1 maart 2023
Er zijn dan tussen de Hereweg en de Paterswoldseweg 4! noord-zuid fietsverbindingen dicht (waarvan er 3 terugkomen...). Niet best...
28 februari 2023
Erg jammer en ook erg slecht voor de rivierenbuurt. Alles wat leuk en makkelijk is lijkt wel te verdwijnen hier! Word deze tunnel trouwens echt gesloopt of word ie gedemonteerd (de segmenten) en weer ergens hergebruikt?
28 februari 2023
Goed punt. Kippengaas dan maar?
28 februari 2023
@Maarten (15.00u): je hebt gelijk. Je kunt wel komende vanaf de Paterswoldseweg direct na de Parkbrug rechtsaf slaan, maar het is niet tweerichtingsverkeer. Excuus voor de verwarring.
28 februari 2023
@Joshi (13:44) bis: Misschien even vertellen waarom de veiligheid van fietsers op de Muntingbrug niet gegarandeerd kan worden? Ik heb begrepen dat ARZ/CHP de bediening van de brug verkeerd heeft ingeschat en afgehandeld. Gewoon een fout dus, moet kunnen, maar wees daar eerlijk in. Net als bij eerdere verkeerde inschattingen zoals de straatverlichting van het tijdelijke Julianaplein...
28 februari 2023
@John (13:50) De tunnel moet om financiële redenen worden afgebroken. Dat stelt ARZ ook in een aantal berichten. Tunnel en Ovonde zijn technisch te combineren. En in de nieuwe situatie komt de oversteek toch weer een stuk verder naar het noorden te liggen dan de tunnel nu. En ik type bewust 'weer' omdat voor de situatie zoals die in de jaren 90 is gebouwd, er een fietstunnel was die ongeveer rechtdoor vanaf de Muntingbrug naar de Maaslaan liep, gewoon lekker rechtdoor oost-west dus!
28 februari 2023
@Joshi (13:44) Het lijkt me sterk dat door het niet afbreken van de Walvistunnel (of Amalia...) de planning van het Julianaplein in gevaar komt. Misschien wel van de bouw van de nieuwe Ovonde, maar daar is voor zover ik weet, nog geen vergunning voor. En als de tijdelijke Brailleweg westelijk achter de tunnel langs loopt, zou de tunnel toch best kunnen blijven staan om verdere ontwikkelingen af te wachten... En misschien zelfs weer (tijdelijk) open stellen met zodat fietsers en voetgangers weer langs het kanaal kunnen gaan. Zoiets lukte een tijd geleden ook aan de zuidwestkant van het tijdelijke Julianaplein.
28 februari 2023
@John @Koos: Ik denk dat John wat zaken door elkaar haalt. Het stukje Parkbrug > tijdelijke onderdoorgang is altijd eenrichting geweest. Hoornsediep > tijdelijke onderdoorgang > kanaal was een tijd tweerichting maar sinds linksaf voor fietsen bij het kanaal niet meer kan, is het eenrichting geworden. Aan de kant van het Hoornsediep staat nu een bord: verboden in te rijden. Ook voor fietsen. Overigens staat er op de parkeerplaats zelf nog steeds niets aangegeven. Een automobilist zou via de tijdelijke fietsonderdoorgang de parkeerplaats mogen verlaten. En dat gebeurt af en toe...
28 februari 2023
John, ik sla regelmatig na de Parkbrug rechtsaf, sinds wanneer is dit fietspad tweerichtingsverkeer? Je mag vanaf het Hoornsediep niet oversteken onder het viaduct door naar de tijdelijke onderdoorgang of is het verkeersbord verboden in te rijden weggehaald? Zal morgen eens kijken.
28 februari 2023
@Anton, een omvangrijk plan zoals dit komt altijd tot stand in meerdere stappen. We hebben geprobeerd de wensen vanuit de omgeving zo goed mogelijk in te passen. De fietsvallei bij de Brailleweg maakte nog geen deel uit van het Ontwerp-Tracébesluit van 2013, maar is na gesprekken met de omgeving toegevoegd aan het Tracébesluit van 2014. De Papiermolentunnel maakte inderdaad geen deel uit van het Tracébesluit, omdat we hier technisch geen oplossing voor zagen. Omdat de omwonenden bleven aandringen op een tunnel en ook wij zelf de nadelen van de loopbrug inzagen, hebben we Combinatie Herepoort opdracht gegeven om te onderzoeken of een tunnel alsnog mogelijk zou zijn. Gelukkig hebben zij hier een inventieve oplossing voor gevonden. Ook op andere plekken in ons project zijn oplossingen gevonden waardoor de situatie voor fietsers uiteindelijk gelijk blijft of verbetert. Bij tijdelijke situaties proberen we altijd niet alleen voor de automobilisten, maar ook voor de voetgangers en fietsers een veilige oplossing te creëren. Bij de ovonde is de oplossing voor fietsers een oversteekplaats met verkeerslichten. Dit is een veilige oplossing. In ons budget is geen ruimte voor het toevoegen van een fietstunnel op deze plek.