aan te doen. Juridisch betekent dit: als er een ongeluk gebeurt/schade ontstaat, dan zijn jullie aansprakelijk. Jullie hebben dan alle signalen (die uit allerlei verschillende hoeken komen) willens en wetens genegeerd. Dat is grof nalatig. Daarnaast ben ik het met Henk eens: Toen automobilisten -tegen de regels in- linksaf gingen slaan vanaf de Hereweg de Waterloolaan in, is dat aan jullie gemeld, en zijn er meteen maatregelen genomen. Bij fietsers vinden jullie het kennelijk niet belangrijk. Tenslotte: Het feit dat zo massaal de omleidingsroute wordt genegeerd betekent dat jullie een inschattingfout hebben gemaakt. Dat kan gebeuren. Maar jullie laten je behoorlijk in de kaart kijken door helemaal niets te doen om deze fout te herstellen.
3 maart 2020
Handhaven? Lijkt me dat er gehandhaafd moet worden op deze projectaanpak want de belofte om het op te lossen wordt niet nagekomen. Hoe zit dat nou projectburo?? Dit zou voor automobilisten nooit zo lang duren.....
3 maart 2020
Mee eens, fietsen tegen verkeer in gaat zelfs tot aan kruispunt met Helperbrink. Echter ook op te lossen door te handhaven, dit laatste is taak van gemeente/politie.