29 oktober 2020
Ik snap dat er ruimte nodig is om te bouwen, maar de oprit bij de Hereweg richting het oosten is ook al dicht en zo wordt het wel erg lastig. Hoe kom je vanuit Helpman dan nog fatsoenlijk op de Oostelijke Ringweg? Ik weet het antwoord al: via de A28 Groningen-Zuid en het Julianaplein, maar de omwegen worden wel steeds groter zo. De bottlenecks in de wijken worden zo ook fors groter als er steeds meer verkeer via 1 route moet rijden.
29 oktober 2020
Zijn hier ook camera's te plaatsen om de werkzaamheden te volgen? De camera op de Frontier draaide vorig jaar telkens een stuk om de 20(?) seconden.. Is dat ook nu weer mogelijk?
28 oktober 2020
Cornelus, via onze voortgangsrapportages (die kunt u vinden in de bibliotheek op deze website) rapporteert projectorganisatie Aanpak Ring Zuid aan Provinciale Staten en gemeenteraad. De uitvoeringsdocumenten van Combinatie Herepoort maken hier geen deel van uit. De gesprekken over de financiën lopen nog. Hierbij gaat zorgvuldigheid voor snelheid. Het aantal ankers per dag varieert, afhankelijk van de omstandigheden. Hier is geen exact aantal van te geven.
27 oktober 2020
Herko, excuses voor mijn late reactie. Deze tunnel voor fietsers en voetgangers kan pas worden gebouwd nadat de tijdelijke weg aan de noordkant van de ringweg is afgebroken. De fundamenten voor de tijdelijke weg staan namelijk op de locatie van de toekomstige fietstunnel. Het afbreken van de tijdelijke weg kan pas nadat de verdiepte ligging in gebruik is genomen. De planning hiervoor is 2024. De fietstunnel wordt dus zeker niet voor 2024 gebouwd.
27 oktober 2020
Excuus voor mijn late antwoord. Bij de bouw van het westelijke deel van de verdiepte ligging passen we inderdaad bemaling toe. Dit betekent dat het grondwater in de bouwkuip wordt weggepompt. Dit water wordt geloosd in het Oude Winschoterdiep, dus inderdaad in het oppervlaktewater. Aan de oostkant van het spoor passen we vooral onderwaterbeton toe. Daar wordt geen water weggemalen.
27 oktober 2020
Herman, sorry voor mijn late reactie. Het klopt dat de voormalige fietstunnel niet in het verlengde lag van de Leonard Springerlaan. Toch moest de tunnel worden gesloopt. De tunnel lag binnen het werkgebied waarin de nieuwe onderdoorgang wordt gebouwd.
27 oktober 2020
We hebben het bovenste kaartje 'omgedraaid'.
26 oktober 2020
Martin, excuus voor mijn late recatie. In dit https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/slimme-vraag/slimme-vraag-waar-gaat-de-afgegraven-grond-naar-toe (artikel) vind je meer info over de afgegraven grond. Hoeveel kuub er in totaal wordt afgegraven voor de verdiepte ligging, daar ben ik nog niet achter. Dat zoek ik nog uit.
23 oktober 2020
Onno, ik ben het met je eens, ik was zelf ook in de war geraakt. De twee afbeeldingen die je noemt, zijn voor verschillende doeleinden gemaakt. Nu ze in één artikel samenkomen, valt dit verschil op. Ik ga het aankaarten.
23 oktober 2020
Dat de verschillende afbeeldingen niet dezelfde oriëntatie gebruiken is wel wat verwarrend, zeker bij de afbeeldingen die meer als kaart dan als sfeerfoto gebruikt worden. De eerste en laatste afbeelding gaan bijvoorbeeld over dezelfde tijdelijke weg, maar dat is niet echt duidelijk zo.