27 mei 2014
@H. Smit: In de voorgestelde aanpassingen op het plan is het open houden van het Oude Winschoterdiep inderdaad niet opgenomen. Dit is helaas niet te realiseren, vanwege de geldende eisen voor het wegontwerp (met name de eisen voor hellingspercentages). Die eisen hebben te maken met de veiligheid van de weggebruiker en die kunnen we niet zomaar naast ons neerleggen. Als gevolg van deze eisen lukt het niet het Oude Winschoterdiep open te houden, tenzij het viaduct bij de Europaweg compleet wordt vervangen. De Stuurgroep vindt de kosten daarvan te hoog.
27 mei 2014
@Menno Mulder: In de voorgestelde aanpassingen op het plan is het open houden van het Oude Winschoterdiep inderdaad niet opgenomen. Dit is helaas niet te realiseren, vanwege de geldende eisen voor het wegontwerp (met name de eisen voor hellingspercentages). Die eisen hebben te maken met de veiligheid van de weggebruiker en die kunnen we niet zomaar naast ons neerleggen. Als gevolg van deze eisen lukt het niet het Oude Winschoterdiep open te houden, tenzij het viaduct bij de Europaweg compleet wordt vervangen. De Stuurgroep vindt de kosten daarvan te hoog.
23 mei 2014
Stil asfalt is prima, maar dat vermindert bij toename van het verkeer geenszins het lawaai van de auto's en motoren zelf. En dan nog niet eens gesproken over de toename van fijn stof. Een groot bezwaar bij de toename van het verkeer is het gevaar voor overstekende kinderen.In het eerste gedeelte van de Goeman Borgesiuslaan wonen veel kinderen. E. van den Broek-van Vliet 23 - 5 - 2014
22 mei 2014
Over punt 17: Waarom alleen stil asfalt op de Goeman Borgesiuslaan? Dezelfde toename van verkeer is er aan de zuidkant van de Helperzoom. Mij lijkt het logisch dit stille asfalt van de Goeman Borgesiuslaan door te trekken via de Helperzoom tot aan de nieuw aan te leggen tunnel.
22 mei 2014
U geeft 20 aanpassingen aan in huidige OTB/Mer. Naar aanleiding hiervan, mits Raad en Staten kunnen instemmen, moet het TB gewijzigd worden. Helder wordt uit alle aanpassingen dat deze binnen het omstreden plan, de doorstroming en doorstroomsnelheid van auto en vrachtverkeer maximaliseren.
22 mei 2014
Hoe komt verkeer vanuit de richting Hoogezand op Leonard Springerlaan? Hier wordt niet voorzien in een afrit1
21 mei 2014
ik lees helaas niets meer over een eventueel te bouwen aquaduct onder het oude winschoterdiep. Is er nog een kans dat dit doorgaat?
20 mei 2014
Zeer zeker een gemiste kans om deze oude waterverbinding, die in het verleden door de aanleg van de Zuidelijke Ringweg (toen nog een gemeentelijke weg) is teniet gegaan, weer te herstellen. Daarom moet d.m.v. een diepere tunnel het oude Winschoterdiep weer in de oude glorie worden terug gebracht. En als het lengteprofiel niet volgens de richtlijnen kan worden ontworpen, dan maar geen richtlijnen. Ik heb destijds bij RWS dir. Groningen geleerd: richtlijnen zijn er om naast je neer te leggen ! In het buitenland worden ook wel steilere hellingen toegepast. Alst nait ken zoalst mout, den moout moar zoalst ken !
14 mei 2014
@Wouter, in de toekomst kun je bij Driebond/Eemspoort via de nieuwe oprit de zuidelijke ringweg op en richting Drachten rijden. Je hoeft in de nieuwe situatie niet meer over de parallelwegen te rijden. Op de pagina <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/index.php/routekaart1/routekaart/">routes</a> kun je deze route bekijken.
7 mei 2014
Ik snap ook niet wat men denkende was om de aansluiting met Eemspoort te verwijderen toen die rare lus is aangelegd. Maar ik zie nu nog steeds niet hoe ik nu vanaf Eemspoort richting Drachten rijd. Dan moeten we alsnog over die parallelweggetjes met de 'altijd open bruggetjes'?