6 oktober 2022
Hoi, Ik heb een vraagje over nieuwe inrichting van knooppunt Euvelgunne. Waarom is de keus gemaakt om vanuit kardinge de strook van 2-baans te versmallen naar 1-baans. Zodat invoegt op verkeer vanuit hoogkerk gezien richting Hoogezand. Was het beter om vanuit kardinge 2-baans te laten en de hernieuwde afrit vanuit Hoogkerk ook volledig 2-baans I.p.v 1 naar 2-baans. Dit geeft toch niet een volledige doorstroming Ik krijg nu toch weer Julianaplein gevoelens, 15 jaar geleden waar toen ook een linksaf werd gecreëerd naar de emmabrug Wat ook veel opstoppingen gaf. Wat uiteindelijk snel werd hersteld Ben benieuwd Arjan
5 oktober 2022
De korven die we moeten maken voor het Julianaplein zijn te groot om over de weg te vervoeren. Kant-en-klaar bestellen is daarom in dit geval niet mogelijk.
5 oktober 2022
Met belangstelling heb ik het artikel 'Voorbouwlocatie met betonvlechters versnelt betonwerk Julianaplein' gelezen. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien maar waarom is niet gekozen voor de kant-en-klaar methode? De korven hadden al klaar kunnen zijn, wat tijd en personeel op locatie voordelen kan geven.
4 oktober 2022
Fijn dat die voegen vervangen worden, uitstekend dat dit in zo'n korte doorlooptijd kan.
3 oktober 2022
In de kop staat: "Hierop is te zien in welke delen van de verdiepte ligging beton is gestort. Deze kaart gaan we regelmatig actualiseren." Drie maanden later is de kaart op https://www.aanpakringzuid.nl/werkzaamheden/zuiderplantsoen/bouw-verdiepte-ligging/ volgens het onderschrift nog van 1 augustus, is het zo moeilijk de belofte waar te maken?
3 oktober 2022
Lastige vraag he aanpak ringzuid? Gooi er een tijdelijke laag asfalt terug en stop met fietsers onnodig pesten!
3 oktober 2022
Auke, het techniekgebouw is voor de verdiepte ligging een belangrijk onderdeel. In dit gebouw komt namelijk alle techniek voor de verdiepte ligging samen. Vandaar de naam techniekgebouw.
3 oktober 2022
Maarten, bedankt voor je melding. De fietsverkeerslichten in Groningen zijn zo afgesteld dat fietsers maximaal 120 seconden moeten wachten. In veel gevallen is dit zelfs maximaal 60 seconden. Verkeerslichten zijn er om het verkeer goed te laten doorstromen, zodat er verderop of juist voor het verkeerslicht geen gevaarlijke files ontstaan. De kruising Hereweg/ring is een zeer drukke kruising. Dit betekent dat we vanwege veiligheid autoverkeer soms vaker groen moeten geven. Voor fietsers leiden de dubbele verkeerslichten, komend vanuit het centrum, inderdaad soms tot verwarring. Maar als het verkeerslicht op rood staat, dan is dat niet voor niets op zo'n druk verkeersplein. In de toekomstige situatie wordt het een stuk rustiger op de Hereweg. De op- en afritten naar en van de ringweg verdwijnen namelijk doordat het autoverkeer via een andere route de ring op kan rijden. Zo worden fietsers en voetgangers meer gescheiden van het autoverkeer en wordt dit verkeersplein overzichtelijker en veiliger.
1 oktober 2022
Mooie plek om even te reageren: Waarom zijn de verkeerslichten bij de kruising Hereweg en de N7/Ring zo fietsonvriendelijk afgesteld. En dan speciaal voor de fietsers vanuit het centrum in de richting van Helpman (westkant). De andere kant op heb ik niet zo veel ervaring mee (oostkant). Volgens mij worden de vermaledijde auto's die hier langs moeten altijd in één keer doorgeleid, maar fietsers hebben heel vaak dat als ze bij het eerste stoplicht groen krijgen, ze 30 meter verderop weer moeten stoppen voor rood. Zeer irritant en door de onregelmatigheid en onvoorspelbaarheid misschien ook wel gevaarlijk.
29 september 2022
Maar wat is nu toch dat techniekgebouw?