1 november 2022
Welke is het nou? > Omzetten rijbanen tussen Hoogkerk en Gronigen-West (in de nacht) > VAN 21 NOVEMBER 2022 T/M 24 NOVEMBER 2022 en: > Wanneer? > In de nacht van 19 op 20 december. Tussen 22.00 uur en 6.00 uur.
1 november 2022
Is het mogelijk om een webcamera bij de bouw van de nieuwe Julianabrug te plaatsen. Met de draaibare camera bij het nieuwe verkeersplein is niet goed te zien welke vorderingen er worden gemaakt bij het afbreken van de oude en bij het bouwen van de neiuwe Julianabrug
1 november 2022
Onno, moot 7 aan de oostzijde (die bedoel je toch?) is op deze afbeelding inderdaad breder. Dat komt omdat hierin de bovengrondse entree van het kabelkanaal is opgenomen. Bij de rest van de verdiepte ligging ligt het kabelkanaal ondergronds.
1 november 2022
Jan, de doorrijhoogte wordt 5,10 meter.
1 november 2022
Het vrachtverkeer zal hoe dan ook twee banen moeten opschuiven, dit heeft niks met de versmalling te maken. Dit ontstaat namelijk doordat er twee rijbanen rechtsaf gaan en was in de oude situatie ook al zo. Het enige nadeel hierin is nu dat tegelijkertijd het verkeer van de linkerbaan ook invoegt in die ene strook die rechtdoor gaat.
31 oktober 2022
Bert, ik heb je suggestie intern voorgelegd. Er is helaas veel meer ruimte nodig om van vier naar twee rijstroken te gaan. Het viaduct over de (buiten gebruik zijnde) fietsonderdoorgang bij de Kieler Bocht had dan nog breder moeten worden, maar ook de viaducten over de Olgerweg en bij Westerbroek zouden dan aangepast moeten worden. Verder kom je in de knoop met de locatie van de in- en uitvoeger bij Westerbroek. Met alle deze aanpassingen, en wat er verder nog nodig is voor aanpassingen aan de weg, is heel veel geld gemoeid. En dus niet 'iets meer', zoals je stelt. Het belangrijkste blijft echter dat het vanuit de verkeerscijfers niet noodzakelijk is. Daarom is deze keuze gemaakt.
31 oktober 2022
Dat klopt, Harry, de webcam is inderdaad vervangen door een nieuwere variant. Hierdoor is het beeld iets scherper. We hebben de camera ook iets bijgesteld zodat we beter de bouwkuip in kunnen kijken. In verband met de privacy van de bewoners van de huizen aan de noord- en zuidzijde van de bouwkuip, kunnen we niet verder naar links en rechts kijken. Onze opties zijn beperkt, maar we doen ons best om de voortgang zo goed mogelijk te laten zien. Veel kijkplezier!
31 oktober 2022
Hoe doen jullie dat bij het spoor?
31 oktober 2022
Willem, de nieuwe betonmotenkaart vind je hier: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/nieuwsberichten/2022/10/voortgangskaart-aanleg-verdiepte-ligging/
30 oktober 2022
In de toekomst zal blijken dat dit weer een bottleneck is geworden. Had nu maar gekeken hoe in Frankrijk dit soort situaties wordt aangelegd. Daar houden beide wegen na samenvoeging gedurende enkele kilometers hun eigen rijbanen. In dit geval dus 4 in totaal. Langzamerhand wordt dit teruggebracht naar het uiteindelijk gewenste aantal. Per twee rijbanen langzaam een versmalling tot één rijbaan, zodat natuurlijk ritsen mogelijk wordt gemaakt. Meestal een probleemloze oplossing. Kost iets meer maar levert een veel beter resultaat.