23 maart 2022
Maarten, wat Jasper zegt, klopt. Ook de oprit op de oostelijke ring vanaf Driebond/Meerstad is dicht. Dat heeft te maken met de verkeersveiligheid. Het verkeer op die oprit zou te weinig ruimte overhouden om veilig in te voegen in de richting van Hoogezand. Ik heb Groningen Bereikbaar gevraagd om het kaartje aan te passen, zodat ook de afsluiting van deze oprit zichtbaar is. Dat aangepaste kaartje heb ik hierboven ingevoegd.
22 maart 2022
Nee die is dan dicht ivm de te korte afstand tussen de oprit en de afsluiting.
22 maart 2022
Blijft de oprit vanaf Driebond/Meerstad op de westring richting Hoogezand nu wel open? Op de een of andere manier is deze altijd afgesloten als de ring Zuid richting het westen dicht is, maar je kunt vanaf die oprit ook richting Hoogezand rijden. Die mensen moeten nu omrijden.
22 maart 2022
Pim, dat klopt: bij de nieuwe afrit van de A28 richting het centrum kun je aan het eind van de afrit alleen linksaf richting de Brailleweg. Het is niet mogelijk hier rechtsaf de Vondellaan op te gaan. Dit is op uitdrukkelijk verzoek van de bewoners. Op de Vondellaan wordt het namelijk flink drukker door de nieuwe aansluiting van de Vondellaan op de zuidelijke ringweg. Als het verkeer ook via de nieuwe afrit naar de Vondellaan zou kunnen komen, zou het verkeer hier nog verder toenemen. De Vondellaan is prima te bereiken via de afrit Groningen-Zuid.
22 maart 2022
Beste John, Het klinkt bemoedigend dat je schrijft: " We zijn dan ook bezig om te bekijken hoe we de situatie voor fietsers beter kunnen maken". Maar het baart me wel wat zorgen dat jullie nu pas hierover gaan nadenken. Dit hebben jullie toch al meer dan 5 jaar zien aankomen? Wanneer kunnen we jullie plannen om het beter te maken voor de fietsers verwachten? Jullie moeten wel waken dat dat het geen mosterd na de maaltijd wordt. Daarnaast heb ik ook wel zorgen over wat Wim (fietsersbond) schrijft. Er is een procedure bij de raad van state geweest waar juist over de fietsveiligheid van de oost-west route bij de nieuwe aansluitingen bij Brailleweg is gesproken. Alles werd door jullie weggewuifd (het was allemaal veilig, want de hoeveelheid verkeer was niet zo groot dat er een tunnel nodig was). Nu blijkt de hoeveelheid verkeer wel veel groter te worden dan jullie hadden berekend en kloppen dus jullie fietsveiligheidsberekeningen niet meer. Wat betekent dit nu voor de verbinding? (En ga nu aub niet zeggen dat er met de buurt gesproken wordt over de inrichting en dat er nadere informatie volgt, want dit is buurt overstijgend, en tenminste zou de fietsersbond betrokken moeten zijn bij deze plannen). Graag hoor ik een keer wat goed nieuws voor fietsers.
21 maart 2022
Overigens heb ik afgelopen weekend Politie hierover al gecontacteerd, maar zij verwezen me door, dus heb ik een melding bij de Gemeente gedaan, maar het kan nooit kwaad om het ook nog maar hier te melden.
21 maart 2022
Besten, Is dit toevallig ook wat er op de Peizerweg gebeurt? Op de T-splitsing van de Peizerweg met de Paterswoldseweg, krijgt autoverkeer vanaf de Peizerweg maar kort groen. Hierdoor ontstaat elke dag een file op de Peizerweg, en al meerdere keren is die (als je Google Maps mag geloven) tot OP de spoorwegovergang verderop gekomen. O.a. donderdag ben ik er wezen kijken, en nu heb ik op video een auto 30 seconden lang stilstaan op de rails. Dat is natuurlijk gevaarlijk, aangezien een trein niet zomaar even kan remmen. Kan hier iets aan gedaan worden? Misschien op dit specifieke punt dan maar stoppen met doseren i.v.m. de veiligheid op de overweg? Groet, Aron
20 maart 2022
Hi, op de kaarten zag ik dat vanuit Haren/Assen vanaf de A28 het alleen mogelijk is om links af te slaan bij de afrit naar het centrum toe, en niet rechts de wijk in. Waarom is hier eigenlijk voor gekozen?
17 maart 2022
John, het is niet alleen zo dat het tunneltje onder het Emmaviaduct niet meer terug komt, in plaats daarvan komt er voor de west-oost verbinding voor fietsers een gelijkvloerse kruising met stoplichten bij een druk verkeersplein waar verkeer vanaf het Emmaviaduct, de Hereweg, de Vondellaan en het Julianaplein bij elkaar komt. Onduidelijk is hoe dit verkeersplein er uit komt te zien, er is alleen enige maanden terug in de pers geweest dat het oorspronkelijke ontwerp niet haalbaar was en dat een nieuw ontwerp gemaakt moet worden. Als Fietsersbond Groningen verwachten we dat dit een grote barrière voor fietsers west-oost vv zal worden; daarom zouden we graag VOORAF willen meedenken over het ontwerp. Contactgegevens zijn bekend bij CHP en ARZ.
17 maart 2022
Embo, er komt geen noodbrug ter vervanging van de Muntingbrug. Fietsers kunnen omrijden via de Parkweg (Parkbrug) of het Overwinningsplein (Van Iddekingebrug).