1 april 2022
Rob, we kennen het probleem. Voorafgaand aan Operatie Julianaplein hebben wij in samenwerking met Groningen Bereikbaar alle faseringen en tekeningen al gedeeld met de verschillende kaartleveranciers en serviceproviders. Ook nu, tijdens Operatie Julianaplein, is er veelvuldig contact met de verschillende kaartleveranciers en serviceproviders om fouten te herstellen en de maatregelen goed door te voeren. Niet elke partij is daar even snel mee. Waze (dat van Google is) is vrijwel altijd actueel, TomTom klopt meestal vrij aardig, maar bij Google duurt het vaak een week of langer voordat onze meldingen correct worden verwerkt.
1 april 2022
Jullie moeten nog even aan Google maps en Groningenbereikbaar doorgeven wat er veranderd is. Google stuurt A28 richting A7west, ring west en Martiniplaza allemaal via de Ketwich verschuurlaan terwijl dat gewoon via het nieuwe Julianaplein kan. Groningen bereikbaar heeft dezelfde kaart
1 april 2022
Embo, ik begrijp je ongeduld, maar ik kan nu nog niet veel concreets melden. Zoals gezegd wordt het er voor de fietsers komend jaar niet beter op. Er zijn meerdere afsluitingen van fietsverbindingen, en die vinden tegelijk plaats of volgen elkaar snel op. We zijn met name bezig om te onderzoeken welke verbeteringen we kunnen aanbrengen in de omleidingsroutes. Bijvoorbeeld de Parkweg, die niet gestremd wordt en bij verschillende afsluitingen een goed alternatief is. Hiervoor stelt Aanpak Ring Zuid samen met Combinatie Herepoort een plan op. Dat plan moet dan vervolgens worden besproken met verschillende organisaties die hierbij betrokken zijn, zoals de gemeente, en worden goedgekeurd. Het plan beperkt zich dus tot omleidingen/omleidingsmogelijkheden. Het klopt dat dit aan de late kant is. Zodra we meer kunnen melden, lees je dat op onze website.
31 maart 2022
Verkeer dat vanaf Ring West komt en richting Drachten of Assen wil, heeft veel hinder van verkeer op de rotondes bij de afrit Groningen-West/Stadspark. Volgens mij zijn er 2 opties om deze rotondes te ontlasten en het verkeer beter te laten doorstromen. Ten eerste lijkt er onder de N7 voldoende ruimte voor een extra tijdelijke rijstrook. Daar zou via een U-bocht het verkeer van Ring West richting Assen kunnen rijden. Net zoals er tot voor kort ook zo'n U-bocht was bij de afrit Helpman, richting Kempkensberg. Dit verkeer hoeft dan niet meer beide rotondes 3/4 te nemen. Ten tweede kan de rotonde worden ontlast door de 'superrotonde' opnieuw in gebruik te nemen. Verkeer vanaf de Ring West richting Drachten kan dan beter doorrijden omdat het niet meer wordt gehinderd door verkeer dat vanaf de Laan Corpus den Hoorn richting Drachten/Hoogkerk rijdt.
31 maart 2022
John, goed om te horen, ik zie de uitnodiging wel komen.
31 maart 2022
Wim, je bent van harte welkom om aan te schuiven. Ik heb je verzoek uitgezet in de organisatie, je krijgt binnenkort een uitnodiging via de bekende contacten.
31 maart 2022
Beste John, Net als Wim zou ik ook graag een reactie krijgen op mijn vragen (22 en 25 maart).
30 maart 2022
Graag ontvang ik nog een reactie op mijn vraag van 17 maart.
29 maart 2022
En als ik nog wat verder kijk zie ik ook nog dit: - Volgens Google is de Leonard Springerlaan niet bereikbaar vanaf het Vrijheidsplein, dit is juist wel mogelijk. - Google toont het inmiddels afgesloten deel van de 'superrotonde' op het Vrijheidsplein nog als open.
29 maart 2022
Kan er niet beter worden afgestemd met Google over de routes die mogelijk zijn? Een bloemlezing van zaken die nu op Google Maps fout worden weergegeven: - Volgens Google Maps kun je niet over het Julianaplein vanaf Assen naar Drachten. Dit kan juist wel, maar Google stuurt je door de stad. - De afrit net ten westen van het Julianaplein naar de Ring West is volgens Google dicht, maar is juist wel open. - Het eenrichtingsverkeer op de Goeman Borgesiuslaan wordt verkeerd weergegeven, zodat Google ook in de richting dat je er wel langs kan geen route adviseert. - Het eenrichtingsverkeer in de Helperzoomtunnel is niet bekend bij Google. Ik kan me voorstellen dat deze fouten ervoor zorgen dat veel verkeer niet de juiste omleidingsroutes volgt.