20 april 2022
Ben het hartgrondig eens met Embo. Fietsers lijken geen enkele prioriteit te hebben. De papiermolentunnel is er nu ingelegd, maar wordt vervolgens nog anderhalf jaar dicht gehouden, terwijl dit juist een nuttige oplossing zou kunnen zijn. Waarom wordt de tunnel niet eerder afgebouwd? Hetzelfde geldt voor de Verlengde Lodewijkstraat, waar de deksel te smal is aangelegd (wat overigens op deze site steeds wordt ontkend). Er is geen enkele prioriteit gegeven aan het oplossen van deze - gevaarlijke - verkeerssituatie.
15 april 2022
Beste John, Nu zeg je opnieuw dat jullie aan het kijken zijn hoe jullie het voor fietsers beter kunnen maken. Dat zeg je al meer dan twee maanden, en er gebeurt helemaal niets. Het begint erop te lijken dat dit soort antwoorden een soort zoethoudertjes zijn, en jullie toch helemaal niets voor de fietser van plan zijn te doen. Stop eens met nadenken, en DOE IETS wat het beter maakt voor fietsers. Stop in ieder geval mat het doen van loze beloftes.
15 april 2022
Zo ervaar ik het ook Mathijs, een loop/fietsbrug schijnt niet mogelijk te zijn over het NW kanaal en John zo’n standaard antwoord, ik vind het prima maar nogmaals mijn vraag, wanneer wordt de fietstunnel aan het Hoornsediep gesloopt? Of staat dat nog niet op de planning maar mss heb ik hier overheen gelezen?
15 april 2022
Herkenbaar verhaal Koos! Even snel lopend boodschappen doen vanuit de Rivierenbuurt op het Overwinningsplein wordt steeds moeilijker gemaakt. En iedere keer is het weer een verrassing waar je langs mag. Recent een keer meegemaakt dat aan het einde van de avond plots de Brailleweg afgesloten was. Mag je omlopen via de Verlengde Hereweg, ben je toch een uur langer onderweg als je te voet bent.
15 april 2022
Koos, dat is het gevolg van de planningen. Sommige fietspaden moeten er al uit voordat andere klaar zijn. Zolang bijvoorbeeld de Muntingbrug open is, kunnen we niet beginnen met de sloop van de Julianabrug, en als we dat uitstellen, komen andere planningen weer in het gedrang. Het is een ingewikkelde puzzel. We bekijken hoe we de situatie voor fietsers zo goed mogelijk kunnen maken.
15 april 2022
Dank John, ik ben er al achter. De ontbrekende bestanden moeten opgehaald worden bij een ander domein (imagineers.com) en dat staan huidige browsers niet meer toe in verband met de veiligheid. De bestanden moeten binnen het domein van aanpakringzuid.nl beschikbaar worden gesteld.
15 april 2022
Ik kan je niet uitleggen hoe dit kan, Riemer. We werken aan het oplossen van het probleem.
15 april 2022
Maarten, dat klopt. Bij de zuidzijde van de tunnel brengen we gewapende grond aan. In de eindsituatie rijdt hier het verkeer vanaf Hoogezand richting Drachten overheen.
15 april 2022
Lex, ik snap dat het vervelend is dat we ons niet altijd kunnen houden aan de tijden en dagen die we van tevoren opgeven. Het intrillen van damwandplanken gaat soms wat sneller dan gedacht en soms wat langzamer. We hebben toestemming om tot 19.00 uur te werken, maar het streven is om 17.00 uur te stoppen. In de praktijk kan het voorkomen dat er bijvoorbeeld om 16.45 uur nog één plank te gaan is, en dan is het efficiënter om die plank toch nog te plaatsen. We zullen in het vervolg 19.00 uur als eindtijd opgeven, dan is het voor de omwonenden duidelijker. De dagen waarop we werken, zijn onder meer afhankelijk van de beschikbaarheid van de heistellingen. We willen de omwonenden tijdig informeren, maar het komt voor dat de planning op het laatste moment verandert. We gaan bekijken hoe we deze communicatie kunnen verbeteren.
15 april 2022
Je zal maar in de Rivierenbuurt wonen en op leeftijd zijn, fietstunnel Brailleweg al een tijd verdwenen, fietstunnel Papiermolenlaan tot eind 2023 niet beschikbaar, fietsbruggetje naast de Julianabrug binnenkort ruim een jaar gestremd en wanneer wordt de fietstunnel bij het Hoornsediep gesloopt aangezien hier een gelijkvloerse kruising (rotonde) komt? Het wordt dus nog drukker ter hoogte van de Parkbrug en ter hoogte van de Brailleweg moet je 2x oversteken, waarom is dan niet meteen begonnen met de aanleg van het fietspad ten oosten van het Noord Willemskanaal? Het in goede banen leiden van het autoverkeer schijnt belangrijker te zijn.