23 december 2021
We hebben meer vragen gekregen over hoe de Rivierenbuurt nog per auto te bereiken is. Daarom hebben we er een artikel over geschreven: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-kom-auto-rivierenbuurt
23 december 2021
@Aron: we hebben hier meer vragen over gekregen. We hebben dit doorgegeven aan de gemeente. De gemeente beslist of er extra borden nodig zijn.
23 december 2021
@Anja: de Oosterpoortbuurt is straks aan de zuidzijde op twee manieren ontsloten voor autoverkeer. De eerste optie is via de Esperantostraat naar de Verlengde Lodewijkstraat. Dit is de route die op de website is te zien. Het lijkt daar alsof het bolletje bij de voormalige Esperantokruising over het spoor gaat, maar dat is niet zo. De route gaat via de Verlengde Lodewijkstraat en de Boumaboulevard naar de Helperzoomtunnel, om daar onder het spoor door te gaan richting Helpman. De Verlengde Lodewijkstraat is in de eindsituatie weer normaal te gebruiken in twee richtingen, zonder verkeerslicht. De tweede route gaat over de brug die over het Winschoterdiep ligt. Deze brug blijft bestaan. Kom je vanaf het Winschoterdiep (de straat), dan kun je linksaf deze brug over en dan rechtsaf via het Europapark richting de Boumaboulevard en de Europaweg. Voor de duidelijkheid: de Meeuwerderbaan blijft eenrichtingsverkeer.
23 december 2021
@Arend: in de eindsituatie gaan de fietsers vanuit het Stadspark inderdaad via de oostzijde van de rotonde. Via een fietsoversteekplaats net ten zuiden van de zuidelijke rotonde kunnen ze dan naar de westzijde van de Laan Corpus den Hoorn komen.
23 december 2021
Alyda, we hebben hier meerdere vragen over gekregen. We hebben dit doorgegeven aan de gemeente, zij zullen beoordelen of er extra borden nodig zijn.
23 december 2021
Dion, ik heb het nagevraagd. Op dit moment hebben we zulke liggers niet op een andere plek in Groningen nodig. In het project waar dit artikel gaat over gaat, wordt dan bekeken of ze elders in het land kunnen worden hergebruikt.
22 december 2021
Op https://www.aanpakringzuid.nl/project/effecten/fietsroutes/ staat dat ze de fietsters in beide richtingen aan de oostkant van de rotondes willen leiden. Ik ben wel benieuwd hoe de fietsers vanaf de oostkant na de rotondes weer naar de westkant van Laan Corpus Den Hoorn komen. Misschien moeten ze bij de zuidelijke rotonde alsnog het autoverkeer kruisen.
21 december 2021
Waarom worden ze niet opnieuw gebruikt binnen ARZ?
19 december 2021
Wordt het voor de fietsers vanuit het stadspark richting martini ziekenhuis v.v. niet veel gevaarlijker zo?
17 december 2021
Beste lezer, Leuk dat de hoefijzerafrit er is. Maar fietsers die vanuit Corpus den Hoorn naar het Stadspark gaan over (de westzijde van) deze dubbele rotonde, zijn bij de plek waar het hoefijzer in de rotonde 'uitmondt', geneigd om alleen naar rechts te kijken of er geen auto's aankomen. Fietsers die bekend zijn met de situatie, hebben dan wellicht niet door dat er nu ook auto's vanaf links komen. Is het mogelijk dat hier nog even een extra duidelijk waarschuwingsbord voor wordt geplaatst zodat fietsers geen auto over het hoofd zien? Groet, Aron